    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Interes prawny osob trzecich
    Date: Sat, 29 Mar 2003 02:25:35 +0100
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:b613dd$c71$1@h1.uw.edu.pl...
    > Witam!
    > Dziękuję za obszerną wypowiedź. Praktyka organów administracji często
    > jednak odbiega od takiej wykładni. Mam na to wiele przykładów. Zwykle
    > "osobom trzecim" odmawia się prawa do jakichkolwiek działań w
    > postępowaniu administracyjnym, nawet gdy wskazują naruszenia konkretnych
    > przepisów prawa, bezpośredni ich dotyczącące. W uzasadnieniu pada
    > stwierdzenie, że nie są stroną, a pod względem merytorycznym zarzuty nie
    > są wcale badane.Lata mijają i ostatecznie sprawa trafia do NSA i tu
    > kolejne pytanie - czego się można spodziewać?
> [...]

    Bardzo bardzo uogolniles. Zalezy od konkretnego przypadku. Jesli np. osoba
    uwazajaca sie za strone postepowania a nie bioraca w nim udzial w pierwszej
    instwncji chce wniesc odwolanie od decyzji, a organ odwolawcza wydaje
    postanowienie o niedopuszczalnosci odwolania (art. 134 kpa), to rzekoma
    strona moze wniesc skarge do NSA na to postanowienie, bo konczy ono sprawe.
    Jest jednak pelno przypadkow gdy tylko ludziom sie wydaje, ze ich interes
    prawny jest dotkniety w jakims postepowaniu i wtedy odmowa traktowania osoby
    jako strony przez organ administracyjny jest w pelni uzasadniona.

    --
    pozdr
    Przemek

    P.S. No to jak z ta suwerennoscia? Teraz jej trzeba w postepowaniu
    administracyjnym szukac, czy co?