  • 1. Data: 2003-12-20 10:30:32
    Temat: Idea - rozwiązanie umowy
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Mam taki mały problem z tymi "pajacami z idei".

    Mianiowicie Idea wprowadza nowy regulamin swiadczenia uslug z dniem 1
    stycznia 2004. Zgodnie z przyslugujacym prawem mam mozliwosc rozwiazac umowe
    swiadczenie uslug telekomunkacyjnych z powodu nieakceptacji tego regulaminu,
    bez ponoszenia zadnych dodatkowych kosztow.

    Teraz pytanie: jaki mam na to czas i od jakiego momentu ten czas nalezy
    liczyc ??

    Idea wyslala niby razem z faktura nowy regulamin w miesiacu listopadzie.
    Twierdza uparcie, ze mialem czas tylko do konca listopada na rozwiazanie
    umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztow (kara umowna). Co w takim wypadku
    robic? Wyslalem wypowiedzenie 18 grudnia (nowy regulamin otrzymalem 21
    listopada). Jaki oni wogole maja dowod, iz wyslali ten regulamin? W zasadzie
    zaden...

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2003-12-20 13:14:48
    Temat: Re: Idea - rozwiązanie umowy
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    kovalek wrote:

    > Teraz pytanie: jaki mam na to czas i od jakiego momentu ten czas nalezy
    > liczyc ??

    Masz prawo do odstąpienia od umowy w pierwszym terminie wypowiedzenia licząc
    od dnia otrzymania nowego regulaminu.

    > Idea wyslala niby razem z faktura nowy regulamin w miesiacu listopadzie.
    > Twierdza uparcie, ze mialem czas tylko do konca listopada na rozwiazanie
    > umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztow (kara umowna).

    Teoretycznie mają rację, powinieneś był odstąpić od umowy do końca "okresu
    płatczniczego" do końca okresu, za który miałeś zapłacony abonament. Czyli
    IDEA powinna była otrzymać twoje oświadczenie przed końcem tego okresu.

    > Co w takim
    > wypadku robic? Wyslalem wypowiedzenie 18 grudnia (nowy regulamin
    > otrzymalem 21 listopada). Jaki oni wogole maja dowod, iz wyslali ten
    > regulamin? W zasadzie zaden...

    Czy umowę masz podpisaną jako przedsiębiorca czy jako konsument?
    Czy nowy regulamin został wysłany listem poleconym? ;)
    Czy powiedziałeś, kiedy otrzymałeś regulamin?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-12-20 13:28:09
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy umowę masz podpisaną jako przedsiębiorca czy jako konsument?
    Umowa jest na osobe fizyczna.

    > Czy nowy regulamin został wysłany listem poleconym? ;)
    Listem zwyklym razem z faktura.

    > Czy powiedziałeś, kiedy otrzymałeś regulamin?
    Nie powiedzialem. Nie zadawli takiego pytania.

    --
    pozdrawiam,
    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2003-12-20 15:47:13
    Od: "Figaro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadczenie uslug telekomunkacyjnych z powodu nieakceptacji tego
    regulaminu,
    > bez ponoszenia zadnych dodatkowych kosztow.

    Że też przeoczyłem taką okazję..........................
    Jakoś odruchowo wyrzucam wszystkie ulotki do kosza poza rachunkiem.

  • 5. Data: 2003-12-20 16:11:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003 14:28:09 +0100, "kovalek" <k...@o...pl> wrote:

    >Nie powiedzialem. Nie zadawli takiego pytania.
    Ja zazwyczaj pisze (bez pytania) formule "W nawiazaniu do Waszego
    pisma z dnia... (otrzymanego dnia... )...".

    WAM
    --
    Na Sylwestra nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2003-12-20 20:07:40
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Ja zazwyczaj pisze (bez pytania) formule "W nawiazaniu do Waszego
    > pisma z dnia... (otrzymanego dnia... )...".

    Ja napisałem...
    "Niniejszym informuje, ze nie wyrazam zgody na nowy "Regulamin (...). W
    związku z czym rozwiązuje umowe z dniem ..."

    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2003-12-20 21:08:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    > Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Ja napisałem...
    > "Niniejszym informuje, ze nie wyrazam zgody na nowy "Regulamin (...). W
    > związku z czym rozwiązuje umowe z dniem ..."

    Mam na koncie 2 telefony, czyli mam 2 umowy... czy mógłbym przykładowo
    zrezygnować tylko z jednej z powodu nieakceptacji regulaminu ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]

  • 8. Data: 2003-12-20 22:21:34
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    kovalek wrote:

    > Ja napisałem...
    > "Niniejszym informuje, ze nie wyrazam zgody na nowy "Regulamin (...). W
    > związku z czym rozwiązuje umowe z dniem ..."

    Napisz im pisemko, że list otrzymałeś w terminie późniejszym (gdy rozpoczął
    się już nowy okres płatniczy). Niech sami się martwią, jak Tobie udowodnić,
    że otrzymałeś regulamin w terminie wcześniejszym ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 9. Data: 2003-12-21 21:14:16
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

> [...]
    udowodnić,
    > że otrzymałeś regulamin w terminie wcześniejszym ;)

    No właśnie się zastanawiam czy napisać im, że list otrzymałem później. Czy
    też napisać, że wogóle nie było nowego regulaminu ?
    Dzwoniąc ponownie do BOK-u usłyszałem, że mam 30 dni na rozwiązanie umowy od
    daty doręczenia mi regulaminu.. A regulamin wg nich oni wysłali z fakturą z
    1 litopada i od tej daty się liczy (mimo iż list został wysłany od nich
    dopiero gdzies 5 listopada, jak nie później nawet).

    Jutro będe pisał reklamacje w sprawie bezpodstawnego naliczenia kary
    umownej. Przydała by się jakaś podstawa prawna. Idea nie ma nic na swoje
    wytłumaczenie (żadnej podstawy prawnej), tylko swoje "widzi mi się". Jaka
    podstawa prawna będzie dobra, aby im udowodnić, że nie mają racji ?

    --
    pozdrawiam
    kovalek

  • 10. Data: 2003-12-22 09:34:49
    Od: "Grzegorz Tracz" <h...@g...pl>

    No dobra, ale czy NIKT nie potrafi podać żadnych podstaw prawnych dotyczących
    terminu oraz tego czy biegnie od daty dostarczenia czy wystawienia