  • 1. Data: 2003-12-20 00:33:18
    Temat: Portal internetowy ukradl zdjecie
    Od: "vario" <v...@p...onet.pl>

    Witam grupe!
    Jestem zawodowym fotografem (ale laikiem w dziedzinie prawa).
    Jeden z glownych polskich portali internetowych bez mojej zgody uzyl moje
    zdjecie do banera reklamujacego jeden ze swoich serwisow. Zdjecie bylo
    pierwotnie wykonane dla mojego klienta, na jego strone internetowa, ale
    nawet w jego wypadku nie nastapilo przeniesienie praw autorskich ani
    majątkowych.
    Chcialbym prosic o sugestie odnosnie wyegzekwowania rekompensaty za taka
    kradziez. Wyslalem juz maila do portalu z zadaniem odszkodowania za
    bezprawne wykorzystanie mojego "dziela" oraz wyliczenia honorarium z
    uwzglednieniem ilosci odslon omawianego banera.
    Ale tak naprawde ani nie wiem jakie "paragrafy" i "artykuly" mnie chronia,
    ani tez nie wiem jak okresla sie wysokosc odszkodowania za takie
    zignorowanie prawa autorskiego.

    Oprocz aspektu pienieznego jestem po prostu zly, ze na zasadzie "duzy moze
    wiecej" biora sobie czyjs utwor i bez skrupulow wykorzystuja (a kazde moje
    zdjecie w publikacji internetowej mojego klienta jest podpisane imieniem i
    nazwiskiem autora, z linkiem do moich stron)

    Pozdrawiam serdecznie

    Vario

  • 2. Data: 2003-12-20 09:03:40
    Temat: Re: Portal internetowy ukradl zdjecie
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "vario" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcialbym prosic o sugestie odnosnie wyegzekwowania rekompensaty za taka
    > kradziez.

    Udać się do odpowiedniego adwokata. Sam nic nie zdziałasz.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2003-12-20 12:02:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    vario rzecze:
    [..]
> [...]
    > bezprawne wykorzystanie mojego "dziela" oraz wyliczenia honorarium z
    > uwzglednieniem ilosci odslon omawianego banera.

    Powinieneś wysłać pismo zwykłą pocztą, za potwierdzeniem odbioru.
    Jeśli zignorują wnieś sprawę do sądu.

    > Ale tak naprawde ani nie wiem jakie "paragrafy" i "artykuly" mnie chronia,
    > ani tez nie wiem jak okresla sie wysokosc odszkodowania za takie
    > zignorowanie prawa autorskiego.

    Możesz ustalić własne, a jak nie zechcą zapłacić to wnieść sprawę do sądu.
    Wtedy sąd określi czy zgadza się na podaną przez Ciebie kwotę lub ustali inną.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek