  • 11. Data: 2003-12-22 11:51:25
    Temat: Re: Idea - rozwiązanie umowy
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tracz" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs6drp$16$1@inews.gazeta.pl...
    > No dobra, ale czy NIKT nie potrafi podać żadnych podstaw prawnych
    dotyczących
    > terminu oraz tego czy biegnie od daty dostarczenia czy wystawienia
    > faktury ?????????????????

    No wlasnie nikt nie jest w stanie podac zadnej podstawy prawnej..
    Nawet w Idei nie sa w stanie nic powiedziec. Tlumacza sie swoimi
    wewnetrznymi procedurami.

    Moze ktos na grupie przytoczy jakies przepisy dotyczace tej kwesti.

    Leszek Kowalski

  • 12. Data: 2003-12-22 20:51:04
    Od: "Grzegorz Tracz" <h...@g...pl>

    Stary... Napisz to samo co w pierwszym twoim poście i wyślij na adres:
    c...@s...pl. Myślę że oni rzetelnie i fachowo ci odpowiedzą... w końcu
    jest to stowarzyszenie konsumentów i ich praca polega na takim doradzaniu!

  • 13. Data: 2003-12-22 20:53:03
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kovalek wrote:
> [...]
    > wewnetrznymi procedurami.
    >
    > Moze ktos na grupie przytoczy jakies przepisy dotyczace tej kwesti.

    Art. 384. § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w
    szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą
    stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawarciu umowy.
    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego
    rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona
    mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak
    umów zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego.
    § 4. Jeżeli jedna ze stron posługuje się wzorcem umowy w postaci
    elektronicznej, powinna udostępnić go drugiej stronie przed zawarciem
    umowy w taki sposób, aby mogła ona wzorzec ten przechowywać i odtwarzać
    w zwykłym toku czynności.

    Art. 384[1]. Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    najbliższym terminie wypowiedzenia.

    innej nie ma
    Najbliższy termin wypowiedzenia - albo określony w umowie, albo
    niezwłocznie. Oczywiście, że liczy się od doręczenia, bo wcześniej niby
    skąd miałeś wiedzieć o nowym regulaminie.

    KG