  • 1. Data: 2003-12-20 10:50:50
    Temat: co zrobic z dluznikiem....
    Od: "andrew" <a...@o...pl>

    mam klienta ktory nie chce placic a jest to sp z o.o. i wiem ze zwija te
    dzialalnosc i chce rozpoczac w nowej spolce taka sama dzialalnosc... wiem
    tez ze komornicy z innych firm juz go czyszcza - czy sa szanse na
    sciagniecie jakiejs kasy z takiego nieuczciwego kontrahenta?

  • 2. Data: 2003-12-21 12:05:17
    Temat: Re: co zrobic z dluznikiem....
    Od: "Darek" <d...@m...org>

    Użytkownik "andrew" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tez ze komornicy z innych firm juz go czyszcza - czy sa szanse na
    > sciagniecie jakiejs kasy z takiego nieuczciwego kontrahenta?

    Oczywiście, że są - vide art. 299 ksh oraz 300, 301 i 302 kk.
    Trzeba tylko umiejętnie z tego skorzystać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 3. Data: 2003-12-22 17:56:09
    Od: "-ZED-" <w...@p...wytnij.com>

    Hej!

    "andrew" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sciagniecie jakiejs kasy z takiego nieuczciwego kontrahenta?

    Mnie orżnął aktualny wrocławski radny. Prace rozliczane etapami -
    modernizacja trzech konstrukcji.

    Plan (przybliżony):
    15 marzec - demontaż całości
    22 marzec - montaż zmodernizowanej pierwszej konstrukcji
    29 marzec - montaż zmodernizowanej drugiej.
    początek kwietnia - zakończenie

    Fakty.
    15 demontaż całości
    22 montaż pierwszej części i zaliczkowanie (w sumie 30% wartośi pierwszego
    etapu)
    długo, długo nic - tylko ciągłe nasze telefony i przesuwanie przez nich
    terminu latem drugi etap. i znowu męczenie o kasę za wystawioną już fakturę
    za dwa pierwsze etapy.

    W tym czasie konstrukcje leżą u podwykonawcy zagracając mu skutecznie warsztat,
    a są długie, wysokie, delikatne.

    Do dzisiaj mam jakieś 75% kwoty za dwa etapy i nie zanosi się na zakończenie
    trzeciego. Podwykonawca na maksa wkurzony -on wykonał całą swoją pracę.

    Zastanawiam się, co zrobić z resztą - pewnie wywiozę mu i zostawię pod firmą.
    Czy mogę to sprzedać na pokrycie kosztów, które poniosłem?

    A już niemal na pewno przyjrzę się karierze radnego - jak się będzie przygotowywał
    do następnych wyborów. Chyba, że cudownie zareaguje na mój ostatni monit o kontakt.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A mój kolega ma gołe baby na twardzielu! <pewien trzynastolatek>