    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Idea - rozwiązanie umowy
    Date: Sat, 20 Dec 2003 14:14:48 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    kovalek wrote:

    > Teraz pytanie: jaki mam na to czas i od jakiego momentu ten czas nalezy
    > liczyc ??

    Masz prawo do odstąpienia od umowy w pierwszym terminie wypowiedzenia licząc
    od dnia otrzymania nowego regulaminu.

    > Idea wyslala niby razem z faktura nowy regulamin w miesiacu listopadzie.
    > Twierdza uparcie, ze mialem czas tylko do konca listopada na rozwiazanie
    > umowy, bez ponoszenia dodatkowych kosztow (kara umowna).

    Teoretycznie mają rację, powinieneś był odstąpić od umowy do końca "okresu
    płatczniczego" do końca okresu, za który miałeś zapłacony abonament. Czyli
    IDEA powinna była otrzymać twoje oświadczenie przed końcem tego okresu.

    > Co w takim
    > wypadku robic? Wyslalem wypowiedzenie 18 grudnia (nowy regulamin
    > otrzymalem 21 listopada). Jaki oni wogole maja dowod, iz wyslali ten
    > regulamin? W zasadzie zaden...

    Czy umowę masz podpisaną jako przedsiębiorca czy jako konsument?
    Czy nowy regulamin został wysłany listem poleconym? ;)
    Czy powiedziałeś, kiedy otrzymałeś regulamin?

    Pozdrawiam,
    Marysia