  • 11. Data: 2004-01-15 07:14:18
    Temat: Re: Idea POP i doładowanie konta
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Bobek" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bu4ijr$1af$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > BTW. nie rozumiem waszej mentalnosci koles stracil kase przez piepszona
    > korporacje, wiadomo ze w polsce gowno osiagnie na drodze sadowej i zamiast
    > go wspieras to pieprzycie ze to jego wina. Zostal wprowadzony w blad a na
    > to jest artykuł (musial bym troche poszukac, ale nie mam czasu)

    Tylko ze z tego to kazdy prawnik IDEE wybroni ... Przeciez to nie byl
    pierwszy raz jak gosc doladowywal konto (bo niby skad te 60cos zloty) mimo
    wszysto mimo tego wprowadzania w blad przez *111 komunikat jest logiczny...
    Aktualizuja licznik dni do konca co 24 godziny. Wiec slownie to wyglada jak
    wyglada ... Jesli nie jest pewien to powinien sprawdzic w innym zrodle (tak
    jak zrobiles Ty) i nie mialby problemow bo podaloby mu date konca waznosci
    konta... To ze po przejsciu na nowa platforme pewne rzeczy sie zmienily to
    wina IDEI tego ukryc nie bedzie mogla ... Jednak wszystko jest opisane w
    regulaminach i oni tylko czatuja na tych "oszczednych" co im jeden dzien
    jest wielka oszczednoscia... Kiedy w koncu ludzie zrozumieja ze komorka to
    jest wydatek i jesli chce sie ja miec trzeba jednak za nia placic a liczenie
    co do grosza tylko sie msci :( bo taki juz kraj mamy...

  • 12. Data: 2004-01-15 07:45:10
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flashi" napisał:

    | Tylko ze z tego to kazdy prawnik IDEE wybroni ...

    Może jakieś argumenty? Argument "bo Idea jest duża i ma dobrych prawników"
    wcale do mnie nie przemówi, podaj jakieś konkrety. Chyba, że jesteś
    najzwyklejszym trolem i odnosisz satysfakcję z wprowadzania zamieszania na
    grupach dyskusyjnych, wtedy czyń to dalej, jestem tolerancyjny.

    | Przeciez to nie byl
    | pierwszy raz jak gosc doladowywal konto (bo niby skad te 60cos zloty)

    To który raz telefon był doładowany nie ma nic do rzeczy.
    A jeśli z jakiś innych przyczyn Cię to interesuje, to faktycznie telefon
    doładowywałem po raz pierwszy, a dotychczasowy stan konta otrzymałem po
    wcześniejszym użytkowniku telefonu.

> [...]
    logiczny...
    | Aktualizuja licznik dni do konca co 24 godziny. Wiec slownie to wyglada

    Komunikat nie jest logiczny. "Za dzień" to za dzień a nie "dziś" - jeśli nie
    rozumiesz różnicy, zajrzyj do słownika języka polskiego albo zapytaj swojej
    pani od polskiego.

    | Jesli nie jest pewien to powinien sprawdzic w innym zrodle (tak
    | jak zrobiles Ty) i nie mialby problemow bo podaloby mu date konca waznosci
    | konta...

    Skoro jedno źródło podaje dokładną inforemację "za dzień" to nie widzę
    powodów, by tę informację jeszcze gdziekolwiek weryfikować, "za dzień" to
    określenie jednoznaczne. Ponadto sms który przychodzi po wykonanej rozmowie
    wcale nie podaje żadnej daty końca ważności konta.

    | Jednak wszystko jest opisane w regulaminach

    Jak możesz to podaj konkretny punkt, bo ja jakoś tego nie widzę.
    Chyba że w swoich radach opierasz się na swojej mądrości życiowej a nie na
    istniejącej rzeczywistości.

    | i oni tylko czatuja na tych "oszczednych"

    Nikt im nie odmawia kierowania się chęcią osiągnięcia zysku, nie wiem czy
    wiesz, ale po to właśnie Idea istnieje żeby osiągać zyski.
    Z drugiej strony nie wierzę, żeby strategia Idei opierała się na "czatowaniu
    na oszczędnych" - takie wnioski może wyciagać tylko dziecko nie mające
    pojęcia o świecie.

    | co im jeden dzien jest wielka oszczednoscia...

    Nie Tobie to oceniać, w każdym razie racjonalne działanie polega na tym, by
    nie ponosić kosztów tam gdzie ich nie potrzeba.

    | Kiedy w koncu ludzie zrozumieja ze komorka to
    | jest wydatek i jesli chce sie ja miec trzeba jednak za nia placic a
    liczenie
    | co do grosza tylko sie msci :( bo taki juz kraj mamy...

    Stwierdzenie bez sensu. Skoro posiadam telefon komórkowy, nie wynika z tego
    że muszę korzystać z niego więcej niż wynika to z moich potrzeb.
    A że potrzeby rozmawiania przez komórkę mam niewielkie (wolę rozmawiać
    dłużej przez telefon stacjonarny, powiem więcej: dowoli bo w ramach
    abonamentu mogę to robić za darmo) to i z kmórki rzadko korzystam.
    Tyle, że te wszystkie Twoje filozofie i dygresje na które odpowiadam mają
    się nijak do całej sprawy z nierzetelnym systemem w Idea POP.

    Pozdr.,

  • 13. Data: 2004-01-15 07:48:20
    Temat: Odp: Idea POP i doładowanie konta
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bu43of$eda$...@z...polsl.gliwice.pl...
    > Co o tym sądzicie? Jakie macie rady?

    To pokazuje tylko, ze cała Idea to jedno wielkie G...
    Ja mam simplusa - pokazuje mi na wyswietlaczu, ile kasy zostało - nie muszę
    jakiś głupich smsów wysyłać, a po skończeniu okresu przychodzi sms -
    "połączenia wychodzące zablokowane", ale kasa nie znika. Poza tym dzwoniąc
    na bezpłatny numer *125# mogę sprawdzić okres ważności karty (np. 90 dni dla
    karty za 50 zł). Aha i doładowywyać kartę mogę w ciągu 30 dni po
    zablokowaniu połączeń wychodzących bez żadnych negatywych konsekwencji.

    Moja rada - olej Popa - przejdź na SIM+ :)

    Pozdrawiam
    Krzychu
    Piotrkow Trybunalski

  • 14. Data: 2004-01-15 08:04:56
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Dziwne... korzystam z POP od 3 lat, czasem doladowuje karte i z tygodniowym
    > wyprzedzeniem i nigdy mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby termin wykorzystania
    > kwoty nie ulegl przedluzeniu.

    A ja raz doladowalem w czwartek, a w sobote mialem zero. Myslisz, ze
    ktos sie tym przejal ?

  • 15. Data: 2004-01-15 08:16:56
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bu43of$eda$2@zeus.polsl.gliwice.pl>, Jarosław Łysio wrote:
    > stanu konta?"
    > Dostałem na to taką odpowiedź, podpisaną imieniem i nazwiskiem konkretnego
    > pracownika z działu reklamacji Idei:
    > "W odpowiedzi na zgłoszenie pragnę wyjaśnić, że od momentu otrzymania SMS
    > informującego o zakończeniu okresu umożliwiającego wykonywanie połączeń
    > wychodzących każdy Abonent POP ma 24 godzin na zwiększenie swojego limitu".
    > Co o tym sądzicie? Jakie macie rady?

    Jeśli chce Ci się to: Napisz reklamację do Idei w której opiszesz wszystko
    co tu opisałeś. Jeśli odrzucą, to skontaktuj się z jakimś oddziałem
    Federacji Konsumentów. Myślę, że będzie to najmniej uciążliwe podejście do
    problemu.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2004-01-15 10:18:29
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu5gdh$3o1$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> [...]
    > najzwyklejszym trolem i odnosisz satysfakcję z wprowadzania zamieszania na
    > grupach dyskusyjnych, wtedy czyń to dalej, jestem tolerancyjny.

    konkrety nastepujace. Nie pierwszy raz doladowywales konto wiec uzywajac
    czegos powinienes wiedziec co uzywales ... Uzytkowanie POPa wiaze sie z
    niejako podpisaniem umowy a raczej zapoznania sie z regulaminem ...
    Niezmajomosc prawa/regulaminu/umowy szkodzi ale napewno nie moze byc powodem
    dla ktorego mialbys wygrac sprawe w sadzie...

> [...]
    > A jeśli z jakiś innych przyczyn Cię to interesuje, to faktycznie telefon
    > doładowywałem po raz pierwszy, a dotychczasowy stan konta otrzymałem po

    i tym sie mozesz posilkowac jednak nieznajomosc regulaminu nie moze byc
    powodem do roszczenia

    > Komunikat nie jest logiczny. "Za dzień" to za dzień a nie "dziś" - jeśli
    > nie rozumiesz różnicy, zajrzyj do słownika języka polskiego albo zapytaj
    > swojej pani od polskiego.

    no coz ... w innym watku chyba na innej grupie zrozumiales i potwierdziles
    (chyba nie jestem teraz taki pewien tego czy to napewno byles Ty) ze wiesz o
    tym ze licznik dnia zmniejsza sie o godzinie 0:00 kazdego dnia ... logika
    wykazuje pewna kontynuacje tej sprawy ... wiec jesli w jeden dzien miales za
    dwa dni sie konczy, a w nastepny za dzien sie konczy to chyba skapowac
    powinienes o co chodzi ? ale moze sie myle ... jesli mi ktos mowi ze za
    dzien sie cos skonczy to znajac realia i wiedzac ze licznik zmniejsza sie o
    0:00 wiem ze musze doladowac konto wlasnie w tym dniu kiedy mi pisze ze za
    dzien mi sie skonczy ... (moze zle to pisze ale dla mnie to jest caly czas
    logiczne i proste ... zazwyczaj sprawdzam wszystko co ma zwiazek z kasa na 2
    rozne sposoby, szczegolnie w US i GSM :D

> [...]
    > określenie jednoznaczne. Ponadto sms który przychodzi po wykonanej
    > rozmowie wcale nie podaje żadnej daty końca ważności konta.

    przyznam sie ze nie uzywam POPa bezposrednio ... ale moja Pani bez problemu
    potrafi przypilnowac sobie daty doladowania ... albo sprawdzajac kodem
    *123*# albo dzwoniac na *111 i jakos niema zupelnie problemow ...

    > Jak możesz to podaj konkretny punkt, bo ja jakoś tego nie widzę.
    > Chyba że w swoich radach opierasz się na swojej mądrości życiowej a nie na
    > istniejącej rzeczywistości.

    Opisany jest sposob doladowania oraz przepadania srodkow z konta w przypadku
    nieaktywnych wyjsciowych polaczen...

    > Nikt im nie odmawia kierowania się chęcią osiągnięcia zysku, nie wiem czy
    > wiesz, ale po to właśnie Idea istnieje żeby osiągać zyski.

    no widzisz dobrze myslisz

    > Z drugiej strony nie wierzę, żeby strategia Idei opierała się na
    > "czatowaniu na oszczędnych" - takie wnioski może wyciagać tylko dziecko
    > nie mające pojęcia o świecie.

    to napewno nie jest jedyny sposob ich czatowania na oszczednych... podobnie
    sprawa ma sie z wylaczaniem telefonu zamiast w ostatnia godzine ostatniego
    dnia zaplaconego abonamentu (w zwiazku z czym gubia sie minuty abonamentowe)
    czy z wyrownaniami za przechodzenie z jednego abo na drugi (podwojnie
    naliczaja koszt mBoxa czy innych oplat specjalnych) jakos zawsze kiedy to
    robilem to pojawialy sie dziwne oplaty podwojone za mBoxa czy Czas dla
    Ciebie ...

    > Nie Tobie to oceniać, w każdym razie racjonalne działanie polega na tym,
    > by nie ponosić kosztów tam gdzie ich nie potrzeba.

    nie chodzilo mi o ocenianie ... tylko o sens jedno dniowego "oszczedzania"
    ktore wiaze sie z "ryzykiem"

    > Stwierdzenie bez sensu. Skoro posiadam telefon komórkowy, nie wynika z
    > tego że muszę korzystać z niego więcej niż wynika to z moich potrzeb.

    Slusznie prawisz ... zagalopowalem sie

    > A że potrzeby rozmawiania przez komórkę mam niewielkie (wolę rozmawiać
    > dłużej przez telefon stacjonarny, powiem więcej: dowoli bo w ramach
    > abonamentu mogę to robić za darmo) to i z kmórki rzadko korzystam.

    w takim razie uwazam ze aktualnie najlepszy jest IDEA MIX kasa nigdy nie
    przepada a najnizsze abo do 19,99 (ttoche wiecej jak POP ale kasy nie
    stracisz)

    > Tyle, że te wszystkie Twoje filozofie i dygresje na które odpowiadam mają
    > się nijak do całej sprawy z nierzetelnym systemem w Idea POP.

    Nie jest on nierzetelny tylko tak ustawiony jak ustawiony. Poniosles strate
    w zwiazku z brakiem wiedzy na temat jak dziala ... wiedzy ktora mogles
    uzyskac jednak dopiero po fakcie starales sie to zrobic... taka nauka
    najbardziej boli...

    Mozesz sprobowac reklamacji w sposob ze nie wiesz co sie stalo miales jeden
    dzien jeszcze do konca ladowania wg tego co mowil automat w *111 jednak kasa
    znikla z konta ... nic nie mow o tym ze slyszales ze masz 0 dni na
    wykonywanie polaczen...

  • 17. Data: 2004-01-15 10:45:16
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flashi" napisał:

    Po pierwsze: nie czytasz dokładnie. Przeczytaj pierwszy post w tym wątku :)

    | konkrety nastepujace. Nie pierwszy raz doladowywales konto wiec uzywajac
    | czegos powinienes wiedziec co uzywales ...

    Przecież napisałem, że nie doładowywałem wcześniej.

    | Uzytkowanie POPa wiaze sie z
    | niejako podpisaniem umowy a raczej zapoznania sie z regulaminem ...

    Oczywiście że z zawarciem umowy, której integralną częścią jest regulamin.
    Znajdź mi jednak punkt w regulaminie, który stwierdza, że mam się nie
    sugerować tym co mówi automatyczne BOK oraz tym co pisze pracownik Działu
    Reklamacji Idea.

    | Niezmajomosc prawa/regulaminu/umowy szkodzi ale napewno nie moze byc
    powodem
    | dla ktorego mialbys wygrac sprawe w sadzie...

    Skąd wniosek, że nie znam regulaminu?

> [...]
    za
    | dwa dni sie konczy, a w nastepny za dzien sie konczy to chyba skapowac

    Tak, skapowałem że kończy się za dzień, a nie w dniu, w którym słyszałem "za
    dzień".

    | Poniosles strate
    | w zwiazku z brakiem wiedzy na temat jak dziala ... wiedzy ktora mogles
    | uzyskac jednak dopiero po fakcie starales sie to zrobic

    Nie prawda. Zrobiłem 2 kroki żeby mieć pewność wcześniej, uważam że
    dołożyłem należytej staranności.
    Pisałem w tej sprawie mejla do BOK Idei i dostałem nieprawdziwą odpowiedź
    (że przyjdzie SMS powiadamiającey i że od chwili SMSa mam 24 godziny na
    doładowanie). Wysłuchałem też komunikatu pod *111, z którego nie wynikało że
    nie mogę doładować konta bez straty następnego dnia, wręcz przeciwnie:
    wynikało że mogę to zrobić następnego dnia.

    | nic nie mow o tym ze slyszales ze masz 0 dni na
    | wykonywanie polaczen...

    Przecież nic takiego nie słyszałem, skąd Ty to wziąłeś?
    Gdym coś takiego usłyszał, to chyba bym wiedział że to ostatni dzień.

    Pozdr.,

  • 18. Data: 2004-01-19 02:52:22
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Moja rada - olej Popa - przejdź na SIM+ :)
    Przy tych wszystkich zaletach jeszcze trzeba uwzględnić speecyfikę SIM+
    Jest to znakomity system, jeśli twoi znajomi są też w +/SIM+
    Jeśli jak np. ja masz rozłożonych po równo we wszystkich sieciach, to
    SIM+ jest do dupy, bo koszty połączeń poza sieć w szczycie są
    absurdalnie wysokie :-(
    No ale co kto woli, ja i tak mam ABO, w Idei, ale to bez znaczenia dla
    dyskusji.

    EOT&FUT

    chester
    --
    "Miłość jest pierwszą wśród nieśmiertelnych rzeczy." (Dante Alighieri)

  • 19. Data: 2004-01-21 19:04:39
    Od: "tomo" <l...@w...pl>

    Jarku tu chodzi o to że następny dzień zegarowo zaczyna się o 24.Więc konto
    powinieneś doładować przed godziną 24.