  • 1. Data: 2004-01-14 17:09:27
    Temat: Nie ma spadkobierców do mieszkania. Stoi puste. Po jakim czasie
    Od: "Rob" <s...@N...gazeta.pl>

    Właściccielka zmarła 10 lat temu. Po jakim czasie takie mieszkanie przechodzi
    na własność Skarbu Państwa lub Gminy (nie wiem dokładnie kto to przejmuje).
    Jakie procedury należy wykonać , gdzie się z tym zgłosić, żeby zostało ono
    zgłoszone do obrotu (przetarg??). chciałbym je odkupić od Organy, który
    przejął to mieszkanie. Czy jest to wogóle możliwe???

  • 2. Data: 2004-01-15 12:13:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Rob wrote:

> [...]
    > zostało ono zgłoszone do obrotu (przetarg??). chciałbym je odkupić od
    > Organy, który przejął to mieszkanie. Czy jest to wogóle możliwe???

    Nie ma tak, ze nie ma spadkobiercow...

    Powolani do spadku w braku zstepnych, rodzicow i rodzenstwa
    z mocy ustawy po ostatnich zmianiach jest w tym przyadku
    chyba jednak Skarb Panstwa

    Normalnie to o stwierdzenie nabycia spadku wystepuje ktorys
    ze spadkobiercow..

    Boguslaw