  • 1. Data: 2004-01-14 19:14:17
    Temat: Darowizna wykupionego mieszkania a Księga Wieczysta
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Witam,
    Interesuje mnie następujący problem.
    Czy można podarować własne mieszkanie członkowi rodziny np. synowi czy też
    córce kiedy nie ma jeszcze założonej dla takiej własności Księgi Wieczystej?
    Zakładanie takiej księgi jest b. czasochłonne. Podobno można czekać do roku
    !!!

    Może można taką darowiznę przeprowadzić u notariusza nie czekając na
    założenie KW. Jesli tak to jak to zrobić?

    Z góry dzięki za wszystkie porady
    Pozdrowienia
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-01-14 20:08:41
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > Zakładanie takiej księgi jest b. czasochłonne. Podobno można czekać do roku

    mozna...

    > Może można taką darowiznę przeprowadzić u notariusza nie czekając na
    > założenie KW. Jesli tak to jak to zrobić?

    a nie lepiej ustalić to z notariuszem?

    KG

  • 3. Data: 2004-01-14 20:47:40
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Pytam o to dlatego, że z opinie docierające do mnie sa podzielone. Raz
    słyszę, że nie można, drugi, że mozna. Natomiast oczywiście trzeba to omówić
    z notariuszem, ale chciałem mieć w chwili rozmowy wiedzę na ten temat.
    Chciałbym coś takiego przeprowadzić a negatywna odpowiedź notariusza i brak
    wiedzy z mojej mogą sprawę odwlec w czasie.
    Skoro więc twierdzisz, że jest to mozliwe jakich argumentów oraz na jakie
    przepisy się powołać u notariusza?

  • 4. Data: 2004-01-14 21:20:55
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > wiedzy z mojej mogą sprawę odwlec w czasie.
    > Skoro więc twierdzisz, że jest to mozliwe jakich argumentów oraz na jakie

    gdybym twierdził, to bym napisał :)
    ale juz wiem skąd mi się wzięło to przekonanie, to trochę bardziej
    skomplikowane ale może to pomoże:

    Postanowienie SN z dnia 26 czerwca 2001 r., I CA 1/01

    Umowa darowizny ekspektatywy odrębnej własności lokalu stanowi podstawę
    wpisu w księdze wieczystej nabywcy jako właściciela, niezależnie od
    chwili złożenia wniosku o dokonanie tego wpisu.

    całość: http://pub.sn.pl/OW3_IC.nsf

    KG