  • 1. Data: 2004-01-14 18:19:11
    Temat: jak wyglada regualcja prawna dotyczaca zwotu opakowan (butelek)
    Od: "p01i" <p...@o...pl>

    czy sklep ma obowiazek przyjecia butelek (opakowan zwrotnych)
    dzis bylismy w sklepie oddac 107 butelek i odmowiono nam przyjecia takiej
    ilosci stwierdzajac ze bez paragonu moga przyjac tylko 10 butelek
    jak wyglada regualcja prawna dotyczaca zwotu opakowan
    (btw oddalismy te 10 butelek wyszlismy ze sklepu i weszlismy jeszcze ras i
    jeszcze ras i jeszcze ras , byla bura-awantura <ochrona/kierownik/...> ale
    oddalismy wszystkie)
    <ten sklep jest wyposazony w automat skupujacy butelki , ktory jednak sie
    zapelnil i chlopcom nie chcialo sie go oproznic>

    --
    '...spróbował! i mu się udało, przebiegł drogę i się schował...'

  • 2. Data: 2004-01-14 18:24:40
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "p01i" <p...@o...pl>

    > (btw oddalismy te 10 butelek wyszlismy ze sklepu i weszlismy jeszcze ras i
    > jeszcze ras i jeszcze ras , byla bura-awantura <ochrona/kierownik/...> ale
    > oddalismy wszystkie)

    hehe... a w ktorym to sklepie u nas bylo? ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-01-14 18:28:57
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał
    w wiadomości news:bu41hf$6e0$1@topaz.icpnet.pl

    > hehe... a w ktorym to sklepie u nas bylo? ;-)

    ROTFL Zastanawiałem się w której to części Polski mówią:
    "jeszcze ras i jeszcze ras i jeszcze ras" , a to się okazuje,
    że to u Was. LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 4. Data: 2004-01-14 18:33:41
    Od: "p01i" <p...@o...pl>

    Piotr I Pawel a

  • 5. Data: 2004-01-14 19:55:43
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > ROTFL Zastanawiałem się w której to części Polski mówią:
    > "jeszcze ras i jeszcze ras i jeszcze ras" , a to się okazuje,
    > że to u Was. LOL

    nie sikej... ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-01-14 20:50:23
    Od: "p01i" <p...@o...pl>

    znalazlem cos takiego
    http://www.robac.pl/06_ustawa_pkt6.htm

    Rozdział 4

    Obowiązki sprzedawcy i użytkownika produktów w opakowaniach

    Art. 14. Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do przyjmowania
    zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich
    opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej.

    Art. 16. 1. Sprzedawca substancji chemicznych, o których mowa w art. 10 ust.
    1, jest obowiązany pobrać kaucję za opakowania jednostkowe tych substancji w
    wysokości ustalonej przez ich producenta lub importera.

    2. Sprzedawca, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany przyjmować od
    użytkowników opakowania wielokrotnego użytku i odpady opakowaniowe po
    substancjach, o których mowa w art. 10 ust. 1, w celu ich przekazania
    producentowi lub importerowi. Przyjmując opakowania wielokrotnego użytku i
    odpady opakowaniowe po tych substancjach, sprzedawca jest obowiązany zwrócić
    pobraną kaucję.

    Art. 18. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów art. 10, art. 12-14 oraz art.
    16 ust. 1 i 2 sprawuje Inspekcja Handlowa, działająca na podstawie przepisów
    odrębnych.

    generalnie wyglada na to ze musza skupic opakowanie zwrotne,a zadanie z pupy
    paragonu?:| dla jasnosci 3ba by sie zwrocic z tym pytaniem do Inspekcji
    Handlowej...

  • 7. Data: 2004-01-14 21:08:14
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    p01i wrote:
    > generalnie wyglada na to ze musza skupic opakowanie zwrotne,a zadanie z pupy
    > paragonu?:|

    Nie skupić a przyjąć. Jak nie wykażesz, że pobrał kaucję (paragon), to
    nie możesz żądać jej zwrotu.

    KG

  • 8. Data: 2004-01-14 21:15:20
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX>

    > Nie skupić a przyjąć. Jak nie wykażesz, że pobrał kaucję (paragon), to
    > nie możesz żądać jej zwrotu.

    czytalem w gazeie o takiej sprawie, jakis czas temu i wyglada to tak, ze
    musza przyjac, ale jesli nie ma paragonu, to moga przyjac, ale np. za
    friko...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448