  • 1. Data: 2004-01-14 19:02:28
    Temat: Idea POP i doładowanie konta
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czuję się oszukany przez PTK Centertel. Mam telefon w Idea POP. Sprawa
    dotyczy doładowania konta.
    W dniu wczorajszym głos w automatycznym biurze obsługi klientów (*111)
    informował mnie tak: "Pozostało ci 63 złotych, 16 groszy. Za dzień stracisz
    możliwość wykonywania połączeń. Wciąż możesz odbierać połączenia przez 272
    dni".
    Byłem więc spokojny, sądząc że konto mogę zasilić dzisiaj, nie tracąc
    dotychczasowego stanu konta. Nadmieniam, że w prepaidach nie opłaca się
    doładowywać konta wcześniej, gdyż termin wykorzystania kwoty nie ulega
    przedłużeniu.
    Dziś się troszkę zdenerwowałem, ponieważ gdy zadzwoniłem na *111 głos
    poinformował, że pozostało mi "zero złotych zero groszy" i że mogę odbierać
    połączenia przez 271 dni.
    Pomyślałem jednak, że dziś z pewnością jest ostatni dzień na doładowanie (na
    podstawie tego co głos mówił wczoraj - tj, "za dzień" a także na podstawie
    tego, że dziś powiedział, że odbierać mogę przez 271 dni a nie 270), a te
    zero to tylko taki znak, żeby doładować i że limit powróci.
    Doładowałem dziś konto kwotą 50 zł, brakujące 63,16 zł wcale jednak nie
    wróciły.
    Czuję się więc oszukany. Wydaje mi się, że jeżeli wczoraj był ostatni dzień
    na doładowanie, system powinien podawać wczoraj komunikat o treści na
    przykład takiej: "dziś stracisz możliwość wykonywania połączeń". Tymczasem
    system mówił "za dzień" co moim zdaniem ewidentnie oznacza jeszcze jeden
    dzień zwłaszcza, że zgodnie z kc termin oznaczony w dniach kończy się z
    upływem ostatniego dnia.
    Jest jeszcze jeden szczegół. Kilkanaście tygodni wcześniej wysłałem mejla do
    BOK Idei dokładnie z takim zapytaniem:
    "1) Czy jeśli dziś głos w automatycznym biurze obsługi klienta mówi "Za
    jeden dzień stracisz możliwość wykonywania połączeń" znaczy to, że aby
    nie stracić obecnego stanu konta należy doładować konto w dniu dzisiejszym
    lub najpóźniej jutro?
    2) Czy IDEA informuje SMSem w ostatnim dniu, kiedy jest możliwe doładowanie
    konta o tym, że należy je w danym dniu doładować, by nie stracić obecnego
    stanu konta?"
    Dostałem na to taką odpowiedź, podpisaną imieniem i nazwiskiem konkretnego
    pracownika z działu reklamacji Idei:
    "W odpowiedzi na zgłoszenie pragnę wyjaśnić, że od momentu otrzymania SMS
    informującego o zakończeniu okresu umożliwiającego wykonywanie połączeń
    wychodzących każdy Abonent POP ma 24 godzin na zwiększenie swojego limitu".

    Żaden SMS informujący o zakończeniu okresu umożliwiającego wykonywanie
    połączeń do mnie nie dotarł, podejrzewam że wcale nie był wysłany.

    W związku z tą sytuacją czuję się najzwyczajniej w świecie oszukany (innymi
    słowy: doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia swoim majątkiem).
    Planuję zgłosić reklamację do Idei.
    Wydaje mi się, że tę sprawę należy traktować jako zwykłe wyłudzenie,
    ponieważ zarówno automat podaje nieprawdę, jak i pracownik biura obsługi
    klientów. Dodatkowo na stronach www.idea.pl nie ma jasnych informacji do
    kiedy tak naprawdę należy doładować konto, by nie stracić dotychczasowego
    limitu.

    Co o tym sądzicie? Jakie macie rady?

    Pozdr.,

  • 2. Data: 2004-01-14 19:25:51
    Temat: Re: Idea POP i doładowanie konta
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W związku z tą sytuacją czuję się najzwyczajniej w świecie oszukany
    (innymi
    > słowy: doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia swoim majątkiem).
    > Planuję zgłosić reklamację do Idei.

    Ani chybi tak własnie prosze zrobic, Panie Jarosławie. Wszak 63,16 piechotą
    nie chodzi.
    Z drugiej jednak strony po co Pan czekał z tym na ostatnią chwilę?

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-01-14 19:58:10
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:

    | Z drugiej jednak strony po co Pan czekał z tym na ostatnią chwilę?

    Panie Aleksandrze, czekałem na ostatnią chwilę, by mieć jak najdłuższą
    możliwość korzystania z telefonu przy danym stanie konta.
    W Idei gdy się dołdowuje, terminy biegną na nowo od ostatniego doładowania,
    jeśli miało się w zapasie kilka dni, to przy wcześniejszym doładowaniu te
    dni się tracą.
    Poza tym skoro chłop w słuchwace mówi mi "za dzień" to myślę, że nie kłamie.
    Podobnie skoro inny chłop z Idei pisze mi, że mam 24 godziny na doładowanie
    od przyjścia SMSa, to jestem spokojny bo myślę że facet nie kłamie i jakiś
    sms przyjdzie.

    Pozdr.,

  • 4. Data: 2004-01-14 19:58:19
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Z drugiej jednak strony po co Pan czekał z tym na ostatnią chwilę?

    no przeciez napisal... czas przedluza sie w momencie doladowania, a nie
    o okres doliczany po zakonczeniu aktualnego... ZTCoNapisal...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-01-14 21:11:37
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu43of$eda$2@zeus.polsl.gliwice.pl...
> [...]
    > kiedy tak naprawdę należy doładować konto, by nie stracić dotychczasowego

    Ja w podobny sposób straciłem uzbierane przez chyba rok , albo i dłużej
    253,77 zł:(. Reklamowałem ( telefonicznie) w BOK i brak reakcji. Nie
    miałem czasu na kontynuację lege artis, więc gdyby Pan coś przedsiębrał,
    proszę o info o skutkach
    Pozdr

  • 6. Data: 2004-01-14 21:34:00
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > Nadmieniam, że w prepaidach nie opłaca się
    > doładowywać konta wcześniej, gdyż termin wykorzystania kwoty nie ulega
    > przedłużeniu.

    Dziwne... korzystam z POP od 3 lat, czasem doladowuje karte i z tygodniowym
    wyprzedzeniem i nigdy mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby termin wykorzystania
    kwoty nie ulegl przedluzeniu.
    Sama kwota tez zawsze mi sie sumuje.

    --
    wsw

  • 7. Data: 2004-01-14 21:56:03
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tygodniowym
    > wyprzedzeniem i nigdy mi sie jeszcze nie zdarzylo, zeby termin

    Inicjatorowi tekstu chodzi zapewne o wielkie oszczedznosci calych 2-3 dni
    ... bo jesli doladowuje 2 dni przed koncem starego doladowania to traci
    niejako te dwa dni ... no coz ... pooszczedzal pooszczedzal no i ma ...
    z doswiadczenia wiem ze malo prawdopodobne odzyskac kase ... regulamin
    zna...wiec malo prawdopodobne cos uzyskac ...
    co prawda info z *111 wprowadza w blad ... ale od tego jest jeszcze smsik
    zapewne na ktorego tez sie pooszczedzalo :(

  • 8. Data: 2004-01-14 22:46:49
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flashi" napisał:

    | co prawda info z *111 wprowadza w blad ... ale od tego jest jeszcze smsik
    | zapewne na ktorego tez sie pooszczedzalo :(

    Skoro BOK mówi że możliwość połączeń stracę "za dzień", to nie rozumiem
    dlaczego miałbym to weryfikować jakimś SMSem, w dodatku płatnym (bo mówisz o
    oszczędzaniu więc pewnie płatny).
    Ponadto człowiek z Idei wyraźnie napisał w mejlu, że powiadomienie o
    kończącym się terminie nadejdze SMSem, oczywiście nic nie nadeszło.

    Pozdr.,

  • 9. Data: 2004-01-14 22:51:29
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Flashi w wiadomości <bu4dvm$g7b$1@korweta.task.gda.pl>
    powiedział(a) co następuje:

> [...]
    > co prawda info z *111 wprowadza w blad ... ale od tego jest jeszcze smsik
    > zapewne na ktorego tez sie pooszczedzalo :(

    IMHO autor źle policzył sobie termin albo myślał, że "jeszcze jeden
    dzień" oznacza, że to będzie kole północy. Inna sprawa, że ta (jak i
    każda inna) sieć robi czasem niezłe jazdy, aczkolwiek muszę powiedzieć,
    że nigdy się jeszcze nie zdarzyło, żebym czegoś z tego nie miał ;-PP

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 10. Data: 2004-01-14 23:14:36
    Od: "Bobek" <r...@p...pl>

    Ja tez mam popa i nabral bym sie na to samo i stracil ponad 30 zł tylko ze o
    20 wieczorem dzwonilem i przyszedl mi komunikat (bla bla czas rozmowy 59 s
    ... masz 0 dni na doladowanie konta ...) i wtedy wlaczam *111 i tam koles
    mowi masz 1 dzien na doladowanie. Mowie sobie cos mi nie pasi i na wzelki
    wypadek pojechalem do zabki i kupilem karte.
    BTW. nie rozumiem waszej mentalnosci koles stracil kase przez piepszona
    korporacje, wiadomo ze w polsce gowno osiagnie na drodze sadowej i zamiast
    go wspieras to pieprzycie ze to jego wina. Zostal wprowadzony w blad a na to
    jest artykuł (musial bym troche poszukac, ale nie mam czasu)