  • 21. Data: 2021-05-04 14:24:35
    Temat: Re: IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 04.05.2021 o 14:13, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej - kto mialby lekarzom placic i na jakiej zasadzie ?

    > Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas.
    > Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala :-)

    Bo kasy były mniej zależne od centrali, a jednocześnie był zamysł, aby w
    przyszłości ze sobą trochę konkurowały.

    > Dla obywatela chyba jednak lepiej, ze idzie do dowolnego lekarza,
    > a nie przed urlopem biegnie do Chorej Kasy po promese na leczenie w
    > innym wojewodztwie.
    > No - fakt, ze jest przypisany do jednego lekarza rodzinnego, lub
    > przychodni..

    No i historia z biegnięciem do dowolnego lekarza upada. Inna rzecz, że
    pomoc doraźną można też skodyfikować, na takiej zasadzie, jak pracują
    prywatne systemy zdrowotne typu luxmed itp, współpracując z
    przychodniami innymi w terenie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 22. Data: 2021-05-04 14:38:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 14:24:35 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Bo kasy były mniej zależne od centrali, a jednocześnie był zamysł, aby w
    > przyszłości ze sobą trochę konkurowały.

    No to tak troche od d* strony sie do tego zabrali, gdyby mialy
    konkurowac.
    A jednoczesnie byl pomysl wspolnych systemow informatycznych, i bardzo
    dobrze, bo po co 16 razy placic.

    > No i historia z biegnięciem do dowolnego lekarza upada.

    Nie calkiem. Nikt nie chcial odbierac rodakom prawa leczenia na
    wyjezdzie.

    > Inna rzecz, że
    > pomoc doraźną można też skodyfikować, na takiej zasadzie, jak pracują
    > prywatne systemy zdrowotne typu luxmed itp, współpracując z
    > przychodniami innymi w terenie.

    No i jakos skodyfikowali.

    Jest jakis lekarz nocny, weekendowy dla wszystkich.
    Zajezdzam na SOR, a tam najpierw mnie lekarz POZ bada i kwalifikuje do
    szpitala.
    IMO - niepotrzebna biurokracja, ale i tak sie ciesze, ze nie kaza
    jechac do przychodni.

    J.

  • 23. Data: 2021-05-04 22:21:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-04 o 14:13, J.F pisze:
    > Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas.
    > Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala:-)

    Jeszcze tak usytuowali tę centralę NFZ, żeby nie było przy niej żadnego
    przystanku autobusowego.
    Szczęśliwi ci co zasuwaja tam swoimi samochodami lub na wrotkach.

    --
    animka

  • 24. Data: 2021-05-04 22:26:39
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-04 o 14:38, J.F pisze:
    > Jest jakis lekarz nocny, weekendowy dla wszystkich.
    > Zajezdzam na SOR, a tam najpierw mnie lekarz POZ bada i kwalifikuje do
    > szpitala.

    W tym Luxmedzie czy gdzie indziej?
    Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej
    można złapać covida.

    --
    animka

  • 25. Data: 2021-05-05 09:18:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2021 22:26:39 +0200, Animka napisał(a):

    > W tym Luxmedzie czy gdzie indziej?

    W wojewodzkim szpitalu.

    > Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej
    > można złapać covida.

    A w przychodni nie ?

    J.

  • 26. Data: 2021-05-06 01:15:57
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-05 o 09:18, J.F. pisze:

    > W wojewodzkim szpitalu.

    > A w przychodni nie ?

    Byłam dzisiaj na pobieraniu krwi.

    --
    animka

  • 27. Data: 2021-05-06 18:51:46
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

> [...]
    > innym wojewodztwie.
    > No - fakt, ze jest przypisany do jednego lekarza rodzinnego, lub

    Tam bardziej chodzi o zmiany. Tzn. wypierdalamy poprzedników
    z siodła i sami podłączamy się do dojarki.

    Pytanie co szary ludek ma z tych zmian i co one dały?
    Po mojemu opieka się poprawiła jeśli chodzi o górną półkę,
    pogorszyła się natomiast półka dolna podstawowa.

    Za to wadzaa może się ekscytować w tvp zebranym 1 czy 10 milionami
    na jakąś operację w usiech.

  • 28. Data: 2021-05-06 18:56:28
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Animka napisał(a):
    > W tym Luxmedzie czy gdzie indziej?
    > Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej
    > można złapać covida.

    Uważaj na własną pikawę aby nie strzeliła z przejęcia.

    https://youtu.be/NJmhf3fYtQA

  • 29. Data: 2021-05-06 22:06:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-06 o 18:56, Astralny Rębajło pisze:

    > Uważaj na własną pikawę aby nie strzeliła z przejęcia.
    >
    > https://youtu.be/NJmhf3fYtQA

    Nie oglądałam. Wystarczy, że przeczytałam opis i żebranie o darowiznę.

    --
    animka

  • 30. Data: 2021-05-09 18:00:00
    Temat: Re: IRCHa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

    > Hmmm wszelkie dane za zeszły rok podają, że było nawet 30% mniej
    > hospitalizacji porównując rok do roku. Nie nie byli tam statyści,
    > ale bałagan wprowadzony przez rządzących w związku z nowymi
    > zasadami postępowania.

    Jest to mozliwe, zwłaszcza ze zwłaszcza w pierwszych miesiacach (luty -
    sierpien) sraczka była zdecydowanie wieksza niz potrzebna.
    Znasz ta statystyke z podziałem na miesiace?
    CZy ten spadek przypadał na ten okres który podejrzewam czy rozkładał
    się rowno po całym roku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy