  • 1. Data: 2020-11-03 12:50:22
    Temat: kto może jeździć pociągiem
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Kierowniczka pociągu PolRegio poinformowała dwie studentki, które wracały
    z protestu na Uniwersytecie Gdańskim, że nigdzie nie pojadą. Powód?
    Transparent z hasłem "To kiedy zaczniecie palić czarownice?", które miały
    ze sobą. Zdaniem kierowniczki jest na to "odgórny nakaz" - żadnych
    transparentów.

    O sprawie pisze "Gazeta Wyborcza", której fotoreporter widział cały
    incydent. W minioną środę dwie studentki wzięły udział w proteście
    przeciwko zaostrzeniu prawa aborcyjnego na kampusie Uniwersytetu
    Gdańskiego. Chciały wrócić pociągiem PolRegio do Kościerzyny, ale
    uniemożliwiła im to kierowniczka pociągu. Stwierdziła, że "takie są
    przepisy" i nigdzie nie pojadą.

    - Nic więcej jej nie obchodziło, nacierała na nas, więc wysiadłyśmy, bo nie
    chciałyśmy się narażać na kontakt z obcą osobą - mówi jedna ze studentek w
    rozmowie z "Wyborczą".

    Fotoreporter "Wyborczej" spytał kierowniczkę, dlaczego ta postanowiła nie
    wpuścić studentki do pociągu. Jej wypowiedź nagrał. - Tak odgórnie. Dzisiaj
    była zadyma, zatrzymany pociąg na 15 minut. Odgórnie dostaliśmy nakaz, że
    żadnych transparentów. Nie chodziło o panie, tylko o transparenty -
    tłumaczyła kierowniczka.>>

    https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/studentki
    -wyproszone-z-pociagu-przez-transparent-odgorny-naka
    z/d6cm5rg,2b83378a

    Minęło kilka dni i mamy happy end. Aż serce rośnie czytając oświadczenie
    PolRegio:

    <<Rzecznik prasowy Dominik Lebda przeprosił kobiety, które zostały
    wyproszone z pociągu i zapewnił, że "decyzja o poproszeniu o opuszczenie
    składu przez pasażerki była tylko i wyłącznie wewnętrzną decyzją załogi
    pociągu".

    "Spółka POLREGIO nie wprowadziła żadnych regulacji w funkcjonowaniu
    pociągów związanych ze Strajkiem Kobiet. Przepraszamy pasażerki za
    zaistniałą sytuację i dziękujemy za zgłoszenie opisanego incydentu.
    Przeprowadziliśmy postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego kierownik
    składu przyznała się do tego, iż odmówiła przejazdu dwóm kobietom z
    transparentami związanymi ze Strajkiem Kobiet oraz że na pytanie podróżnego
    udzieliła nieprawdziwej informacji, jakoby obowiązywały odgórne wytyczne o
    zakazie wejścia do pociągu dla pasażerów z transparentami. Względem
    konduktorki wyciągnięto konsekwencje służbowe">>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,264
    73464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wypr
    oszonych-z-pociagu.html#s=BoxOpImg8

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-11-03 13:09:36
    Temat: Re: kto może jeździć pociągiem
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,264
    73464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wypr

    <cynizm> Jak rozumiem nie ma śladu na piśmie po "rzekomych" wytycznych? :-)
    </cynizm>

    To przykre że zostałem dawno wytresowany by traktować podobne
    "oświadczenia szefów" bardziej jako oficjalne wykręty i zwalanie winy
    w dół niż prawdę.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2020-11-03 13:12:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No widzisz jaka dobra władza, a Twoi koledzy z SB to takiego Pyjasa musieli ze
    schodów zrzucać, a docenta Strzeleckiego w
    samochodzie nad Wisłą mordować.
    Dołóż swoim SB-ckim kolegom do emerytury, ale dołóż ze swojego a nie z mojego.

    -----

  • 4. Data: 2020-11-03 14:18:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...
> [...]

    >https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,26
    473464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wyp

    Poczekamy, zobaczymy.
    Wiecej incydentow nie bedzie, czy konsekwencje sluzbowe to pochwala i
    premia :-)

    Natomiast transparent ... duzy ?
    Bo niewatpliwie troche utrudnia, ech, nie ma juz pochodow, mlodziez
    nie umie transparentow zwijanych robic :-)
    Tylko kibole potrafia :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-11-03 14:32:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 3 Nov 2020 14:18:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > Poczekamy, zobaczymy.
    > Wiecej incydentow nie bedzie, czy konsekwencje sluzbowe to pochwala i
    > premia :-)

    Najważniejsze, to wydawać polecenia ustnie, żeby nie było śladów.

    > Natomiast transparent ... duzy ?

    https://bi.im-g.pl/im/93/3c/19/z26462611V,Strajk-Kob
    iet--Ten-transparent-przykul-uwage-kiero.jpg

    Z prawej strony widać coś w rodzaju kończyn kota, więc raczej nie był
    imponujących rozmiarów.

  • 6. Data: 2020-11-03 18:03:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-03 o 12:50, Olin pisze:
> [...]
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,264
    73464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wypr

    Brawo dla pana fotoreportera! :-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2020-11-03 18:24:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2020 o 12:50, Olin pisze:

> [...]
    > wyproszone z pociągu i zapewnił, że "decyzja o poproszeniu o opuszczenie
    > składu przez pasażerki była tylko i wyłącznie wewnętrzną decyzją załogi

    To tak dla różnych co tylko "rozkazy wypełeniają z góry". Jak przyjdzie
    co do czego, to się okaże, że rozkazów nie było, a skurwysyństwa przez
    was popełnione są wynikiem oddolnej nadgorliwości;)

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-11-04 00:34:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
> [...]
    > Transparent z hasłem "To kiedy zaczniecie palić czarownice?", które miały
    > ze sobą. Zdaniem kierowniczki jest na to "odgórny nakaz" - żadnych

    Kierownictwo kolei słusznie antycypowało możliwość uszkodzenia trakcji.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-11-04 01:06:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Całe szczęście że to konduktorka, a nie biały szczupły wysoki blondyn katolik hetero
    z czwórką dzieci własnych i dwójką
    przysposobionych - i jak teraz lewackie pedalstwo ma na biednej pracownicy się
    wyżywać?