  • 11. Data: 2006-01-06 00:07:59
    Temat: Re: IP dowodem?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > To wystarczy powiedziec, ze przychodzi do mnie duzo osob na imprezy i
    podac
    > kilka nazwisk, a wiecej nie pamietam...? Czyli nie jest tak, ze odpowiada
    > sie za wszystko, co z danego IP?

    Czasy , ze opowiadalo sie "za wszystko" sie juz chyba skonczyly. Pamietaj,
    ze sad ocenia dowody swobodnie i opiera sie na wiedzy i doswiadczeniu
    zyciowym, innymi slowy popostu moze nie dac wiary twoim wyjasnieniom, ze z
    komputera korzystaly jakies tam osoby. Zreszta mozna by sie zastanwiac : Bo
    np ktos moglby sciagnac jakies lewy plik z interentu i umiescic go w
    "dalekim" katalogu, ale gdyby umiescil go na puplicie- to chyba nikt by niu
    uwierzyl, ze o ty fakcie nie wiedzialas jako wlasciciel komputera. Zycie
    jest bogate i mozna sobie duzo wariantow wyobrazic. Ale tak naprawde to w
    praktyce raczej jest cos takiego jak "domniemanie winy" wlasciciela
    komputera z ktorego ciezko mu sie bedzie oczyscic.

    Cezar

  • 12. Data: 2006-01-06 00:14:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Aga [###a...@n...pl.###] napisał:

    > Ale jesli ten ktos mial nielegalnie (falszywe dane) zalozone konto?

    Załóżmy, ze by mu się to udało. Czy myślisz, że nie da się go
    namierzyć? Zakładam, ze nie oczekujesz ode mnie tutaj recepty, jak się
    to robi :-)

    > Wtedy tu tez nie bedzie dowodu... A co np. z nielegalnym
    sciagnaniem
    > plikow? Jesli by sprawdzili, ze na dane IP bylo sciagane, to
    wystarczy?

    Wystarczy do udowodnienia, że na dany komputer ściągano pliki.

    > Czy jeszcze musieliby to znaleźć na kompie, plytach, jak udowodnic,
    > czyje to... Jesli ktos uzyl tylko tego IP, a innych dowodow nie ma,
    > nie moga oskarzyc?

    Co to znaczy "użył jego IP"? Jak było jego IP, to ktoś tego nie mógł
    użyć. A jeśli nawet, to zostaną ślady w komputerze. Takie cuda, to w
    Erze.

  • 13. Data: 2006-01-06 00:15:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cezar [###c...@i...pl.###] napisał:
    > Zgadza sie. Prokurator wystapi o uchylenie tajemnicy bankowej i
    potem
    > uzyska dane o posiadaczu konta na ktore wplynela zaplata za towar.
    > powinno wystarczyc do postawienia zarzutu.

    Nie zawsze, ale przeważnie :-)

  • 14. Data: 2006-01-06 00:34:49
    Od: "Aga" <a...@n...pl>

    Robert Tomasik r...@g...pl napisal/-a:
    > Załóżmy, ze by mu się to udało. Czy myślisz, że nie da się go
    > namierzyć? Zakładam, ze nie oczekujesz ode mnie tutaj recepty, jak się
    > to robi :-)
    Jak wiesz jak, to powiedz, ja bym go chetnie namierzyla, bo skorzystal z
    mojego IP... Przypuszczam, ze nie jest problemem nie do przeskoczenia
    zalozenie konta w banku na lewe dane.

    > Co to znaczy "użył jego IP"? Jak było jego IP, to ktoś tego nie mógł
    > użyć.
    Zalogowal sie na aukcje i kilka razy na konto mailowe z mojego IP, nie wiem
    jak, moze pod moja nieobecnosc, moze to wina jakiegos wirusa, ktory
    udostepnil moj komp, nie wiem, nie znam sie na tyle... Troche sie martwie,
    co bedzie dalej... Tutaj oszustwo na niewielka skale, ale nie wiadomo, co
    jeszcze...

    Aga

  • 15. Data: 2006-01-06 08:31:39
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No jesli dalo by sie wykazac, ze z komputera mogla korzystac tylko jedna
    > osoba, to chyba by wystarczylo do zarzutu.

    A słyszałeś o backdoor'ach, trojanach i zombie?

    Tomasz

  • 16. Data: 2006-01-06 08:33:27
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Co to znaczy "użył jego IP"? Jak było jego IP, to ktoś tego nie mógł
    > użyć. A jeśli nawet, to zostaną ślady w komputerze. Takie cuda, to w
    > Erze.

    A słyszałeś o włamaniach na routery i swobodnym (w ramach dostępnej puli)
    żonglowaniu adresami IP? IP to żaden dowód.

    Tomasz

  • 17. Data: 2006-01-06 08:36:12
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ale jesli ten ktos mial nielegalnie (falszywe dane) zalozone konto?

    Wtedy zrobiłby przekręt na parę milionów a nie kradł 300 zł.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 18. Data: 2006-01-06 09:22:51
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Osoba, do ktorej nalezy IP, nie przyznaje sie do konta na aukcji i tamtego
    > e-maila. Jak mozna udowodnic jej, ze jest winna? A jak ma bronic przed
    > takim oskarzeniem? Czy jesli wykaze, ze w czasie tych logowan nie bylo jej
    > w domu - wystarczy?

    Jest taka metoda, która nazywa się "port redirection". W uproszczeniu polega
    to na tym, że na Twoim komputerze instaluję trojana (np. Deep Troat), który
    po odebraniu jakiegos pakietu IP na konkretnym porcie przesuła go do innego
    komputera na wskazany port. W ten sposób mogę zrobić tak, że pakiety
    wysyłane przeze mnie będą lądowały na serwerze Allegro, a Ty będziesz
    nadawcą. Po skończonej akcji wyinstalowuję program z Twojego komputera i nie
    ma większych śladów.

    Nie jestem prawnikiem, ale można podważyć Twój brak zaangażowania mimo, że
    coś było wysyłane z Twojego IP.
    Warunek jest jeden: twój komputer musi mieć bezpośredni IP lub mieć takie
    przeadresowanie u Twojego providera. w innym przypadku (sieci lokalne
    192.168...) lista winowajców zawęża się tylko do użytkowników Twojej sieci
    lokalnej i do Ciebie.

    Łukasz

  • 19. Data: 2006-01-06 10:12:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Cezar napisał(a) :
    > Pamietaj,
    > ze sad ocenia dowody swobodnie i opiera sie na wiedzy i doswiadczeniu
    > zyciowym,

    Czyim doświadczeniu? Sądu? To ja dziękuję za takie doświadczenie
    (wyjaśnienie niżej)

> [...]
    > "dalekim" katalogu, ale gdyby umiescil go na puplicie- to chyba nikt by niu
    > uwierzyl, ze o ty fakcie nie wiedzialas jako wlasciciel komputera.

    Właściciel jak właściciel, ale użytkownik wielu rzeczy nie
    dostrzega na pulpicie. Chociaż one tam są. Nie doceniasz
    przeciętnego Kowalskiego i szczególnie Kowalskiej:-P
    Nie masz pojęcia co oni mogą zrobić lub czego nie potrafią:-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 20. Data: 2006-01-06 10:52:44
    Od: "Aga" <a...@n...pl>

    Lukasz b...@b...pl napisal/-a:
> [...]
    > przeadresowanie u Twojego providera. w innym przypadku (sieci lokalne
    > 192.168...) lista winowajców zawęża się tylko do użytkowników Twojej
    Nie wiem, jakie mam IP, bo sie na tym nie znam za bardzo, ale net mam za
    posrednictwem neostrady, ktora jest na mnie, wiec jakie to IP?

    Dzieki za informacje!