  • 1. Data: 2006-01-05 20:49:25
    Temat: administracja, problem z mieszkanie mgrzyb ?
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam od jakiegos czasu (3-5) lat w mieszkaniu przynajmniej raz na rok
    wychodzi "grzyb" np. w szafie typu KOMANDOR pojawia sie na scianie, ciuchy
    zaczynaja smierdziec itp.
    Wiec jak co roku rozbieramy szafe kujemy sciane pryskamy dezynfekujemy itp.
    malujemy od nowa i jest git.
    Lecz po jakims czasie znowu grzyb wyskakuje dzwonimy do administracji
    panowie przychodza i " mieszkanie nie wietrzone". Co jest gowno prawda bo
    mieszkanie jest wietrzone az nad to i to nic nie daje.
    Mieszkam na 4 pietrze na samej gorze. Byc moze to wina nieszczelnego dachu
    lecz oni nie maja zamiaru tknac palcem tych scian i grzyba tlumaczac jak
    wczesniej. Grzyb sie pojawia na scianie w szafie typu KOMANDOR, nad oknem i
    w "pawlaczu" na buty.
    Jak to rozegrac ?Chyba jest ich obowiazkiem usuniecie takiego grzyba czy jak
    ?Co robic ludzie pomozcie sprawa naprawde jest przykra i nie mila :(

    pozdrawiam bartek

    sa jakies przepisy prawne odnosnie ww. sprawy ?:(
    help!!!!!!!

  • 2. Data: 2006-01-05 22:12:59
    Temat: Re: administracja, problem z mieszkanie mgrzyb ?
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    jedno pytanie... jakie masz okna ???

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 3. Data: 2006-01-05 22:55:38
    Od: "ed" <c...@t...pl>

    > jedno pytanie... jakie masz okna ???

    co z tego jakie okna. okna to nie wszystko. jezeli jest grzyb znaczy ze jest
    mokry mur w środku. zadne psikanie, czyszczenie domowymi sposobami nie
    załatwi problemu. trza najpierw skuc tynki i osuszyc mur. niestety jest to
    droga impreza. wiem, bo w moim poprzednim mieszkaniu było to samo.

    czy są jakies przepisy prawne regulujące działalnosc społdzielni
    mieszkaniowych?
    jak walczyc ze spoldzielnią której płace ciezkie pieniadze a swoja
    nieudolnoscia, niekompetencją i nieróbstwem doprowadzają moje mieszkanie do
    ruiny?

    ewa

  • 4. Data: 2006-01-06 07:02:36
    Od: "Stan_Z" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak walczyc ze spoldzielnią której płace ciezkie pieniadze a swoja
    > nieudolnoscia, niekompetencją i nieróbstwem doprowadzają moje mieszkanie

    ustawy dopiero na końcu gdyby w poprzednich dok nie było uregulowań
    szczegółowych.
    No i pisz do organów S.M., aż im się znudzi i nie zapomnij, że jeśli jesteś
    członkiem to masz prawo do wystąpień na Walnym Zgromadzeniu. Nie rezygnuj z
    tych praw może nie ty jedna jesteś w podobnej sytuacji.
    Polecam również napisanie jakiegoś listu otwartego do mieszkańców i
    wywieszenia go w miejscach dostępnych dla mieszkańców (nie zapomnij się
    ujawnić czyt. podpisać z podaniem kontaktu) może to zrobić nieco
    zamieszania.
    No i warto pisemnie zażądać od S.M. danych na temat wykorzystania funduszu
    remontowego.

    PS. bierność szkodzi twojej kieszeni, i daje z pozoru błogi spokój.

    Stan_Z

  • 5. Data: 2006-01-06 07:46:57
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    pcv plastiki a co to zmienia ?

  • 6. Data: 2006-01-06 07:49:01
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    czyli co ?nic sie nie da zrobic tak konkretnie ?
    myslalem zeby moze dac artykul do gazety?

    u mnie ten grzyb w kazda zime wyskakuje....

  • 7. Data: 2006-01-06 14:18:59
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 6 Jan 2006 08:46:57 +0100, *bartek*
    <news:dpl7bi$7s8$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > pcv plastiki a co to zmienia ?

    Pewnie w stropie coś się leje, stąd ciągle ten grzyb.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2006-01-06 14:27:17
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 6 Jan 2006 08:49:01 +0100, *bartek*
    <news:dpl7dj$1jg$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > czyli co ?nic sie nie da zrobic tak konkretnie ?
    > myslalem zeby moze dac artykul do gazety?

    Jak mnie z góry zalali, to woda lała się także przez sufit (czy raczej
    strop) z łazienki do przedpokoju i lała się z sufitu do szafy wnękowej, a z
    szafy wylewała. W szafie potem zrobił się zielony nalot i trzeba było ją na
    wszelki wypadek wywalić. Na szczęście na suficie i ścianach grzyba nie było,
    ale nowa szafa kosztowała mnie dokładnie tyle co PZU wypłaciło mi
    odszkodowania, czyli 2200 zł. Trzeba było jeszcze niestety klepkę mozaikę w
    przedpokoju i pokojach zerwać i położyć nową.

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2006-01-06 14:28:43
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 6 Jan 2006 08:49:01 +0100, *bartek*
    <news:dpl7dj$1jg$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > czyli co ?nic sie nie da zrobic tak konkretnie ?
    > myslalem zeby moze dac artykul do gazety?

    Ubezpiecz mieszkanie i wołaj za każdym razem PZU, niech obciązają potem
    administrację.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2006-01-06 14:41:09
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > No i warto pisemnie zażądać od S.M. danych na temat wykorzystania funduszu

    I wyjdziesz na pieniacza.

    Jeśli jest grzyb, to znaczy, że jest stały dopływ wody. Albo z zewnątrz, albo z
    instalacji. Jeśli ten komandor jest w okolicy ściany zewnętrznej, lub jeśli
    mieszkasz na ostatnim piętrze to pewnie dopływ wody jest z zewnątrz. Ale to
    zdarza się raczej rzadko, najczęściej winna jest instalacja lub sąsiad. Jeśli
    przecieki są na pionach lub przed zaworem - winna jest administracja
    (Spółdzielnia). To samo, gdy rozszczelniła się kanalizacja (tak regulują to
    regulaminy w mojej Spółdzielni). Ale najczęściej to wina sąsiada, który
    wybudował sobie brodzik i od czasu leje po ścianach (wodą! :) nie miałem nic
    złego na myśli). Albo pękł mu gumowy dolot w pralce między bębnem a włącznikiem
    elektromagnetycznym, wtedy leje się tylko jak pralka nabiera wodę i stosunkowo
    mało jest tej wody. Ponieważ podlewa Cię mało nie odpada zaraz farba, ale
    ściana trzyma wilgoć. Wszystkie patenty antygrzybiczne pomogą tylko chwilowo -
    trzeba zlikwidować źródło wilgoci. Sprawdź co jest wyżej w okolicy tych
    komandorów. Jeśli sąsiad nie będzie chciał pokazać wtedy poproś o pomoc
    administrację.
    W ostateczności ubezpiecz chatę i jak pojawi się grzyb zgłoś szkodę. Wtedy
    ubezpieczyciel znajdzie winnego a zrobi to bardzo szybko i skutecznie.

    Pozdrawiam

    Czapla