  • 1. Data: 2006-01-05 20:52:16
    Temat: podwyższenie alimentów - kiedy ?
    Od: "seebek" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dokładnie rok temu złożyłam pozew o rozwód. W sierpniu odbyła sie pierwsza
    rozprawa pojednawcza. Następny termin sprawy został wyznaczony na 18
    stycznia br., a w pozwie rozwodowym odnośnie alimentów wnioskowałam o ich
    podwyższenie ze 150 zł do 300 zł. Jednak nawet to 300 zł to kropla w morzu
    potrzeb. Wychowuję samotnie 3-letnia córeczkę i do marca jestem na
    stażu(miesięczne wynagrodzenie 460zł) i nie pobieram żadnego zasiłku.
    Mam następujace pytania:

    1. Kiedy mogę wnioskować o podwyższenie alimentów? Czy mogę w trakcie
    drugiej rozprawy, czy tez muszę złożyć pisemny wniosek? Czy mimo, tego iż w
    pozwie rozwodowym wnioskowałam o 300 zł, mogę zmienić zdanie?

    2. Dwukrotnie pisałam podania o przyznanie adwokata z urzędu.Zostałam
    jedynie zwolniona z kosztów, ale moja prośbę o przyznanie adwokata
    odrzucono. Sąd uzasadnił swoją decyzję tym, iż jestem studentka i dobrze
    sobie radzę( stwierdził to po jednej sprawie pojednawczej). Nadmieniam, że
    mój mąż na pierwszej rozprawie pojawił się ze swoim pełnomocnikiem, obawiam
    się , iż nie będę potrafiła odeprzeć ich ataków słownych. Co mam zrobić w
    tej sytuacji. Czy jest jakaś szansa na przyznanie mi adwokata??

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Shila

  • 2. Data: 2006-01-05 21:18:38
    Temat: Re: podwyższenie alimentów - kiedy ?
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > 1. Kiedy mogę wnioskować o podwyższenie alimentów? Czy mogę w trakcie
    > drugiej rozprawy, czy tez muszę złożyć pisemny wniosek? Czy mimo, tego iż
    > w pozwie rozwodowym wnioskowałam o 300 zł, mogę zmienić zdanie?

    kiedy chcesz i ile chcesz vbyle madrze uzasadnic

> [...]
    > obawiam się , iż nie będę potrafiła odeprzeć ich ataków słownych. Co mam
    > zrobić w tej sytuacji. Czy jest jakaś szansa na przyznanie mi adwokata??

    w wiekszosc sprawy o rozwod sa proste i imho Sad slusznie odmowil Ci
    adwokata
    jezeli chodzi o ataki slowne to nie obawiaj sie.. u nas nie ameryka i
    bardziej licza sie fakty niz popisy oratorskie... poza tym uwierz mi ,ze w
    wiekszosc sedziowie sa bardzo dobrze wyksztalconymi i rozsadnymi ludzmi

    tylko pamietaj o jednym .. nie zawsze sprawiedliwe jest to czego sie ty
    domagasz

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-05 22:18:51
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    To sprawa z orzekaniem o winie?
    J.

  • 4. Data: 2006-01-06 10:25:54
    Od: "seebek" <s...@p...onet.pl>

    > To sprawa z orzekaniem o winie?
    > J.

    Pozew rozwodowy złożyłam bez orzekania o winie.

    Shilla