  • 81. Data: 2004-05-11 16:13:15
    Temat: Re: I znowu policjanci zabili ! Wymiękam :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "glokers" <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7q7od$nov$1@news.onet.pl...

    Amunicja gumowa jest tak skonstruowana, że ma stosunkowo niewielki zasięg.
    W wypadku tzw. chrabąszczy oznaczono na pocisku cyfrą zasięg, na którym
    dany pocisk jest niebezpieczny. Są używane na 20, 30 i 50 metrów. Jeśli
    masz grupę atakującą i w pewnej dostatecznej odległości od niej gapiów
    (pewnie to tak tam wyglądało), to wówczas możesz użyć na przykład CHR-20.
    Pocisk do 20 metrów da skutek. Ale nawet jak nie trafi dresa tylko
    stojących w tle gapiów, to nie powinien wyrządzić nikomu krzywdy. Czytaj,
    że prawdopodobieństwo jego jest znikome, bo jakieś tam zawsze jest.

    Nieszczęście wzięło się stąd, że pomylono amunicję. Breneka leci na
    kilkaset metrów. Z breneki, jeśli nawet używa się jej przeciwko
    człowiekowi należy strzelać tak jak z broni palnej. Czyli mieć pełne
    pokrycie dla ognia. Nie może być na linii celowania żadnych osób
    postronnych. Przecież nie można nigdy mieć pewności, że trafią wszystkie
    pociski. Tym bardziej do ruchomego celu i to w nocy. Strzelby nie są
    najcelniejszą bronią. Szczególnie na większy dystans.

  • 82. Data: 2004-05-11 16:16:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > sluchaj, nie dostaja rozkazu strzelac gdzie sie da,
    > glupoty teraz mowisz

    Nie do końca sa to głupoty. Taka jest taktyka użycia strzelb do
    rozpędzania tłumu. W celu powsztrzymania atakującej grupy strzela się
    salwą w jej kierunku. Nikt nie mierzy dokładnie, bo to nie ma sensu. Cel
    się rusza, strzelec się rusza, pocisk stosunkowo wolno leci. Wystarczy
    zapewnić warunki bezpiecznego strzelania, bo w sumie nie ma większego
    znaczenia, który dres zarobi sińca. Taki ogień można prowadzić, jeśli nie
    ma osób postronnych w zasięgu rażenia broni.

  • 83. Data: 2004-05-11 16:24:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > przeicez nie wkladaja tych naboi bezposrednia przed akcja w obecnosci
    osob
    > ktorych chca aresztowac.

    W Łodzi tak było. Brakło amunicji. Ktoś pojechał, ktoś wydał, ktoś
    przywiózł, ktoś wydał. Tyle oczu na to patrzyło i nikt się nie
    zorientował, ze to co innego. Podejrzewam, że nikt nie otwierał pudełek,
    choć jeśli była w oryginalnych opakowaniach, to tam są etykiety w
    odpowiednich kolorach. Też trudno pomylić.

    A ładowali pewnie w pośpiechu i tyle. Nie wiem, czy czasem nie było tak,
    że było tylko kilka osób przeszkolonych do użycia strzelb. te strzelały, a
    reszta ładowała i podawała im nabite. Wówczas te przeszkolone mogły się
    zorientować, że jest coś nie tak dopiero w chwili strzału. W nocy, to
    jedynie po różnicy odrzutu. Jeśli nawet zorientowali się po pierwszym
    strzale, to i tak salwa już poszła.

    I znowu wracamy do problemu wyszkolenia. Zrobiłem dziś test kilku
    policjantom. Rozróżniają już biały i czerwony - dzięki telewizji. Nikt z
    służb kryminalnych (a spytałem kilka osób) nie potrafił mi jednak
    powiedzieć do czego służy żółty, zielony czy granatowy.

  • 84. Data: 2004-05-11 16:26:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Powinni wiedziec czym grozi nieodpowiedzialne uzycie jej, a poki co
    czuja
    > sie
    > bezkarni, dlatego dla przykladu (te ostatnie 2 bo sa wrecz doskonale do
    > tego)

    I tu się z Tobą zgodzę. Powinni wiedzieć. Ktoś im to powinien powiedzieć.
    ktoś wreszcie powinien zrozumieć, że niewysłąnie na strzelanei raz czy
    drugi dochodzeniowca, bo potzrebny jest spływ może skończyć się czyjąś
    śmiercią.

    > kara smierci dla nich.

    Nie dla nich. Dla tych, którzy do tego doprowadzili.

  • 85. Data: 2004-05-11 19:27:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > przeicez nie wkladaja tych naboi bezposrednia przed akcja w obecnosci osob
    > ktorych chca aresztowac.

    A niby kiedy?

    KG

  • 86. Data: 2004-05-11 19:37:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Arek wrote:
    > Bredzisz. Naboje rozpoznawalne są dotykiem. Właśnie po to by nie było,
    > że tłum, że noc, że zupa była za słodka.

    Jak bardzo sie róznią? Jak dokładnie macasz nabój przed załadowaniem w
    takich warunkach?

    > Strzelanie w głowę i w kobiety to nie jest pomyłka i nie zawinił tu nikt
    > inny niż strzelający.

    Bo ta kobieta to stała samotnie... Jak dokładnie jesteś w stanie
    wycelować z takiej strzelby w tych warunkach?

    > Przykro mi stary, ale ofiary nie miałay już jak spierdalać bo zostały
    > trafione pierwszymi pociskami.

    Pierwszymi? Od razu strzelano ostrą amunicją? Skąd te informacje?

    > Bo prezentujesz skrajną głupotę.

    o tak

    KG

  • 87. Data: 2004-05-11 20:57:31
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"

    > Oczywiście. Mówi o tym paragraf 22 ;)
    >
    > Pozdr
    > Leszek

    który?? jest ich wiele

  • 88. Data: 2004-05-11 21:09:07
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    szerszen wrote:

    > o ile wiem kolo chlopak ktory zginol mial 19 lat, musial byc niezly skoro
    > w tym wieku byl juz studentem
    >
    > nie wiem nie bylem, na filmie pokazywanym w tv strzelali do dresiarstwa,
    > moze studenci e eufori juwenliow polaczyli sie przeciwko niebieskim z
    > dresiarstwem, moze policja ma zeza nie wiem nie wnikam

    niezły?? normalny raczej (ale pewnie tego nie zzrozumiesz)
    i z pewnością każda grupa napadnięta przez zadymiarzy w momencie przyjazdu
    policji łączy się w jedną mase i naciera na nich, troche to naciągane (ale
    tego pewnie tez nie zrozumiesz)

  • 89. Data: 2004-05-11 21:26:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bredzisz. Naboje rozpoznawalne są dotykiem. Właśnie po to by nie było,
    > że tłum, że noc, że zupa była za słodka.

    Arek! Miałeś taki nabój w ręce, czy opierasz się na telewizji? Nabój jest
    rozpoznawalny, pod warunkiem że masz czas, by go obmacać. Normalnie
    łapiesz kilka naboi i wsuwasz kolejno do magazynka. Nikt tego nie maca, bo
    nie ma na to czasu.

    > Strzelanie w głowę i w kobiety to nie jest pomyłka i nie zawinił tu nikt
    > inny niż strzelający.

    Arek! Znowu jesteś odporny na racjonalne argumenty. Zrozum, że zupełnie
    inna taktyka strzelania obowiązuje dla amunicji gumowej, a inna dla
    breneki. Oni strzelali breneką jak gumową i stąd nieszczęście.

    > Przykro mi stary, ale ofiary nie miałay już jak spierdalać bo zostały
    > trafione pierwszymi pociskami.
    > Ale jak jesteś taki chojrak to spróbuj spierdalać z kulą w głowie.

    Nie pierwszymi na pewno. To niewiele akurat tutaj tłumaczy, ale nie masz
    racji. Zadyma trwała od dłuższego czasu. Do każdej strzelby zabiera sie co
    najmniej 5 naboi (magazynek), a i zapasową amunicję często, ale tu już
    różnie bywa w praktyce. Mieli trzy strzelby początkowo. Nie ma silnych i
    co najmniej 15 strzałów już padło, skoro brakło amunicji. No i droga z
    Komendy na miejsce akcji. Nie wiem jak to daleko, ale minimalne parametry
    to kilkanaście głośnych strzałow i kilkanaście minut czasu na odejście.

    > Nie miałbyś jak zapytać bo policja zaczęła strzelać ZANIM on zaczął
    uciekać.

    Myśle, że nie masz racji. Ale to bedzie trudne do ustalenia tak naprawdę.
    Świadek słyszał huk. Czy to były strzały w pojazd, czy ostrzegawcze, tego
    sie nigdy nie dowiemy. W samochodzie jest bodaj (opieram się na mediach)
    20 przestrzelin. Wystrzelili podobno 36 sztuk amunicji. Równie dobrze 16
    pierwszych mogło byś ostrzegawczymi. Jeśli wyskakiwali zgodnie z Twoją
    tezą z zamiarem zabicia, to z kilku metrów nie spudłujesz w 50% strzelając
    w samochód.

  • 90. Data: 2004-05-11 21:29:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisal w wiadomosci

    > A niby kiedy?

    Zgodnie z instrukcja bron laduje sie w chwili pobrania z magazynu.
    Strzelby doladowuje sie, jesli braknie amunicji. Strzelba jest tak
    zrobiona, ze pojedyncze specjalne naboje mozna ladowac pomimo pelnego
    magazynka. Wklada sie je z boku i te w magazynku nadal pozostaja. Stad tez
    z reguly bron laduje sie amunicja gumowa do pelna.