  • 1. Data: 2004-05-09 21:43:15
    Temat: gorna granica odszkodowania - pytanie teoretyczne
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    zastanawiam sie - jak z praktycznego punktu widzenia wygladaloby wystapienie
    rodzicow zastrzelonego w poznaniu przez policje chlopaka, z roszczeniem
    odszkodowawczym za zabicie syna. kto bylby pozwanym w takim procesie, jaka
    maksymalna wysokosc odszkodowania moglaby byc rozpatrywana przez sad,
    jakiego odszkodowania moznaby sie spodziewac po zakonczeniu sprawy ?

    jak grupowicze-praktycy sie zapatruja na ten temat ?

  • 2. Data: 2004-05-09 22:56:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Pozwanym była by Policja. Należało by poczekać na oficjalne stwierdzenie,
    że naruszono prawo. Co do kwoty, to nie potrafię podać.

  • 3. Data: 2004-05-10 02:40:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Pozwanym była by Policja. Należało by poczekać na oficjalne
    > stwierdzenie, że naruszono prawo. Co do kwoty, to nie potrafię
    > podać.
    Obserwując doniesienia prasowe z podobnych przypadków (wina-szkoda)
    zwrot udokumentowanych kosztów, jakich nie ponieśliby gdyby syn żył
    (koszty pogrzebu, leki uspokajające, terapia itp.) oraz faktyczne
    odszkodowanie, zazwyczaj uzależnione od możliwości pozwanego.

    To chyba jedyny, przypadek kiedy zmuszony jestem oddać
    "wyższość" tych innych systemów prawnych.
    w których "wycena" odszkodowania za
    niewymierne materialnie szkody
    należy do poszkodowanych.

    BTW ile strzałów ćwiczebnych rocznie oddaje _faktycznie_
    przeciętny policjant, który teoretycznie będzie strzelał "w akcji"?

    --
    pozdro
    poreba, zaniepokojony, że za parę godzin musi wyjść na ulicę