  • 1. Data: 2009-10-16 09:05:55
    Temat: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
    ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie
    na ten temat?
    Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
    oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to grozi?
    Kolejna sprawa: skoro sprzedawał te "specjały" uzyskiwał dochód.
    Prowadził więc nielegalną działalność gospodarczą, nie odprowadzał
    podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?
    I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    Sam mam psa.

  • 2. Data: 2009-10-16 09:10:17
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    GK pisze:
    > Witam,
    > Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
    > ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie
    > na ten temat?

    Nie wiem jaki jest wyrok, ale moralność kalego niektórych dziennikarzy w
    takich sprawach mnie wkurza. Parę miesięcy temu słyszałem jak stado
    dziennikarzyn marudziło, że azjaci jedzą psy i jakie to złeee...

    Bosko: Zabić i zjeść krowę - dobre. Zabić i zjeść owcę - dobre. Zabić i
    zjeść świnie - codzienność. Zabić i zjeść psa - złe, złe, złe, do
    więzienia.

    > Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
    > oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to grozi?

    No to jest zapewne wina dziurawego polskiego prawa, które pozwala zabić
    krowę i wtedy można ją weterynaryjnie przebadać, ale już zabić psa nie
    pozwala, więc takie przysmaki trzeba dystrybuować jak za PRL - tajniacko.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2009-10-16 09:18:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:
    > Witam,
    > Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
    > ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze opinie
    > na ten temat?

    Bardzo dobry wyrok.

> [...]
    > Prowadził więc nielegalną działalność gospodarczą, nie odprowadzał
    > podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?

    W PRLu też łapano tych, którzy zamiast oddawać mięso do skupu,
    handlowali nim na wolnym rynku. Chcesz do tego wrócić?

    > I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?

    Zapewne nie były to czyjeś psy, bo nikt o kradzieży nie mówił.

    > Sam mam psa.

    Ja też. Ale jakbym spał ze świnią, to nie krzyczałbym, że należy
    jedzących szynkę wsadzać do więzienia.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-10-16 09:24:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:
    > W PRLu też łapano tych, którzy zamiast oddawać mięso do skupu,
    > handlowali nim na wolnym rynku. Chcesz do tego wrócić?

    Tylko problem badania i zagrożenia dla zdrowia pozostaje przy takim
    wolnorynkowym handlu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-10-16 09:27:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Tylko problem badania i zagrożenia dla zdrowia pozostaje przy takim
    > wolnorynkowym handlu.

    Że niby na wolnym rynku jest zakaz badania mięsa?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-10-16 09:34:26
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    GK <g...@g...pl> pisze:
> [...]
    > odprowadzał podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?
    > I jeszcze jedno: te psy on kupował czy może to były czyjeś psy?

    To może *TY* nam wyjaśnisz podstawę do różnicy *prawnej* w prawie RP
    między tucznikiem/świnią hodowlaną a "psem hodowlanym/rzeźnym"?

    Orzeczenie sądu jest dość "szokujące" tylko dlatego że sąd nie
    "wyinterpretował sobie samodzielnie" wyższości psa nad (np.) świnią
    a pies jest najpowszechniejszym zwierzęciem "towarzyskim" w Polsce.
    Całkiem uzasadnione domniemanie że typowo "psy na smalec" nie są
    zabijane humanitarnie nie powinno być dla sądu samodzielnie
    przesądzającym dowodem w konkretnej sprawie.

    A najbardziej oczywiste podstawy do oskarżeń "po innych liniach" sam
    "usłużnie" podałeś:
    * "epidemiologiczne" - sprzedaż produktów *spożywczych* bez zezwoleń
    [możliwe stwarzanie zagrożenia dla zdrowia]
    * "podatkowe" - zysk z niezarejestrowanej działalności gospodarczej

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Co łysemu po złotym grzebieniu?

  • 7. Data: 2009-10-16 09:58:28
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 16 Paź, 11:05, GK <g...@g...pl> wrote:
    Sam mam psa

    UE i nasze prawo odnosi się do
    Artykuł 1

    1. Niniejsza Konwencja stosuje się do przemieszczania,
    przetrzymywania, unieruchamiania, ogłuszania i uboju zwierząt
    jednokopytnych, przeżuwaczy, świń, królików i drobiu.

    ustawa o ochronie zwierząt
    Rozdział 3
    Zwierzęta gospodarskie
    Art. 13.
    1. Wprowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej
    technologii chowu zwierząt wymaga uzyskania zezwolenia marszałka
    województwa
    stwierdzającego, że technologia spełnia wymogi określone ustawą.

    Pytanie czy były prowadzone badania oraz rejestry zwierząt - wymagane
    zgodnie z oboma i UE i ochrona zwierząt.

    Niestety ale tylko to - no i oczywiście nielegalna działalność
    gospodarcza.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-10-16 10:02:56
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Paź, 11:34, Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> wrote:

> [...]
    > Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    > Co łysemu po złotym grzebieniu?
    >   -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)

    A sprzedaz grzybkow przy drodze? Zurkow na targu? Pomidorow z wlasnego
    ogrodu?

  • 9. Data: 2009-10-16 10:06:02
    Od: GK <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Bosko: Zabić i zjeść krowę - dobre. Zabić i zjeść owcę - dobre. Zabić i
    > zjeść świnie - codzienność. Zabić i zjeść psa - złe, złe, złe, do

    Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji
    jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy
    kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.
    A poza tym w Papui Nowej Gwinei czy innych państwach jedzono też ludzi...

  • 10. Data: 2009-10-16 10:11:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > Co mnie obchodzą azjaci? Żyję w Polsce, w Europie i tu nie ma tradycji
    > jedzenia psów i kotów. Poza tym są ustawy o ochronie zwierząt. Pies czy
    > kot nie jest zwierzęciem rzeźnym ani hodowanym na mięso czy smalec.

    Na podstawie którego przepisu powinna być zatem skazana ta osoba?

    --
    Liwiusz