    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyższości" psa nad
    tucznikiem]
    Date: Fri, 16 Oct 2009 11:34:26 +0200
    Sender: a...@p...xdsl.centertel.pl

    GK <g...@g...pl> pisze:
    > Witam,
    > Nie wiem jak Was, ale mnie zbulwersowało postanowienie sądu odnośnie
    > ostatnio głośnej sprawy zabijania psów na smalec. Jakie są Wasze
    > opinie na ten temat?
    > Druga sprawa: skoro wg sądu ten człowiek mógł zabijać, czy nie można
    > oskarżyć o wprowadzanie do obrotu produktów spożywczych i co za to
    > grozi?
    > Kolejna sprawa: skoro sprzedawał te "specjały" uzyskiwał
    > dochód. Prowadził więc nielegalną działalność gospodarczą, nie
    > odprowadzał podatku. Chyba 'skarbówka' powinna się nim zainteresować?
> [...]

    To może *TY* nam wyjaśnisz podstawę do różnicy *prawnej* w prawie RP
    między tucznikiem/świnią hodowlaną a "psem hodowlanym/rzeźnym"?

    Orzeczenie sądu jest dość "szokujące" tylko dlatego że sąd nie
    "wyinterpretował sobie samodzielnie" wyższości psa nad (np.) świnią
    a pies jest najpowszechniejszym zwierzęciem "towarzyskim" w Polsce.
    Całkiem uzasadnione domniemanie że typowo "psy na smalec" nie są
    zabijane humanitarnie nie powinno być dla sądu samodzielnie
    przesądzającym dowodem w konkretnej sprawie.

    A najbardziej oczywiste podstawy do oskarżeń "po innych liniach" sam
    "usłużnie" podałeś:
    * "epidemiologiczne" - sprzedaż produktów *spożywczych* bez zezwoleń
    [możliwe stwarzanie zagrożenia dla zdrowia]
    * "podatkowe" - zysk z niezarejestrowanej działalności gospodarczej

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Co łysemu po złotym grzebieniu?