  • 1. Data: 2003-09-08 16:10:17
    Temat: Hipoteka vs zastaw rejestrowy
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    Zgodnie z orzecznictwem SN banki bedace wierzycielami hipotecznymi
    w razie konkurencji hipotek zaspokajaja sie proporcjonalnie.
    Jak natomiast wyglada podzial w razie, gdy jedna i ta sama rzecz jest
    przedmiotem zarowno hipoteki jak i zastawu rejestrowego ustanowionych
    na rzecz roznych bankow?
    Czy decyduje kolejnosc materialnoprawna czy tez orzecznictwo
    ma rowniez inne zdanie na ten temat?
    Sytuacje komplikuje dodatkowo fakt, ze umowa miedzy bankiem-zastawnikiem
    a dluznikiem przewiduje przejecie rzeczy na wlasnosc.
    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 2. Data: 2003-09-08 18:14:59
    Temat: Re: Hipoteka vs zastaw rejestrowy
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Robert Fonfara" <r...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak natomiast wyglada podzial w razie, gdy jedna i ta sama rzecz jest
    > przedmiotem zarowno hipoteki jak i zastawu rejestrowego ustanowionych
    to chyba niemozliwe :)

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-08 18:29:36
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    On Mon, 8 Sep 2003 20:14:59 +0200, burenezo wrote:

    > "Robert Fonfara" <r...@m...pl> wrote in message
    > to chyba niemozliwe :)
    >
    > burenezo

    Niby dlaczego?????
    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 4. Data: 2003-09-08 18:49:35
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > Niby dlaczego?????
    > --
    > Robert Fonfara
    to proste
    hipoteka dotyczy nieruchomosci a zastaw ruchomosci

    burenezo

  • 5. Data: 2003-09-08 20:11:10
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    On Mon, 8 Sep 2003 20:49:35 +0200, burenezo wrote:

    > to proste
    > hipoteka dotyczy nieruchomosci a zastaw ruchomosci
    >
    > burenezo

    Zbyt kategoryczne twierdzenie wynikajace z nieznajomosci prawa cywilnego.
    Proponuje uwazna lekture UKWiH i zabieranie glosu dopiero po zaznajomieniu
    sie z tematem!
    Pytanie nadal aktualne.
    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 6. Data: 2003-09-08 20:50:25
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > Zbyt kategoryczne twierdzenie wynikajace z nieznajomosci prawa cywilnego.
    > Proponuje uwazna lekture UKWiH i zabieranie glosu dopiero po zaznajomieniu
    > sie z tematem!
    a potrafisz uzasadniac swoje wypowiedzi? Móglbys wskazac mi sytuacje w
    której rzecz jest obciazona
    równoczesnie hipoteka i zastawem rejestrowym?

    burenezo

  • 7. Data: 2003-09-09 04:16:58
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    > a potrafisz uzasadniac swoje wypowiedzi? Móglbys wskazac mi sytuacje w
    > której rzecz jest obciazona
    > równoczesnie hipoteka i zastawem rejestrowym?

    To ja prosze tutaj o pomoc, no ale jesli nie potrafisz przeczytac ze
    zrozumieniem kilkudziesieciu powiazanych ze soba merytorycznie przepisow
    to zwroc uwage na art. 84 UKWIH:

    Art. 84. Hipoteka obejmuje nieruchomość wraz z przynależnościami i
    utrzymuje się na niej jako na całości aż do zupełnego wygaśnięcia
    wierzytelności, którą zabezpiecza.

    Jezeli nie wiesz co to sa przynaleznosci to odsylam do kodexu cywilnego,
    mam nadzieje, ze masz pod reka egzemplarz. Jesli nie, lub nie potrafisz z
    niego korzystac - sugeruje stworzenie nowego watku na grupie pt.
    "Przynaleznosci - z czym to sie je".

    Sytuacji identycznosci przedmiotu obu tych praw jest wiecej,
    zwroc uwage na hipotekowana wierzytelnosc hipoteczna jesli wiesz o czym
    mowie.

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 8. Data: 2003-09-09 07:04:29
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > To ja prosze tutaj o pomoc,
    >no ale jesli nie potrafisz przeczytac ze
    > zrozumieniem kilkudziesieciu powiazanych ze soba merytorycznie przepisow
    > to zwroc uwage na art. 84 UKWIH:
    A z nerwami u ciebie wszystji OK? Niedługo będziesz musiał prosić o pomoc
    kardiologa a nie prawnika. Mam wrażenie że rozmawiam z zakompleksionym
    studenciną, który usłyszał ciekawostkę na wykładzie i teraz szarogęsi się
    nią jakby był nie wiadomo kim. Człowieku uspokój się!!! Grupa dyskusyjna nie
    służy odreagowaniu kompleksów z życia codziennego.

    > Jezeli nie wiesz co to sa przynaleznosci to odsylam do kodexu cywilnego,
    Dzięki, bez takiego mądrego kumpla jak ty już dawno bym zginął.

    > mam nadzieje, ze masz pod reka egzemplarz. Jesli nie, lub nie potrafisz z
    > niego korzystac - sugeruje stworzenie nowego watku na grupie pt.
    > "Przynaleznosci - z czym to sie je".
    Internet to piękna rzecz co? Możesz komuś nagadać nie patrząc mu w oczy...
    Naprawdę żenujesz człowieku.
    Jeżeli potrafisz korzystać z ustaw to po jaką cholerę pisujesz na grupę?

    > Sytuacji identycznosci przedmiotu obu tych praw jest wiecej,
    > zwroc uwage na hipotekowana wierzytelnosc hipoteczna jesli wiesz o czym
    > mowie.
    w swoim pierwszym poście mówiłeś o rzeczach a nie wierzytelnościach, czyli
    sam prawdopodobnie nie wiesz co wypisujesz

    dziękuję za dyskusję
    burenezo

  • 9. Data: 2003-09-09 07:58:18
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > mam nadzieje, ze masz pod reka egzemplarz. Jesli nie, lub nie potrafisz z
    > niego korzystac - sugeruje stworzenie nowego watku na grupie pt.

    Jestes na drugim czy na trzecim roku? Prawo to bardzo szeroka dyscyplina.
    Madrkujesz tutaj, obrazasz innych, moze podyskutujesz np. na temat waznosci
    umow cywilnoprawnych zawieranych przez organy wykonawcze gminy z
    upoważnienia rady gminy w przedmiocie przeniesienia na os trzecia uprawnien
    o charakterze publicznoprawnym. Podbowiem Ci, ze chodzi glownie o art 58 kc
    :) Masz tam kc i lubisz-sam pisales:)

    Mozemy tez porozmawiac np. o znaczeniu wykreslenia z rejestru sadowego
    czlonka zarzadu w kontekscie jego odpowiedzialnosci subsydiarnej za
    prywatnoprawne zobowiazania zp. zoo. Gdybys mogl rozwijajac watek uwzglednic
    orzecznictwo.

    Omnibusie! Czekamy!

    Dan

  • 10. Data: 2003-09-09 13:08:25
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    On Tue, 9 Sep 2003 09:58:18 +0200, lablador wrote:

    > Jestes na drugim czy na trzecim roku?

    Zalezy co masz na mysli,
    mozesz poprosic o podpowiedz...

> [...]
    > o charakterze publicznoprawnym. Podbowiem Ci, ze chodzi glownie o art 58 kc

    Obawiasz sie, ze zle odpowiedziales podczas egzaminu?:P

    Bynajmniej nie jest moim zamiarem obrazac rozmowcy, zas odrobina
    zlosliwosci nikomu jeszcze nie zaszkodzila. Zreszta widze po tresci
    odpowiedzi, ze i Ty holdujesz tej zasadzie.
    Jezeli przywolanie przepisow ustawy na grupie nazywasz medrkowaniem to
    chyba nienajlepiej swiadczy to o Twoim stosunku do szacownego grona
    subskrynentow tejze.
    Kasliwe uwagi wziely sie z lekcewazacego podejscia do mojej
    odpowiedzi(odeslania do przepisow ustawy).

> [...]
    > czlonka zarzadu w kontekscie jego odpowiedzialnosci subsydiarnej za
    > prywatnoprawne zobowiazania zp. zoo. Gdybys mogl rozwijajac watek uwzglednic

    W zadnym razie nie uwazam sie za omnibusa ani za experta. Swiadczy o tym
    chocby znikoma ilosc postow mojego autorstwa. Nie zabieram glosu w sprawie,
    w ktorej mam niewiele do powiedzenia i tego samego oczekuje od innych
    przynajmniej w stosunku do moich wypowiedzi.
    Masz racje mowiac, ze prawo jest szeroka dyscyplina, ale co z tego.
    Czy to zwalnia od dopilnowania nalezytej starannosci swojej wypowiedzi?
    Eh, staroswiecki jestem, czas umierac:)

    --
    Robert Fonfara