    From: Robert Fonfara <r...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipoteka vs zastaw rejestrowy
    Date: Tue, 9 Sep 2003 06:16:58 +0200

    > a potrafisz uzasadniac swoje wypowiedzi? Móglbys wskazac mi sytuacje w
    > której rzecz jest obciazona
    > równoczesnie hipoteka i zastawem rejestrowym?

    To ja prosze tutaj o pomoc, no ale jesli nie potrafisz przeczytac ze
    zrozumieniem kilkudziesieciu powiazanych ze soba merytorycznie przepisow
    to zwroc uwage na art. 84 UKWIH:

    Art. 84. Hipoteka obejmuje nieruchomość wraz z przynależnościami i
    utrzymuje się na niej jako na całości aż do zupełnego wygaśnięcia
    wierzytelności, którą zabezpiecza.

    Jezeli nie wiesz co to sa przynaleznosci to odsylam do kodexu cywilnego,
    mam nadzieje, ze masz pod reka egzemplarz. Jesli nie, lub nie potrafisz z
    niego korzystac - sugeruje stworzenie nowego watku na grupie pt.
    "Przynaleznosci - z czym to sie je".

    Sytuacji identycznosci przedmiotu obu tych praw jest wiecej,
    zwroc uwage na hipotekowana wierzytelnosc hipoteczna jesli wiesz o czym
    mowie.

    --
    Robert Fonfara