  • 1. Data: 2003-09-08 14:32:55
    Temat: jak moge sie szybko zwolnic??
    Od: "Marcin" <a...@t...pl>

    Witam,
    pracuje w jednej firmie, nie placi ona mi jednak i jest to dla mnie istotny
    problem..:-(. Mam jednak inna propozycję, przy czym warunek jest taki, aby
    zatrudnić się szybko. Czy fakt, że nie otrzymałem wypłaty może być powodem
    do wymuszenia na pracodawcy szybkiego zwolnienia za porozumieniem stron???
    Jeśli tak to jak to można zrobić??

    Zapewniam, że nie będzie się mu to uśmiechało??

    BArdzo zalezy mi na czasie.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-08 14:49:31
    Temat: Re: jak moge sie szybko zwolnic??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, Marcin wrote:

> [...]
    >+ do wymuszenia na pracodawcy szybkiego zwolnienia za porozumieniem stron???

    No to jesteś w komfortowej sytuacji: Kodeks Pracy przewiduje
    rozwiązanie umowy o pracę *bez wypowiedzenia* w przypadkach
    rażącego niewywiązywania się z obowiązków - przez obie
    strony. Wyrokami sądów (w KP nie ma listy) do takich obowiązków
    zalicza się wypłatę wynagrodzenia.
    Jak pójdziesz "z propozycją porozumienia" to dostaniesz
    wypłatę a nie zwolnienie ;), możesz wybierać ;|

    >+ Jeśli tak to jak to można zrobić??

    IMHO - dopilnować żeby nie wziąć wypłaty przed wręczeniem
    "rozwiązania umowy" :>

    >+ Zapewniam, że nie będzie się mu to uśmiechało??

    ...nie wątpię.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-08 15:47:25
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > IMHO - dopilnować żeby nie wziąć wypłaty przed wręczeniem
    > "rozwiązania umowy" :>

    Jak nie masz pojecia to nie pisz bzdur!

    Wyplate niech bierze jak tylko daja. Podstawowym obowiazkiem pracodawcy jest
    TERMINOWE wypłacanie wynagrodzenia a nie tylko jego wyplacanie. Opisany stan
    faktyczny stanowi rażace naruszenie przez pracodawce art. 22 § 1 w związku z
    art. 29 § 1 oraz art. 94 pkt 5 kp. Wyplacenie przez pracodawce wynagrodzenia
    po terminie nie zmieni charakteru naruszenia. Istotne jest tylko zeby
    naruszenie terminu nie bylo tylko nieznaczne i zeby nie dotyczylo tylko
    drobnej czesci wynagrodzenia.

    Dan

  • 4. Data: 2003-09-08 21:29:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, lablador wrote:

    >+ > IMHO - dopilnować żeby nie wziąć wypłaty przed wręczeniem
    >+ > "rozwiązania umowy" :>
    >+
    >+ Jak nie masz pojecia to nie pisz bzdur!

    OK :) Było wcześniej odpisać "z pojęciem"...

    >+ Wyplate niech bierze jak tylko daja.

    Może tak: jakby podpisał kwitek że wziął (bez daty)... ;]

    >+ Podstawowym obowiazkiem pracodawcy jest
    >+ TERMINOWE wypłacanie wynagrodzenia a nie tylko jego wyplacanie.

    BTW: znasz jakiś namiar na przypadek kiedy pracownik wygrał
    sprawę wziąwszy wypłatę (całą/wszystkie) przed wniesieniem
    sprawy ?

  • 5. Data: 2003-09-08 22:17:26
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > BTW: znasz jakiś namiar na przypadek kiedy pracownik wygrał
    > sprawę wziąwszy wypłatę (całą/wszystkie) przed wniesieniem
    > sprawy ?

    Osobiscie nie, podobnie jak nie znam przypadku oddalenia powodztwa z w/w
    przyczyny.
    Ale wyobraz sobie, ze pracodawca wyplaca wynagrodzenie raz co 40, raz co 50
    dni jak mu sie podoba (albo jak akurat ma kase). Albo wyplaca tylko zaliczki
    a reszte jak ma srodki na ten cel. Uwazasz ze takie dzialanie nie ma znamion
    razacego naruszenia podstawowych obowiazkow? Tylko to jest przeslanka
    zadania odszkodowania (oczywiscie po uprzednim rozwiazaniu umowy) na podst.
    55 par 1 (1) kp.

    Dan

  • 6. Data: 2003-09-09 06:04:06
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zadania odszkodowania (oczywiscie po uprzednim rozwiazaniu umowy) na podst.

    tak postępuje zdecydowana większość pracodawców w tym kraju i wszystko się
    kręci.Albo sąd albo kasa co jakiś czas, ale zawsze długi spłacisz. W jakim
    kraju Ty żyjesz ? Ale zgodnie ze sztuką masz absolutną rację ! Nawet nie
    dyskutuję.
    Paweł

  • 7. Data: 2003-09-11 12:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, lablador wrote:

    >+ > BTW: znasz jakiś namiar na przypadek kiedy pracownik wygrał
    >+ > sprawę wziąwszy wypłatę (całą/wszystkie) przed wniesieniem
    >+ > sprawy ?
    [...]
    >+ Ale wyobraz sobie, ze pracodawca wyplaca wynagrodzenie raz co 40, raz co 50
    >+ dni jak mu sie podoba [...] Uwazasz ze takie dzialanie nie ma znamion
    >+ razacego naruszenia podstawowych obowiazkow?

    Oczywiście ma znamiona. Pytałem raczej, czy po "naprawieniu szkody"
    (zapłaceniu, najlepiej z odsetkami) naruszenie jest nadal "rażące"...

    >+ Tylko to jest przeslanka
    >+ zadania odszkodowania (oczywiscie po uprzednim rozwiazaniu umowy)

    ...i stąd pewna sugestia co do kolejności zdarzeń która
    zapewni wygraną "w razie gdyby"...

    pozdrowienia, Gotfryd