  • 361. Data: 2006-09-19 18:35:49
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    19 Sep 2006 20:31:42 +0200, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > To znaczy, że nie ma prawnych mechanizmów umożliwiających zabronienie
    > menelowi w kufajce wejścia do dowolnej restauracji. Pomijam zdolności
    > interpersonalne szatniarza... ;P
    >
    > j.

    Wynika z tego tylko tyle, że najskuteczniejsze jest jednak
    działanie Pawlaków:

    "Prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie".

    I w ten oto stary, sprawdzony sposób unikamy inflacji wartości
    wyższych. :-)

    --
    J.A.

  • 362. Data: 2006-09-19 18:38:27
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 20:38:47 +0200, na pl.soc.prawo, castrol
    napisał(a):

    > Nie szkodzi. KC jasno okresla co jest oferta, w tym wypadku jest to
    > wystawienie towaru na widok publiczny z oznaczeniem ceny. Wg Ciebie
    > ulotka spelnia te kryteria?

    A jak sobie wyobrażasz ofertę sklepu internetowego?

    --
    J.A.

  • 363. Data: 2006-09-19 18:38:47
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    J.A. napisał(a):

    > Na ulotkach cena zwykle jest,

    Nie szkodzi. KC jasno okresla co jest oferta, w tym wypadku jest to
    wystawienie towaru na widok publiczny z oznaczeniem ceny. Wg Ciebie
    ulotka spelnia te kryteria?

    Jacek

  • 364. Data: 2006-09-19 18:55:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    J.A. napisał(a):

    > A jak sobie wyobrażasz ofertę sklepu internetowego?

    Reguluja to odrebne przepisy wiesz?

    Jacek

  • 365. Data: 2006-09-19 18:57:46
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 20:55:57 +0200, na pl.soc.prawo, castrol
    napisał(a):

    > Reguluja to odrebne przepisy wiesz?

    Możesz zacytować definicję oferty z tych odrębnych przepisów?

    --
    J.A.

  • 366. Data: 2006-09-19 19:23:58
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik scream napisał:
> [...]
    > praktyką, którą wprowadzają hipermarkety w ramach ustalonego przez siebie
    > regulaminu sprzedaży. Taki regulamin obowiązuje osoby wchodzące do sklepu.
    > Jeśli nam to nie odpowiada, pozostaje przyjść do marketu bez plecaka lub
    > wybrać konkurencję."
    >
    > Wynikałoby z tego, że ochrona ma prawo nas nie wpuścić do sklepu... bo tak!
    > Zastanawiające jest, że nie podano żadnej podstawy prawnej dla takich
    > działań ochrony, która przecież de facto nie ma możliwości zabronienia nam
    > wchodzenia do sklepu, ani my nie musimy podporządkowywać się ich

    Ja nie zostawiam juz pleceka w depozytach, jak ktoregos pieknego dnia
    zostawilem w wlonostojacych szafkach (menda markt) plecak, wrcilem (byla
    niedziela po 20ej) a szafek nie ma! tzn sa, ale za roleta antywlamaniowa
    i nie ma czlowieka, ktory by mi udzielil info co jest z moim plecakiem.
    Musialem w poniedzialek zaraz po otwarciu sklepu sie stawiac i odebrac
    zgube. Specjalnie wtedy jeszcze raz sprwadzilem i stalo jak byk: rzeczy
    pozostawione w szafkach do odbioru (niedziela) do 21ej.

    pozdr

    ps nastawienie ochrony w sklepie zalezy generalnie od miasta: w stolicy
    nie spotkalem sie z jakimkolwiek problemem podczas wchodzenia z
    plecakiem na sklep natomiast w kielcach czy w radomiu od razu problemy
    tworza... maja przeciez kamery, bramki, niech czuwaja, a nie traktuja
    wszystkich jak zlodziei.

  • 367. Data: 2006-09-19 19:24:57
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Problemy w familiadzie napisał:

    > Jakie prawo stanowi, że właściciel sklepu nie może wprowadzić
    > obowiązujących w nim zasad w tym obowiązku pozostawiania bagażu w
    > szafce? Podaj konkretną ustawę, ustęp, paragraf.

    albo obozwiazku wchodzenia w niebiesko-rozowych stringach na uszach? :)

  • 368. Data: 2006-09-19 19:29:50
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Problemy w familiadzie napisał:

    > Skoro nie ma prawa, które zabrania ustanawiać regulamin sklepu... a
    > sklep ma własny regulamin... to o co chodzi? Poza tym jest tzw. prawo
    > rynku, które mówi "jeśli mi się nie podoba jakiś sklep, to tam nie
    > chodzę" a nie piszę skarg na usenecie.

    tak jak pisalem wczesniej: jest to generalnie sprawa organizacji i
    skutecznosci dzialan pracownikow sklepu. jesli ochrona sobie nie radzi i
    jej pod nosem towar ginie, to potem proboja sie wyzywac na uczciwych
    klientach, wprowadzac sztuczne ograniczenia i posadzajac wszystkich od
    zlodziei. natomiast jesli ochrona jest sprawna i dobrze zorganizowana,
    skutecznie wylapuje kradziejow a dla zwyklych ludzi nie powinna byc
    zauwazalna.

  • 369. Data: 2006-09-19 19:34:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 15:53:59 +0200, kam napisał(a):

    > sklep jest ogólnodostępny bo jest ogólnodostępny...

    Prosiłem Cie żebyś wykazał na jakiej podstawie twierdzisz że nie jest...
    Ale ty ciągle powtarzasz te same ogólniki - nie jest, bo to czyjaś
    własność. Hm, urząd to też czyjaś własność. Albo szpital. Albo autobus MZA.
    To niczego nie dowodzi. Tu istnieja inne reguly bo jest to placówka
    publiczna, otwarta dla ogółu. Ale niektórzy nie są w stanie tego pojąć...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 370. Data: 2006-09-19 19:36:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 15:54:49 +0200, kam napisał(a):

    > obrona konieczna

    Obrona konieczna polega na odpieraniu bezpośredniego, bezprawnego i
    rzeczywistego zamachu na jakiekolwiek dobro chronione prawem. Przez zamach
    należy rozumieć zachowanie się człowieka, godzące w dobro pozostające pod
    ochrona prawa. _W jaki sposób_ godzę w dobro jakim jest sklep wchodząc doń
    z plecakiem?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl