  • 31. Data: 2002-09-30 17:50:03
    Temat: ABUSE bylo: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Abuse

    Z uwagi na wykorzystywanie przez waszego klienta internetu do
    publicznego obrazania uczestnikow usenetu, stanowiacego naruszenie
    obowiazujacej netykiety, obowiazujacego regulaminu korzystania z kont
    poczty elektronicznej i regulaminu uzytkowania internetu,
    przez wyslanie offtopickowego postu, o obrazliwej tresci,

    zwracam sie o zobowiazanie waszego klienta
    do zlozenia na pismie oswiadczenia, ze powstrzyma sie w przyszlosci
    od takich haniebnych praktyk, naruszajacych zasady budowy spoleczenstwa
    demokratycznego III RP,
    jak i do publicznego przeproszenia nizej podpisanego za narazenie
    na atak chamstwa i agresji na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo,
    pl.comp.pecet w dyskusji merytorycznej nt. praw konsumenckich
    wynikajacych z warunkow gwarancji na komputery na wskazanych grupach.

    Oczekuje rowniez przeslania mi kopii oswiadczenia tej osoby,
    jako gwarancji, ze dzialania wynikajace z regulaminu swiadczenia uslug
    internetowych nie zostaly zaniechane, a przywrocenia przestrzegania
    regulaminu mozna oczekiwac w przyszlosci.

    Jacek

    Tutaj pelny tekst obrazliwego postu
    _______________________

    RusH wrote:

    (cytat postu autora z pelnymi naglowkami)

    From:
    RusH <r...@k...pulse.pdi.net>
    Newsgroups:
    pl.soc.prawo, pl.comp.pecet
    Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a
    prawo do rozbudowy komputera.
    Date:
    30 Sep 2002 14:57:25 GMT
    8bit
    30 Sep 2002 14:57:25 GMT
    pl.comp.pecet:294176

    Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in news:1258-
    1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl:

    boszz , a ja nie zauwazylem ze to naczelny idiota polskiego usenetu
    expierd
    .. plonk

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/masta.jpg :P

  • 32. Data: 2002-09-30 18:11:25
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > No przecież zapodawałem linki do poprzednich dyskusji ;)
    > Do pewnego etapu (kiedy dyskutanci walą już głową w mur) to
    > argumentacja ("nie kijem go to pałką") bywa ciekawa: całkiem
    > jak nasz rząd; skoro na drogi jest za mało pieniędzy to trzeba:
    > 1. wprowadzić winietki
    > 2. obniżyć udział "na drogi" z 35% do 30% akcyzy.
    > Powiedz że nie ?!
    > -:)

    Ty nie mow o rzadzie, ani za parlament, czy sad.
    Z podsumowania dyskusji wynika, ze reprezentowane sa jedynie interesy
    skladaczy komputerow, interesy klientow, uzytkownikow komputerow nie sa
    chronione.
    I to wszystko.

    Podnoszenie interesu skladacza komputerow do najwyzszej rangi jest
    nieporozumieniem.
    Nie mozna naruszac interesow konsumentow kosztem "producentow",
    gdyz prowadzi to do naruszenia rownowagi i obnizenia zaufania do
    "producentow", skutkujacego zmniejszonym popytem i mniejszymi zyskami
    tych samych producentow.

    Rownie dobrze mozna plombowac zarowki i oczekiwac autoryzowanej wymiany.
    Zarowka jest sprzetem niebezpiecznym, zasilanym 230V,
    moze peknac, zranic oczy,
    co wiecej,
    konsument moze umyslnie porzasac zarowka aby uszkodzic wlokna i wymienic
    na nowa.
    A jednak nikt nie wpadl jeszcze na pomysl aby plombowac zarowki i
    uniemozliwic ich wkrecanie bez pomocy autoryzowanego serwisu, pod grozba
    utraty gwarancji.

    Plombowanie komputerow nie zapobiega przed wiekszosci umyslnych
    uszkodzen, a dodatkowo naraza konsumenta na dodatkowe koszty
    i narusza zasade "architektury otwartej peceta", ktora przestaje byc
    otwarta z chwila zaplombowania obudowy peceta.
    Nikt niezanegowal, ze rozbudowa komputera jest nieskomplikowana
    i dokonywana powszechnie.
    Nawet sam producent-skladacz komputera jej nie zakazuje po okresie
    gwarancji.
    Grozi jedynie, ze w okresie gwarancji pozbawi konsumenta praw
    wynikajacych z gwarancji, gdy on otworzy obudowe i samodzielnie podejmie
    sie np. montazu wewnetrznego faks-modemu.
    Za taka usluge zada pod grozba oplaty 40 zl, a dodatkowo naraza klienta
    na dowoz komputera do punktu serwisowego,
    majac swiadomosc ze siedziby punktow serwisowych znajduja sie nieraz w
    odleglosci 100-150 km od miejsca zamieszkania konsumenta.

    Czyli "producent'skladacz" komputerow dziala wykorzystujac swoja
    przewage , naruszajac rownowage stron w swobodzie zawierania i
    uzgadniania warunkow gwarancji.

    Jak zauwazyl Kolega Gotfryd,
    jedynie parlament jest wlasciwy aby ten temat rozwiazac w materii
    ustawowej lub zinterpretowac w obowiazujacej.
    Stad kopie przesylam do kancelarii Sejmu,
    gdyz temat dotyczy tysiecy uzytkownikow komputerow, ktore sa sprzedawane
    jako zaplombowane, a prawa konsumentow do ich swobodnej rozbudowy
    ograniczane "grozbami" utraty praw z tytulu gwarancji
    lub dopuszczone po wplacie "daniny" w wysokosci np. 40 zl od
    jednego zamontowanego podzespolu, gdy cena np. karty modemu
    zaczyna sie juz od 50 zl.

    Dowodzenie przez "producenta-skladacza" komputerow, ze dla rozbudowy
    komputera i zamontowania np. DVD, CDRW, pamieci, czy dodatkowego dysku,
    jesy wymagana wiedza specjalistyczna, nie znajduje
    potwierdzenia, gdyz producenci tych podzespolow dokladnie informuja,
    jak takiego montazu dokonac samodzielnie, czyli jak ma go dokonac
    sam zainteresowany konsument.
    Instrukcje sa czytelne, wielojezyczne i zrozumiale.

    Zatem brak uzasadnienia, aby gwarant-skladacz komputerow wymuszal
    procedure zawozenie ciezkiego komputera ( 5-10 kg) 50-100 kg
    do serwisu + oplata ok. 40 zl, tylko w celu wykonania czynnosci,
    ktora umie i wie jak wykonac sam zainteresowany.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 33. Data: 2002-09-30 18:46:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 30 Sep 2002 13:44:49 +0200), Jacek
    <g...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >zmuszony jestem te blomby zerwac.
    >
    >Serwis na to mowi, ze jako punkt serwisowy nie przyjmie komputera bez
    >plomb do naprawy, gdy sie zepsuje
    >i oczekuje wplaty 40 zl za montaz kazdego nowego podzespolu.
    >Czyli w tym przypadku 7 x 40 zl = 280 zl
    >
    >Podzespoly nie beda montowane w jednakowym czasie.
    >Zatem dochodzi koszt dowozu komputera do serwisu i odbioru,
    >ok. 40-50 zl jednorazowo.
    >
    >7 x 40 zl = 280 zl

    Trudno. Trzeba patrzeć gdzie się kupuje.

    >Czyli aby przystosowac moj komputer do uzytkownia,
    >serwis usiluje ode mnie zadac wydatkowania dodatkowo
    >kwoty ok. 560 zl ,
    >jakkolwiek podzespoly sa moje, ja i kazdy uczen szkoly podstawowej,
    >umie je zamontowac.

    Trudno. Podobnie z innymi sprzętami. Jak zechcesz modyfikować
    magnetowid, TV, pralkę, lodówkę napotkasz podobny problem.

    >W warunkach gwarancji jest zapis:
    >2. Jednostka centralna powinna posiadac dwie nieuszkodzone plomby
    >gwarancyjne producenta.
    >Naruszenie tych plomb grozi utrata praw z tytulu gwarancji.
    >A zatem gwarant./producent
    >nie twierdzi, ze traca uprawnienia z tytulu gwarancji,
    >ale mi grozi, ze takie uprawnienia moge utracic.

    Owszem, bowiem serwis moze, choć nie musi przyjąć Ci taki sprzęt.

    >Nie mowiac juz o fakcie, ze plomby to tanie stickersy, ktore moga sie
    >uszkodzic mechanicznie w trakcie przenoszenia, przewozenia komputera.

    Wszystkie na raz?

    >Dodatkowo gwarant/producent komputera mi grozi,
    >jakkolwiek sam jako importer/kupujacy podzespoly uzyte do zlozenia
    >komputera, kupuje je objete indywidualnymi gwarancjami
    >na dysk twardy, dozywotnia na pamiec, cd, plyte glowna, procesor itd.

    No i co z tego? Jego prawo. Jest producentem i nie Twoja sprawa
    rozstrzygać jakie ma układy z podwykonawcami półproduktów.

    >Poniewaz komputer klasy Personal Computer charakteryzuje sie
    >architektura otwarta, zatem to producent./gwarant,
    >usiluje wykorzystac obowiazujacy stan wiedzy i techniki,
    >dla przysposobienia sobie nieuzasadnionych dochodow,
    >majac swiadomosc, ze uzytkownik zamierzajacy dokonac rozbudowy
    >komputera, ktorego wyposazenie jest na poziomie skromnego standardu,
    >opierajac sie na zapisie w karcie gwarancyjnej,
    >dodatkowo zaplaci 40 zl za instalacje kazdego nowego podzespolu
    >rozszerzajacego mozliwosci komputera.

    I dlatego należy się takich sprzedawców wystrzegać, choć rozumiem też
    tamtego gościa, że nie chce tracić kasy, bo ktoś grzebie w środku.
    Mówisz, że nawet małpa złoży taki sprzęt, a jednak mojemu koledze z
    10letnim doświadczeniem i dyplomami uczelni technicznej udało się
    kiedyś założyć pamięć na odwrót. No i czemu w sumie producent
    komputera ma na tym tracić?

    >Zatem jestem zainteresowany swobodnym dysponowaniem moja rzecza i
    >dokonywanie tych modyfikacji, ktore sa polecane, zalecane i zgodne z
    >obowiazujacym stanem wiedzy techniki, bez udzialu gwaranta
    >i bez narazania mnie na nieuzasadnione koszty i oplaty.

    Ależ działaj, tylko nie płacz, że tracisz gwarancję.

    >Producent/gwarant nie moze jako podstawy swoich zapisow przyjmowac
    >ryzyka handlowego, gdyz instalacja , montaz wymienionych podzespolow nie
    >wymaga wiedzy specjalistycznej, czego dowodem jest dolaczanie przez
    >gwaranta do komputera plyty ze sterowownika do karty graficznej,
    >muzycznej, plyty glownej i godzenie sie ze uzytkownik
    >samodzielnie dokona instalacji.

    Gdyż tą czynnością niewiele zepsujesz, poza ew. wadliwym dzialaniem
    softu, co może sprawić, że zaczniesz nachodzić sprzedawcę.

    >Producent gwarant formalnie nie jest producentem komputera,
    >gdyz zaden z podzespolow nie zostal przez niego wyprodukowany,
    >a jest jedynie montazysta-skladaczem podzespolow,

    No i? Pokaż mi producenta, który swój produkt robi od A-Z. W zasadzie
    w dowolnej branży produkcja polega na wykonywaniu podzespołów i z nich
    kolejnych. Może sprzedawca mioteł sam je produkuje od małego krzaczka,
    ale to rzadki przypadek.

    >a zatem korzysta z dobrodziejstw uprawnien z tytulu gwarancji na kazdy
    >indywidualny podzespol oddzielnie.

    Jego prawo.

    >Jacek

    Rany boskie, Experd... Ludzie przepraszam, nie zauważyłem z kim wdaję
    się w dyskusję :-(

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 34. Data: 2002-09-30 18:55:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 30 Sep 2002 18:28:02 +0200, Jacek
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >Dlaczego.
    >Towar mi odpowiada to kupuje.

    To teraz płacz.

    >Warunki gwarancji sa niezgodne z obowiazujacym stanem prawnym, to
    >informuje o tym producenta-skladacza,

    Są zgodne i ciesz się, że w ogóle dostałeś gwarancję.
    Z mojej strony EOT, chyba, że podasz wreszcie jakieś przepisy
    popierające Twoją powyższą tezę. Mam już dosyć dyskusji z Expertem.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 35. Data: 2002-09-30 19:04:39
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

> [...]
    >
    > Są zgodne i ciesz się, że w ogóle dostałeś gwarancję.
    > Z mojej strony EOT, chyba, że podasz wreszcie jakieś przepisy

    Przeciez wyraznie wskazalem, ze umieszczanie przez gwarantaq "grozby" w
    tresci warunkow gwarancji narusza co najmniej rownosc stron.

    Czemu sugerujesz ze ktorykolwiek klient dobrowolnie przyjmuje warunki
    gwarancji pod warunkiem wykluczajacym stanowiacym bezprawna grozbe ?
    Chcesz powiedziec, ze "grozba" moze byc prawnie dopuszczalnym
    postanowieniem w warunkach gwarancji ?

    Jacek

  • 36. Data: 2002-09-30 19:07:07
    Od: "Konrad May-Gizynski" <c...@n...acn.waw.pl>

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Skladacz-producent , dziala jedynie w swoim komercyjnym interesie, w
    > celu maksymalizacji zysku.

    Kolejny lewicowy demagog, nie mogacy przyjac do zakutego lba, ze nikt go nie
    zmusza (poza panstwem) do kupowania zadnego towaru czy uslugi. Na dodatek,
    akurat w tej branzy, istnieje spora konkurencja - a on kupuje najgorszy
    towar i od razu sie musi podpierac "ministrem handlu" - pogrobowiec Hilarego
    Minca jeden..:(

    Konrad

  • 37. Data: 2002-09-30 19:09:32
    Od: "Konrad May-Gizynski" <c...@n...acn.waw.pl>

    buhahahahhahaha

    Konrad

    P.S. Przepraszam, nie moglem sie powstrzymac :>

  • 38. Data: 2002-09-30 19:25:21
    Od: "benek" <b...@w...pl>

    > Przeciez wyraznie wskazalem, ze umieszczanie przez gwarantaq "grozby" w
    > tresci warunkow gwarancji narusza co najmniej rownosc stron.

    Stary a znasz zasade "swobody umow" ???
    nie tylko swoboda ksztaltowania tresci umowy ale rowniez swoboda wyboru
    "kontrahenta" i swoboda decycji co do zawarcia konkretnej umowy - nikt
    Ciebie nie zmuszal do kupowania w danym sklepie - a tak "widzialy galy co
    braly" i nie ma sprawy - nawaliles a teraz szukasz dziury w calym !!!

    pozdrawiam

  • 39. Data: 2002-09-30 19:26:06
    Od: p...@p...onet.pl

    Ha a ja zrobilbym to tak.

    Zapomnial o reklamacji w ramach gwarancji i nie traktowal powaznie
    niekorzystnych pstanowien umownych - to Twoje prawo.

    Skorzystał w razie kłopotow z uprawnien wynikajacych w ramach rekojmi - jednak
    musisz pamietac, iż przy ewentualnej wadzie sprzetu sklep bedzie staral sie
    udowodnic iz to owa modernizacja byla powodem awarii - co nei ukrywam nie jest
    calkowicie wykluczone, albowiem wynikac moze w niedoswiadczenia montarzysty,
    lub zwyklego przypadku. Jednak w takich okolicznosciach musza to poprzec
    sensownym wywodem i ekspertyza rzeczoznawcy. Coz na kompach nei znnam sie na
    tyle ale w spraiwe z plombami mialem podobne przejscie - nie chcialem
    modernizowac kompa w pkt. gdzie kupilem bo hamstwo jak sie patrzy i zalatwilem
    zmiane osprzetu w innej firmie - dali gwarancje na wykonana usluge i nie bylo
    problemu. CO prawda padl mi HDD potem - zakupiony w hamskim pkt - jednak po
    przedstawieniu dokumentacji odnosnie zlamania plomb i reklamacji w ramach
    rekojmi wymienili hdd bez pytania

  • 40. Data: 2002-09-30 19:53:45
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    "Konrad May-Gizynski" <c...@n...acn.waw.pl> wrote in

    > buhahahahhahaha
    >
    > Konrad
    >
    > P.S. Przepraszam, nie moglem sie powstrzymac :>

    zit , moze go odplonkuje bo mnie zaciekawilo z czego sie smiejesz :)

    Pozdrawiam.