  • 61. Data: 2002-10-01 10:43:32
    Temat: Re:
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Konrad May-Gizynski wrote:

    > "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Panu expertowi od netykiety pragne przypomniec, ze NTG.
    >
    > Konrad

    Dokladnie.
    Tak grupa pl.soc.prawo jak i pl.comp.pecet dziekuje juz spamerowi
    Konradowi za trollowanie.

    Temat to warunki gwarancji na firmowego peceta.
    Ten temat jest wlasciwy dla obu grup zgodnie z ich tematyka.

    Poniewaz swiat bez trolli bylby mniej radosny, to
    jezeli nie ma wiecej pytan zamykam dyskusje.
    Prawie wszystko zostalo powiedziane wczoraj.

    KONIEC DYSKUSJI

  • 62. Data: 2002-10-01 10:53:07
    Temat: Re: ABUSE bylo: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    TomekS wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (...)
    >
    > I tak kończą się wszystkie dyskusje z tym facetem.....
    > Dlatego po sprawdzeniu kto zacz nawet nie siliłem się na przeglądanie reszty
    > korespondencji......... ;-)
    > TomekS

    I co znow pyskuje.
    Temat byl w naglowku.
    Inteligentni pisali na temat,
    a jeden jedyny spamer zaczal wyzywac innych.

    Poszlo do abuse zgodnie z netykieta.
    Czy troll sugeruje ze mam odpowiadac na zaczepki slowne i tez
    przeklinac, wyzywac od h... k.... wyp.... sp.... ty h......, ty sk...

    Potrafie, ale na szczescie potrafie sie powstrzymac.
    Niech kazdy zatem pracuje nad soba, aby to co mowi, nie zawieralo
    obrazliwych tekstow wobec innych dyskutantow.

    Najczesciej tak sie sklada, ze miesem rzucaja trolle , ktory nigdy nie
    napisaly nic merytorycznego, bo nie potrafia.

    Skoro obowiazuje netykieta , regulaminy korzystania z internetu, to
    kazdy kto sie zobowiazal do ich przestrzegania, niech bedzie wiarygodny
    i godny zaufania, szanujac innych uzytkownikow usenetu.

    A jezeli kolega sugeruje, ze mamy znow wejsc na drzewa i sie obrzucac
    wyzwiskami ty h......., ty k......, wyp...... , sp.......,
    to proponuje zalozyc sobie wlasna grupe i tam trenowac.

    99,99% uzytkownikow usenetu jest dobrze wychowana, przestrzega zasad
    netykiety
    zatem to twoj wybor do jakiej grupy chcesz nalezec : tej 99,99%
    czy tej 00,01 %

  • 63. Data: 2002-10-01 22:59:55
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Czy plombowanie komputerow przez "producentow" mozna porownac do
    plombowania drazka zmiany biegow w samochodzie ?

    Dokladnie.
    Argumenty przytoczone przez "producenta" i jego "serwis",
    dokladnie prowadza do takiego wniosku.
    "Producent" i jego serwis usiluja twierdzic,
    ze rozbudowa komputera moze byc "niebezpieczna",
    prowadzic do jego "uszkodzenia" i dlatego,
    rzekomo dzialajac w interesie klienta,
    plombuja komputer, aby uniemozliwic mu rozbudowe komputera
    we wlasnym zakresie.

    Oczywiscie te argumenty same upadaja,
    gdyz rozbudowa komputera klasy pecet jest "bezpieczna"
    i nie prowadzi do jego uszkodzenia.

    Co wiecej, rozbudowa komputera PC jest procedura opisana i zalecana
    przez producenta plyty glownej, jak i same firmy, producentow
    podzespolow komputerowych, jak i handlowcow, ktorzy tymi podzespolami
    handluja.

    Czyli albo "producenci" plombowanych komputerow znajda powazne argumenty
    na obrone swojej tezy, wynikajace ze stanu wiedzy i techniki, albo
    powinni zdecydowac sie na wykreslenie z warunkow gwarancji punktu, ktory
    wyraza grozbe utraty gwarancji, gdy klient
    dokona rozbudowy komputera we wlasnym zakresie

    Argumenty "producenta" i serwisu, ze rozbudowa moze prowadzic do
    uszkodzenia komputera sa dzialaniem na szkode samego "producenta" tego
    sprzetu, gdyz sam przyznaje, ze "produkuje" komputery, ktore
    sa niezgodne ze standardem PC, zawierajace wady ukryte i dlatego ich
    rozbudowa moze prowadzic do ich uszkodzenia.
    A taki sprzet, zawierajacy ukryte wady fabryczne, powinien byc
    specjalnie oznaczony, jako nie nadajacy sie do rozbudowy
    i klient powinien byc o tym informowany przed zakupem
    w formie instrukcji, jaka rozbudowa jest dopuszczalna,
    o jakie podzespoly, a jaka zakazana.

    A gdy natomiast rozbudowa jest dopuszczalna i przewidziana budowa
    komputera, to rowniez "producent" powinien dolaczyc instrukcje rozbudowy
    komputera o dodatkowe podzespoly i wskazac,
    jaki podzespoly montowane dodatkowo, moga go uszkodzic, uszkodzic
    procesor, dysk, plyte glowna czy zasilacz, pamiec.

    Na dzien dzisiejszy nie znalazlem instrukcji "producenta" informujacej,
    ze
    nie wolno instalowac CDRW,
    nie wolno instalowac DVD
    nie wolno instalowac dodatkowej pamieci
    nie wolno instalowac drugiego dysku
    nie wolno instalowac karty sieciowej
    nie wolno instalowac faks-modemu
    nie wolno instalowac karty dzwiekowej
    itd. itd.

    A co wiecej.
    Zalaczana instrukcja do plyty glownej wyraznie
    informuje, ze te podzespoly wolno instalowac
    i producent plyty glownej sam sie reklamuje, ze ja wyposazyl w dodatkowe
    gniazda kart rozszerzen w liczbie np. 5,
    aby instalacja dodatkowego sprzetu byla mozliwa.

    Obudowa jest tak skonstruowana, aby mozliwe bylo zamontowanie
    CDRW i DVD i drugiego dysku, gdyz zostaja dostarczone tasiemki
    umozliwiajace podlaczenia 4 urzadzen EIDE wraz z zasilaniem.

    Zatem "producent" komputera usiluje naruszyc zasady rozbudowy
    prezentowane przez producenta plyty glownej i obudowy,
    nie ujawniajac swoich, a i tak dolacza instrukcje rozbudowy komputera,
    ktora jest instrukcja plyty glownej.

    Zatem "producent" komputera powinien sie zdecydowac,
    czy bedzie oferowal komputer o architekturze zamknietej i bez mozliwosci
    rozbudowy, zaplombowany jak telewizor, czy pralka, czy tez w
    architekturze otwartej z prawem rozbudowy,
    a zatem bez ograniczenia swobody rozbudowy komputera przez klienta.

    W tym drugim przypadku, jezeli "producent" komputera zna typy i
    producentow sprzetu, ktory uznaje za niekompatybilny z oferowanym przez
    siebie komputerem, to niech to wyraznie napisze.

    Przykladowo:

    Nie wolno instalowac nagrywarki CDRW firmy LG czy Samsung, czy Yamaha a
    wolno jedynie firmy TEAC.
    Nie wolno instalowac dyskow twardych np. firmy Maxtor , a wolno jedynie
    Seagate
    Nie wolno instalowac karty fax-modem firmy Zoiltrix, a wolno firmy
    Request

    I tak szczegolowo niech producent opisze, jakiej rozbudowy i o jaki
    sprzet, jakiego producenta nie dopuszcza i jej wyraznie zakazuje,

    a jaka zaleca , polega i zatwierdza,
    jako nie prowadzaca do uszkodzenia komputera.

    Ale jasno i wyraznie, z preferencja producentow i typow podzespolow.

    A gdy nie dziala jak powyzej, to niestety zachowuje sie jak
    producent samochodow, ktory chcialby plombowac drazek zmiany biegow w
    samochodzie, gdyz jego uzywanie faktycznie prowadzi do zuzywania sie
    samochodu,
    a gdyby nauczyc kierowce jezdzenia na jednym biegu, to moglibysmy w
    ogole uniknac montowania skrzyni biegow.

    Stad pytanko.
    Czy ktorys "producent-skladacz" komputerow dolacza juz do Peceta
    liste podzespolow wraz z nazwami producentow i typow,
    ktore dopuszcza do uzycia do rozbudowy peceta,
    i liste podzespolow wraz z nazwami producentow i typow,
    ktore do rozbudowy nie dopuszcza.

    Nazywa sie to lista kompatybilnosci sprzetu i podzespolow i jest znana
    praktyka w wielu krajach nazywana rowniez certyfikacja, czyli
    poswiadczaniem, ze okreslony sprzet wspolpracuje z komputerem
    i dziala prawidlowo i nie prowadzi do uszkodzen.

    Zatem, gdy listy takiej nie dolaczono do komputera,
    to konsument ma prawo zakladac, ze podzespoly wielu producentow sa
    kompatybilne z jego komputerem, a zatem ich montaz nie prowadzi do
    uszkodzenia komputera, a zatem samodzielny ich montaz przez klienta nie
    jest obarczony wiekszym ryzykiem niz ich montaz w serwisie,
    ktory postepuje zgodnie z ta sama procedura, opisana w instrukcji
    montazu podzespolu.

    Zatem mozna uznac, ze plombowanie pecetow przeznaczonych do rozbudowy
    jest podobne do plombowania drazka zmiany biegow w samochodzie, ktory
    jest przeznaczony do jezdzenia na wszystkich
    biegach, a nie tylko na jednym ze wzgledow bezpieczenstwa .

    KONIEC DYSKUSJI

    Prosze nie odpowiadac, chyba ze ktos znajdzie istotna wade w powyzszym
    uzasadnieniu, ktora go razi i potrafi to uzasadnic merytorycznie.

    Jacek

  • 64. Data: 2002-10-04 12:50:05
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > boszz , a ja nie zauwazylem ze to naczelny idiota polskiego usenetu
    expierd
    > .. plonk

    Przecież prawdę napisał.Expierd to idiota-wszyscy to wiedzą.

    Leszek