  • 261. Data: 2007-11-26 17:28:16
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:z92tgtxuqf3j.6kktcmnpf7qb$.dlg@40tude.net...

    > A dlaczego nie moze, skoro hurtownia moze? Sklepy sa wlasnoscia publiczna,
    > czy co?

    Można tak to ująć. Otwierajac sklep udostępniasz go do przestrzeni
    publicznej. Hurtownię - nie. Ich działalnośc jest mocno ograniczona
    przepisami konsumenckimi. Np. próba limitowania sprzedaży (tylko jeden
    telewizor na klienta) podlega kodeksowi karnemu.

  • 262. Data: 2007-11-26 17:36:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    piszczał wrote:

    > Piotrze, na jakiej podstawie mieliby prawo wyprosic mnie ze sklepu w
    > godzinach jego pracy.

    Na podstawie własnego widzimisię.

    > Czy powinienem usluchac polecenia ochrony :prosze wyjsc"

    Art 193. kk.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 263. Data: 2007-11-26 18:26:44
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Ze swojego terenu tak. Ze sklepu nie, bowiem nie będzie w stanie
    > dowieść, że osoba ta nie ma zamiaru czegoś tam nabyć, a odmowa sprzedaży
    > jest wykroczeniem.

    1. żeby doszło do odmowy sprzedaży musi być wola nabycia towaru, samo
    przebywanie w sklepie nie jest nią
    2. właściciel, a tym bardziej pracownik ochrony, niekoniecznie mogą być
    podmiotami wykroczenia o którym piszesz

    > Poza tym z tym wypraszaniem też są pewne komplikacje.
    > Zauważ, ze prawo cywilne zastrzega zakaz stosowania przemocy wobec
    > osoby. Sklepikarzowi można zabrać w ramach samopomocy po prostu stoisko
    > i towar i wywalić za płot. Z fotografem ten numer nie przejdzie, bo
    > musiał byś mu odebrać ów aparat.

    przemocy stosować nie może
    ale w momencie gdy zostanie wyproszony nieco zmienia się sytuacja
    wypraszanego

    KG

  • 264. Data: 2007-11-26 20:38:24
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2007 18:28:16 +0100, William napisał(a):

    > Np. próba limitowania sprzedaży (tylko jeden
    > telewizor na klienta) podlega kodeksowi karnemu.

    Chyba kodeksowi wykroczen. Dlatego ten idiotyczny przepis nalezy
    zlikwidowac, bo mial on racje bytu za czasow sklepow panstwowych i
    gospodarki centralnie planowanej. Teraz mamy wolny rynek i zarowno
    sklepikarz jak i klient powinien miec swobode w zawieraniu umow.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 265. Data: 2007-11-26 20:52:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:15kd0k0lmlw49.k60uh5zkgxc1.dlg@40tude.net...

    > Ale to tez samowolne naruszenie stanu posiadania:)

    Ale ustawa stanowi, że sprawca nie dopuszcza się czynu zabronionego.

  • 266. Data: 2007-11-26 21:33:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fidsq8$fo4$1@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > To była podchwytliwa odpowiedź ;-)
    Cóż za podstępstwo. ;)

    > Aczkolwiek chodziło mi oczywiście o dwunaste słowo w przepisie.
    I to błąd, bo znaczenie kluczowe ma słowo pierwsze.

    --
    Jotte

  • 267. Data: 2007-11-26 22:17:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Art 193. kk.

    W mojej ocenie nie zadziała, bowiem ochrona w ten sposób popełnia
    wykroczenie uniemożliwiając klientowi dokonanie zakupów. Znajdzie tu
    zastosowanie art. 58 kc, moim zdaniem §1, ale w ostateczności będę bronił
    §2. :-)

  • 268. Data: 2007-11-27 03:44:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Na podstawie własnego widzimisię.

    > Art 193. kk.

    W sklepie w godzinach jego otwarcia nawet właściciel nie jest uprawniony
    do nakazywania opuszczenia lokalu.

  • 269. Data: 2007-11-27 03:46:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > 1. żeby doszło do odmowy sprzedaży musi być wola nabycia towaru, samo
    > przebywanie w sklepie nie jest nią

    To udowodnij, że nie mam zamiaru nabycia towaru ;)

    > 2. właściciel, a tym bardziej pracownik ochrony, niekoniecznie mogą być
    > podmiotami wykroczenia o którym piszesz

    W takim razie nie są osobami uprawnionymi do nakazywania opuszczenia terenu.

  • 270. Data: 2007-11-27 04:50:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To udowodnij, że nie mam zamiaru nabycia towaru ;)

    zastanów siękto i komu musi udowadniać

    > W takim razie nie są osobami uprawnionymi do nakazywania opuszczenia terenu.

    pomyśl

    KG