  • 1. Data: 2007-11-24 12:45:11
    Temat: czyj dom na działce?
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    Witam,

    mam działkę, którą kupiłam z darowizny czyli wchodzi do mojego majątku
    odrębnego.
    Obecnie mamy zamiar z mężem wybudowac na tej działce dom za kredyt, który
    zaciągniemy wspólnie.
    Jak w takim przypadku będzie z prawem własności domu?
    Dom będzie jak wspólność majątkowa a działka nadal tylko moja?

    Prosze o pomoc?

    pozdrawiam
    anna

  • 2. Data: 2007-11-24 12:56:43
    Temat: Re: czyj dom na działce?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    To zależy od was. W normalnej procedurze, czyli ty sama występujesz o
    pozwolenie na budowę a po jej zakończeniu ujawniasz budynek w KW, jesteś
    jego jedyną właścicielką. Ale można i założyć na dom (mieszkanie) oddzielną
    KW.

  • 3. Data: 2007-11-25 21:46:54
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Anna napisał(a):
    > Witam,
    >
    > mam działkę, którą kupiłam z darowizny czyli wchodzi do mojego majątku
    > odrębnego.

    To jest działka w znaczeniu kawałek terenu, czy działka w znaczeniu
    rodzinny ogród działkowy regulowany odpowiednią ustawą?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz