  • 91. Data: 2007-11-24 17:44:59
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:
    > Ponieważ to jest grupa prawnicza wypada, żebyś wiedział, że fakt, że
    > jakieś miejsce jest publicznie dostępne, nie zwalnia nikogo od
    > konieczności stosowania się tam do pewnych zasad, wynikających bądź z
    > regulaminu (Twój przypadek), niepisanych zwyczajów (czy przyjdzie Ci do

    Regulamin musi mieć podstawę prawną. Np. zakaz wchodzenia na trawniki
    wynika ze zwyczajnej ochrony tych trawników przed zniszczeniem.

    > głowy przyjść z magnetofonem do kościoła i puszczać swoją muzykę na
    > głos?) oraz tego wszystkiego co mieści się w zakresie różnorakich - żeby

    Przepraszam bardzo, ale zakłócanie obrzędów religijnych to nawet pod KK
    może podpadać.

  • 92. Data: 2007-11-24 17:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Tak z ciekawości, jakie można mieć własne potrzeby by mieć zdjęcie
    > supermarketu, parkingu czy czego tam ?

    Na pewno terrorysta. Zwłaszcza jak fotografował nocą. (na podstawie
    wypowiedzi debila szefującego ochroną Reala ;) )

  • 93. Data: 2007-11-24 17:49:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > A jeśli jesteś w kościele, przebywasz tam zgodnie z prawem, nie włamałeś
    > się, jest msza, miejsce w 100% publiczne, i chcesz sobie akurat puścić na
    > cały regulator swoje ulubione przeboje, to jaka jest podstawa prawna
    > zakazania Tobie tego?

    Art. 195 KK nie wystarczy?

  • 94. Data: 2007-11-24 17:50:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Photo M wrote:

    > Z policją udaliśmy się na monitoring gdzie tak nam powiedziano. Jednak to
    > jest w 100% pewne gdyż na monitoringu pracuje mój kolega i to on tak
    > powiedział. Pozatym monitoring podlega pod hipermarket, a ochrona jest
    > "zewnętrzna" centrum handlowego. To dwie różne firmy.

    Swoją szosą: gdzie to było?

  • 95. Data: 2007-11-24 18:48:03
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-24 17:29 użytkownik Olgierd napisał :

    > To stosunek cywilnoprawny, zatem może obejmować takie postanowienia,
    > które nie są niezgodne z obowiązującymi przepisami (tzw. swoboda umów).
    > Zatem raczej Ty powinieneś wskazać przepis, który mówi, że takiego zakazu
    > nie wolno wprowadzić.

    Czy to oznacza, że mogę sobie otworzyć sklep, w regulaminie sklepu
    napisać, że będę strzelać z kałacha do klientów i wszyscy będą mogli mi
    skoczyć? W końcu stosunek cywilnoprawny nieprawdaż?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 96. Data: 2007-11-24 21:48:14
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:41:18 +0100, Jotte napisał(a):

    > Umowa jest bowiem zgodnym oświadczeniem woli stron, a oświadczenie takie
    > ma moc wówczas, jeśli zostało przedstawione w taki sposób, że jego
    > adresat mógł sie z nim zapoznać.

    Ano właśnie: *mógł* się z nim zapoznać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 97. Data: 2007-11-24 21:50:55
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 19:48:03 +0100, Mikołaj Menke napisał(a):

    > Czy to oznacza, że mogę sobie otworzyć sklep, w regulaminie sklepu
    > napisać, że będę strzelać z kałacha do klientów i wszyscy będą mogli mi
    > skoczyć? W końcu stosunek cywilnoprawny nieprawdaż?

    Tak, oczywiście. To przecież logiczne, prawda? Strzelanie z kałacha jest
    w okolicy art. 1540 kc, przy czym dozwolone jest tylko w sklepie
    spożywczym, albowiem trybunał stanu pedzioł, że w sklepie rtv stanowi
    naruszenie zasad państwa prawnego.

  • 98. Data: 2007-11-24 21:53:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:57:20 +0100, Johnson napisał(a):

    > supermarketów na pewno. Wolę przyrodę.

    To tak jak ja ;-)
    Aczkolwiek jest parę zdjęć ze sklepów, które mnie powalają:
    http://plfoto.com/1379910/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1265582/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1303175/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1272250/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1265582/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1216423/zdjecie.html

  • 99. Data: 2007-11-24 22:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007, Mikołaj Menke wrote:

    > Czy to oznacza, że mogę sobie otworzyć sklep, w regulaminie sklepu
    > napisać, że będę strzelać z kałacha do klientów i wszyscy będą mogli mi
    > skoczyć? W końcu stosunek cywilnoprawny nieprawdaż?

    Akurat Twój przykład jest nienajlepszy, bo Twoje "uprawnienie" jest
    ewidentnie sprzeczne z prawem (strzelanie DO klientów wypełnia
    zniamiona "narażania na utratę życia i ciężkie obrażenia" czy jak
    tam to idzie).
    IMO lepszy jest znany tutaj przykład, bodaj przez AB powoływany,
    że zapiszesz sobie w regulaminie iż kto wejdzie na teren ten ma
    kankana odtańczyć, zagrać na nosie czy co tam jeszcze było.
    Wlazł? - wlazł. Ma odtańczyć? Ma ;>
    IMO na taki nakaz lub zakaz JEDNAK trzeba mieć "podstawę".
    Ani nakaz odtańczenia, ani zakaz fotografowania *obiektywnie*
    nie służą żadnemu celowi.
    No chyba że ktoś się zapisuje do szkoły tańca albo do malarzy
    klasycznych.

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2007-11-24 22:17:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 23:12:15 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ani nakaz odtańczenia, ani zakaz fotografowania *obiektywnie*
    > nie służą żadnemu celowi.

    Ależ skąd! Jak najbardziej obiektywnie służy zachowaniu prywatności
    klientów oraz ich bezpieczeństwu.