  • 271. Data: 2007-11-27 05:54:05
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To udowodnij, że nie mam zamiaru nabycia towaru ;)

    Skoro masz zajęte ręce aparatem fotograficznym znaczy że nie chcesz nic
    kupić, bo nie masz czym wsiąść towaru :)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 272. Data: 2007-11-27 08:05:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 05:50:32 +0100, kam napisał(a):

    > pomyśl

    nienienie, za dużo wymagasz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 273. Data: 2007-11-27 14:28:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Skoro masz zajęte ręce aparatem fotograficznym znaczy że nie chcesz nic
    > kupić, bo nie masz czym wsiąść towaru :)

    A skoro ty używasz klawiatury, więc do odżywiania się potrzebujesz
    kroplówki? Biedaku...

  • 274. Data: 2007-11-27 14:28:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > nienienie, za dużo wymagasz.

    Ależ olgierdzik - to tylko ciebie myślenie boli...

  • 275. Data: 2007-11-27 14:29:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > zastanów siękto i komu musi udowadniać

    Idę sobie zrobić zakupy, po drodze sobie fotografuję - a tu jakiś debil
    (ponoć na zlecenie sprzedawcy) nie pozwala mi zrobić zakupów. CBDO

    Lekarzu! Lecz się sam!

  • 276. Data: 2007-11-27 16:36:17
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > W mojej ocenie nie zadziała, bowiem ochrona w ten sposób popełnia
    > wykroczenie uniemożliwiając klientowi dokonanie zakupów. Znajdzie tu
    > zastosowanie art. 58 kc, moim zdaniem §1, ale w ostateczności będę
    > bronił §2. :-)

    Po pierwsze, klient musi faktycznie wyrazić chęć dokonania zakupu, po
    drugie musi to być przedsiębiorstwo handlu detalicznego, a po trzecie
    ochrona musi nie mieć uzasadnionej przyczyny. Złamanie regulaminu moim
    zdaniem jest uzasadnioną przyczyną.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 277. Data: 2007-11-27 16:54:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 04:44:39 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W sklepie w godzinach jego otwarcia nawet właściciel nie jest uprawniony
    > do nakazywania opuszczenia lokalu.

    Gdyz poniewaz? Jest ja najbardzie uprawniony, poniewaz to jego lokal.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 278. Data: 2007-11-27 19:14:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > W mojej ocenie nie zadziała, bowiem ochrona w ten sposób popełnia
    > wykroczenie uniemożliwiając klientowi dokonanie zakupów.

    przeczytaj wreszcie dokładnie ten przepis :) i zastanów się dlaczego
    ochroniarz nie może dopuścić się takiego wykroczenia (hasło -
    wykroczenie/przestępstwo indywidualne)

    KG

  • 279. Data: 2007-11-27 21:47:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > drugie musi to być przedsiębiorstwo handlu detalicznego, a po trzecie
    > ochrona musi nie mieć uzasadnionej przyczyny. Złamanie regulaminu moim

    Stara rzymska zasada mówi, że nikt nie może przekazać więcej praw, niż sam
    posiada. Właściciel sklepu nie może w drodze regulaminu mi nic nakazać. Nie
    może, bo ja nie mam obowiązku tego jego regulaminu w ogóle czytać. Użycie
    do tego celu ochroniarza niczego nie zmienia w kwestii prawnej.

    W odniesieniu do sklepów prawa i obowiązki stron określają ustawy i
    rozporządzenia. Te regulaminów nie przewidują w odniesieniu. Bo przecież
    regulaminy przewiduje prawo przewozowe, bankowe i tam możesz sobie
    regulamin stosować i na zasadach określonych w przepisach jest on wiążący
    dla stron. Ale tylko na zasadach określonych w ustawach. Wątpiących od
    odsyłam do wałkowanego na grupie kolejowej problemu fotografowania obiektów
    kolejowych. też SOK-iści powołując się na prawo przewozowe ścigali
    "terrorystów". Sprawa doszła tak daleko, ze w końcu Dyrekcja Generalna PKP
    zabroniła SOK-istom takich praktyk, bo w Polsce było kilka poważnych zadym
    z tym związanych które skończyły się postępowaniami prokuratorskimi dla
    pomysłodawców wprowadzania zakazów.

    Właściciel sklepu regulaminem może tylko i wyłącznie wiązać pracowników. A
    zatem jeśli w regulaminie sklepu jest zakaz fotografowania, to pracownicy
    nie maja prawa fotografować. Jeśli na drzwiach marketu wisi znaczek "zakaz
    fotografowania", to obowiązuje on tylko i wyłącznie pracowników, bo tylko w
    odniesieniu do nich ma moc wiążącą. Zresztą sprawa będzie niejasna, dokąd
    ktoś raz nie przeprowadzi sprawy z głową do końca, a pracownik ochrony nie
    odpowie przed sądem za nadużycie uprawnień.

  • 280. Data: 2007-11-27 21:51:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > przeczytaj wreszcie dokładnie ten przepis :) i zastanów się dlaczego
    > ochroniarz nie może dopuścić się takiego wykroczenia (hasło -
    > wykroczenie/przestępstwo indywidualne)

    Ochroniarz działa na zlecenie właściciela sklepu. No przecież idąc Twoim
    tokiem rozumowania, to w takiej spółce prawa handlowego w ogóle nie mogło
    by dojść do popełnienia takiego przestępstwa, bo spółka sama go nie
    popełni, a pracownicy - Twoim zdaniem - dopuścić się go nie mogą. W mojej
    ocenie ten pogląd jest nietrafny.

    Co innego, gdyby polecenie nie pochodziło od właściciela sklepu, a ochrona
    sobie sama dla draki wywalała losowe osoby ze sklepu. Wówczas mieli byśmy
    po prostu zmuszanie do określonego zachowania albo nadużycie uprawnień
    przez ochronę, ale faktycznie z uwagi na okoliczności przez Ciebie
    podniesione ochrona nie popełniała by wykroczenia polegającego na odmowie
    sprzedaży towaru.