  • 1. Data: 2007-11-24 12:14:59
    Temat: Podpisalem pelnomocnictwo - kaganiec?
    Od: "m" <m...@g...pl>

    Witajcie,
    rodzice kupowali mi mieszkanie. Podpisalem pelnomocnictwo.. Nie przeczytalem
    go.. Tam jest napisane, ze udzielam matce pelnomocnictwo do:
    - zarzadu i administracji calym majatkiem,
    - reprezentowania mnie w jak najszerszym zakresie przed wszystkimi urzedami w
    tym US, sądami, bankami, itd.
    - odbioru i podpisywania wszelkich pism, wnioskow, umow, deklaracji
    podatkowych, itd.
    - dokonywania wszelkich czynnosci formalnoprawnych jakie w zakresie
    niniejszego pelnomocnictwa okaza sie niezbedne

    "Wypisy aktu mozna wydawac takze ustanowionemu pelnomocnikowi" w dowolnej ilosci.

    Czy to jest kaganiec? Bo to tak brzmi, jakby mnie pozbawiono.. istnienia.
    Autonomii, wszelkiej wolnosci. Po prostu jakbym nalozyl sobie kaganiec.

    Czy tak jest? Czy to tylko groznie brzmi?

  • 2. Data: 2007-11-24 12:29:26
    Temat: Re: Podpisalem pelnomocnictwo - kaganiec?
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    m pisze:
> [...]
    > Autonomii, wszelkiej wolnosci. Po prostu jakbym nalozyl sobie kaganiec.
    >
    > Czy tak jest? Czy to tylko groznie brzmi?

    w Kodeksie Cywilnym rozdział 2 jest wszystko o pełnomocnictwie

  • 3. Data: 2007-11-24 12:36:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to jest kaganiec? Bo to tak brzmi, jakby mnie pozbawiono.. istnienia.
    > Autonomii, wszelkiej wolnosci. Po prostu jakbym nalozyl sobie kaganiec.
    >
    > Czy tak jest? Czy to tylko groznie brzmi?

    Tzn. co? Zmusił Cię ktoś? Notariusz odczytuje akt, więc nie gadaj
    głupot, że nie wiedziałeś co podpisujesz.
    Trzeba było chcieć tylko pełnomocnictwa do nabycia mieszkania na twoją rzecz
    i tyle. Mogłeś udzielić pełnomocnictwa, które by wygasło np. z końcem roku.
    A czy jest groźne, czy nie, to zależy od twoich stosunków z rodzicami.
    Zazwyczaj pełnomocnictwo daje się osobie, której się ufa, jeśli masz obawy,
    to pełnomocnictwo to odwołaj.

  • 4. Data: 2007-11-24 13:45:31
    Od: "m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
> [...]
    > Zazwyczaj pełnomocnictwo daje się osobie, której się ufa, jeśli masz obawy,

    Wtedy rozumiem moja matka dostanie nakaz zwrócenia dokumentu pełnomocnictwa?

  • 5. Data: 2007-11-24 13:45:55
    Od: "m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > to pełnomocnictwo to odwołaj.

    Wtedy rozumiem moja matka dostanie nakaz zwrócenia dokumentu pełnomocnictwa?

    A czy fakt posiadania przez nią aktów notarialnych przepisujących mieszkanie
    na mnie daje jej jakieś prawa?

  • 6. Data: 2007-11-24 14:33:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    m wrote:

> [...]
    >
    > Czy to jest kaganiec? Bo to tak brzmi, jakby mnie pozbawiono.. istnienia.
    > Autonomii, wszelkiej wolnosci. Po prostu jakbym nalozyl sobie kaganiec.

    Nie rozumiem. Nie ogranicza to w żadnym stopniu twojej wolności. Daje to
    tylko prawo twoim rodzicom pewnych rzeczy w twoim imieniu, i w każdej
    chwili możesz im to prawo odebrać.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-11-25 00:32:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy rozumiem moja matka dostanie nakaz zwrócenia dokumentu
    > pełnomocnictwa?

    Nie, wtedy twoja matka dokonując oświadczenia, że pełnomocnictwo jest
    ważne, nie wygasło i nie zostało odwołane, czy działając w twoim imieniu,
    popełni przestępstwo.

  • 8. Data: 2007-11-25 00:33:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > A czy fakt posiadania przez nią aktów notarialnych przepisujących
    > mieszkanie
    > na mnie daje jej jakieś prawa?

    Nie, akt notarialny to tylko dokument stwierdzający jakąś czynność
    prawną. Z samego faktu jego posiadania, żadne prawa dla osoby posiadającej
    nie wynikają.

  • 9. Data: 2007-11-25 19:54:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi94k3$9tv$1@inews.gazeta.pl m <m...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > dowolnej ilosci. Czy to jest kaganiec? Bo to tak brzmi, jakby mnie
    > pozbawiono.. istnienia. Autonomii, wszelkiej wolnosci. Po prostu jakbym

    Oto wspaniały przykład prawdziwego mężczyzny.
    Mieszkanie łyka od rodziców, sam zarobić nie umie - jaki samodzielny.
    Podpisuje dokument nie czytając go - dojrzły chłopak i taki mądry.
    Jak już chatę łyknął, to teraz chce się uwolnić od zobowiązań, ale nie od
    tej chaty.
    Obrzydliwe indywiduum...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-11-25 21:26:45
    Od: "m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):
> [...]
    > Podpisuje dokument nie czytając go - dojrzły chłopak i taki mądry.
    > Jak już chatę łyknął, to teraz chce się uwolnić od zobowiązań, ale nie od

    To nie tak.
    Uwolnić chcę moją wypłatę od rodzicow. Bo to jest dopiero niedojrzalosc i
    niesaodzielnosc, zeby oddawac wlasna wyplate pod kontrole rodzicow. A tak
    brzmialo dla mnie "zarzadzanie i administracja calym majatkiem".

    Dokument byl odczytywany przy mnie, costam popytalem, ale glupio bylo mi
    wnikac, bo dostawalem mieszkanie za darmo.

    Zarobic sam jestem w stanie, jestem inzynierem. Ale swiadomosc, ze prawnie
    oddalem swoj majatek pod kontrole rodzicow, jest trudna do zniesienia dla
    kogos, kto chce byc dorosly. Dlatego zapytalem.