  • 21. Data: 2018-10-15 01:39:52
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości a RODO
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-14, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    ,75y,251.57h,83.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjBn_6CE1T3au
    adUVCms74Q!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid
    %3DjBn_6CE1T3auadUVCms74Q%26output%3Dthumbnail%26cb_
    client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%2
    6h%3D100%26yaw%3D244.88724%26pitch%3D0%26thumbfov%3D
    100!7i13312!8i6656
    > Czytałem na jakimś zachodnim forum, że gość poprosił o zamazanie tablicy
    > rejestracyjnej samochodu stojącego pod budynkiem. Google zamazał
    > tablicę, samochód i cały budynek. Odkręcić tego się nie dało.

    Myślę, że to wynika bardziej z kalkulacji Googla niż rzeczywistej
    (prawnej) potrzeby. Ten 0.01%% czy ile tam żądań moga dostawać nie ma
    najmniejszego wpływu na produkt, a robi firmie dobry PR. Przy ogólnie
    zaszarganej opini o ochronie prywatności Google, wychodzi im to pewnie
    na plus.

    Oczywiscie, sa i pewnie sytuacje, że jest budynek a tam w oknie Helena w
    negliżu i Helena może sobie nie życzyć.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-10-15 12:03:47
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-13 o 04:33, Marcin Debowski pisze:
    > Nr domów nie ma sensu zamazywać bo z nich nawet przy paranoidalnym
    > podejściu nic nie może wyniknąć.

    Niedawno gdzieś pisali o nadchodzącym zakazie fotografowania budynków, a
    było to chyba w kontekście praw autorskich architekta ;)
    Paranoja

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-10-15 12:56:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-15, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    > Niedawno gdzieś pisali o nadchodzącym zakazie fotografowania budynków, a
    > było to chyba w kontekście praw autorskich architekta ;)
    > Paranoja

    Chyba się nie da:

    Art. 33. Wolno rozpowszechniać:
    1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku

    Słowem, zdjęcie tak, zbudowac sobie, nie.

    --
    Marcin