  • 1. Data: 2018-10-09 04:35:20
    Temat: Wywłaszczanie przez PKP i instytucje budujące na rzecz PKP.
    Od: "Krzys'" <p...@w...pl>

    Mieszkam w dużym mieście. Od lat PKP i firmy działające na rzecz PKP
    dokonują wywłaszczeń działek prywatnych w obszarze centrum miasta nie płacąc
    ani grosza. Ostatnio przeprowadzili bezpłatny zabór mojej działki o pow.
    3000m. kw. pod budowę linii kolejowej.
    Poszkodowanych w tym konkretnym przypadku jest więcej - kilkanaście, lub
    nawet kilkadziesiąt właścicieli z tego rejonu.
    Ostatnio otrzymałem pismo powiadamiające o wywłaszczeniu. W uzasadnieniu
    rozpoczęcia wywłaszczenia podają przyczyny.
    1. Budowa dodatkowej linii kolejowej, równoległej do już istniejącej.
    2. Brak płatności za przejęcie gruntu z uzasadnieniem, że jest to teren
    ściekowy, bezwartościowy. Grunty te (jak pamięć i dokumenty mówią) były
    przez ponad 100 lat uprawiane jako ziemia żyzna, a potem latach przełomu
    XX/XXIw określone w planach miejskich jako pod zabudowę prywatną i
    spółdzielczą, jednakowoż próby zezwolenia na budowy były blokowane przez
    władze miasta, nieraz z szokującymi odpowiedziami ustnymi urzędnika (np. "Mi
    prędzej kaktus na ręce wyrośnie, niż Pani otrzyma zezwolenie"). Nie wiem
    też, co oznacza
    termin "ściekowy" w terminologii określania wartości i przydatności gruntu.
    3. Powołanie się na pismo które ponoć już wysłali do właścicieli
    wywłaszczanych gruntów, o wymaganym terminie do końca września
    odpowiedzi, lub reakcji sądowej na to przedsięwzięcie. Pisma takowego
    nikt z właścicieli wywłaszczanych nie otrzymał.

    Proszę o odpowiedź czy pojedynczo, lub grupowo poszkodowani mogą się
    ubiegać o odszkodowanie i w jakiej formie i do jakiej
    instytucji należy wnieść skargę?

    Pozdrawiam..
    K.P.

  • 2. Data: 2018-10-09 16:41:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-10-18 o 04:35, Krzys' pisze:

    > Proszę o odpowiedź czy pojedynczo, lub grupowo poszkodowani mogą się
    > ubiegać o odszkodowanie i w jakiej formie i do jakiej
    > instytucji należy wnieść skargę?

    W pouczeniu do decyzji będzie wszystko napisane.