  • 31. Data: 2009-03-27 09:37:01
    Temat: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    castrol pisze:

    > W tym roku takze miala zostac wyplacona premia. Prezes Zarzadu
    > oficjalnei poinformowal wszystkich pracownikow o tym ze dana nagroda
    > motywacyjna zostanie wyplacona do konca pierwszego kwartalu. Kazdy

    Skoro więc pracodawca poinformował pracowników o przyznaniu premii,
    nabywają oni roszczenie o jej zapłatę.

    > Co z tym fantem zrobic? Czy pracodawca rzeczywiscie moze tak postapic i
    > ot tak sobie z dnia na dzien anulowac wszystkie te nagrody roczne?

    Nie może, jeśli pracownicy zostali już powiadomieni o ich przyznaniu.
    Polecam wyrok SN z 21.9.1990 (I PR 236/90) - niech żona wystąpi do sądu
    pracy o zasądzenie należnej premii. To samo oczywiście mogą zrobić
    wszyscy inni pracownicy, którym stosowne oświadczenie złożono.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 32. Data: 2009-03-27 20:38:20
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sebcio pisze:

    > Nie może, jeśli pracownicy zostali już powiadomieni o ich przyznaniu.
    > Polecam wyrok SN z 21.9.1990 (I PR 236/90)

    Sa gdzies online opublikowane wszystkie wyroki SN?

    Jacek Kustra

  • 33. Data: 2009-03-27 21:51:25
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > wystąpi do sądu pracy o zasądzenie należnej premii. To samo oczywiście
    > mogą zrobić wszyscy inni pracownicy, którym stosowne oświadczenie złożono.

    Bardzo ładne orzeczenie :)

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 34. Data: 2009-03-28 18:29:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > pracy o zasądzenie należnej premii. To samo oczywiście mogą zrobić
    > wszyscy inni pracownicy, którym stosowne oświadczenie złożono.

    i znowu diabel tkwi w szczegolach. Bo:

    - jezeli prezes napisal maila do wszystkich "premie regulaminowe za zeszly
    rok wyplacone beda z pensja za marzec" to ja to rozumiem, ze ten kto
    spelnial wszystkie wymogi to moze oczekiwac premii a nie ten kto otrzymal
    maila gdyz ten zapewne nie brzmial "Pani Ireno dostala Pani premie, ktora
    zostanie wyplacona w marcu"

    Pytanie zatem czy jednego maila "do wszystkich kogo moze on dotyczyc" czyli
    generalnie do calej zalogi mozna odbierac jako obietnice otrzymania premii
    czy tylko deklaracji o terminie wyplaty dla tych, ktorych temat dotyczy

    Jezeli premia jest uznaniowa (a jest bo zapisano, ze to prezes podejmuje
    decyzje) to musi on podjac decyzje dotyczaca konkretnych pracownikow lub
    grup pracownikow.

    Do tego "zawieszone" nie oznacza "brak wyplaty" tylko moze np. tygodniowe
    opoznienie. Ale zeby to ustalic to trzeba gebe otworzyc i zapytac prezesa
    np. klikajac "odpowiedz" na otrzymanego maila o zawieszeniu. Ale do tego
    trzeba umiec szukac kompromisu i umiec dogadywac sie z ludzmi a nie tylko
    gebe drzec, ze nie dostala i juz sady i pozywanie pracodawcy. Na chlodno
    pomyslec do 10, uspokoic sie, przeczytac dokladnie ze zrozumieniem 2 razy,
    zapytac prezesa.

    Icek

  • 35. Data: 2009-03-28 18:32:22
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Firma caly czas, na kazdym kroku podkresla jak to dobrze im idzie i
    >jacy sa zadowolenie z dzialan :)

    no dobry PR musi byc

    >Dodam ze jest to wielka amerykanska korporacja :)
    >No i inna sprawa, ze po prostu mogli od razu powiedziec ze tych nagrod
    >nie bedzie, a nie mydlic ludziom oczy i jeszcze pare dni temu
    >zapewniac, ze oczywiscie nagrody beda. Uwazam ze to nie jest w

    a moze prezes byl przekonany, ze bedzie a tu nagle klops mail z USA "sorry
    kolego ale kasa na nagrody bedzie za tydzien" ??

    >porzadku wobec pracownikow, zwlaszcza, jak pisalem, gdzie czesc ludzi
    >juz na poczet tych nagrod poczynila jakies kroki.

    a to juz jest nienormalne, zeby wydawac pieniedzy ktorych sie nie ma i tylko
    pewnie plotki, ze beda

    Icek

  • 36. Data: 2009-03-28 20:27:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    > pomyslec do 10, uspokoic sie, przeczytac dokladnie ze zrozumieniem 2 razy,

    Nie. Jest regulamin i informacja o terminie wypłaty. Po tym terminie
    roszczenie jest wymagalne. I koniec. Żadne "zawieszenia" pracowników nie
    muszą interesować.

    Acha - nie jestem miłośnikiem niektórych uprawnień pracowniczych - ale
    takie one właśnie są

  • 37. Data: 2009-03-28 22:33:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Jest regulamin i informacja o terminie wypłaty. Po tym terminie
    > roszczenie jest wymagalne. I koniec. Żadne "zawieszenia" pracowników nie
    > muszą interesować.

    Nawet jak regulamin je przewiduje?
    Jako opóźnienie?

  • 38. Data: 2009-03-29 05:24:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nawet jak regulamin je przewiduje?
    > Jako opóźnienie?

    Wątkotwórca nie pisał o opóźnianiu, tylko o ewentualności wypłacania w
    ratach.

  • 39. Data: 2009-03-29 09:49:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

    > a moze prezes byl przekonany, ze bedzie a tu nagle klops mail z USA "sorry
    > kolego ale kasa na nagrody bedzie za tydzien" ??

    Czytales co napisalem? Prezes nie podal zadnych danych. Napisal tylko ze
    zawiesza wyplate premii, bez zadnych wyjasnien.

    > a to juz jest nienormalne, zeby wydawac pieniedzy ktorych sie nie ma i tylko
    > pewnie plotki, ze beda

    Chyba jednak nie czytales tego co pisalem. To nie byly plotki tylko
    oficjalne info o tym ze nagroduy (i w jakiej wystokosci kazdemu) zostana
    wyplacone do konca marca, wraz z pensja za marzec.

    Pensja za marzec mojej zonie juz przyszla, nagroda nie.

    Jacek Kustra

  • 40. Data: 2009-03-29 09:51:44
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    > pomyslec do 10, uspokoic sie, przeczytac dokladnie ze zrozumieniem 2 razy,

    Prezesa zapytac sie nie da, poniewaz ten, zaraz po tym jak poinformowal
    pracownikow ze nagrdy sa zawieszone, wyjechal sluzbowo za granice :D Na
    maile nie odpowiada, poniewaz takowe, z pytaniami byly wysylane.

    Jacek Kustra