  • 1. Data: 2009-03-25 22:51:25
    Temat: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Na poczatku wspomne, ze sprawa dotyczy pracy mojej zony i opisuje jak to
    wyglada z jej relacji :)
    Jak co roku u niej w pracy sa przyznawane premie za prace w roku
    poprzednim. Nazywa sie to roczna nagroda motywacyjna. Te nagrody sa
    oczywiscie wpisane do umowy o prace i sa omowione w regulaminie
    wynagradzania (wszyskie zapisy umowy, czy regulaminow sa mi dostepne i
    sie z nimi zapoznalem), ktory jest czescia umowy o prace i kazdego
    pracownika etatowego on obowiazuje.
    Roczne nagrody motywacyjne, zgodnie z regulaminem wynagradzania
    ustanawiana jest decyzja Prezesa Zarzadu. Nagroda jest wyplacana za dany
    rok kalendarzowy raz do roku, do konca pierwszego kwartalu roku nastepnego.
    W tym roku takze miala zostac wyplacona premia. Prezes Zarzadu
    oficjalnei poinformowal wszystkich pracownikow o tym ze dana nagroda
    motywacyjna zostanie wyplacona do konca pierwszego kwartalu. Kazdy
    pracownik zostal gruntownie oceniony i na podstawie tej oceny rocznej
    kazdy mial otrzymac wyzej wspomniana premie na podstawie tej oceny rocznej.
    Wszystko bylo pieknie, pracownicy sie cieszyli, niektorzy juz nawet na
    poczet tej premii rezerwowali jakies wycieczki czy robili inne wydatki -
    w koncu zostali zapewnieni, ze nagrody roczne zostana wyplacone z
    najblisza pensja.

    W dniu dziesiejszym Prezes Zarzadu wyslal oficjalnego maila, ze
    wszystkie premie, ze wzgledu na kryzys, ze wzgledu na sytuacje finansowa
    spolki itp (same ogolniki) zostaja zawieszone. Oczywiscie oburzenie
    pracownikow, w tym mojej zony bylo ogromne, czemu wcale sie nie dziwie.
    Dodam, ze w regulaminie wynagradzania jest zapis taki, ze w przypadkach
    uzasadnionych sytuacja finansowa spolki (plynnosc finansowa) roczna
    nagroda motywacyjna moze byc wyplacana ratalnie - nie ma ani slowa o tym
    ze roczna nagroda motywacyjna moze byc niewyplacona w ogole, zwlaszcza
    po zatwierdzeniu rocznych nagrod przez Prezesa Zarzadu.

    Jak pisalem pracownicy sa wsciekli, nie chca odpuscic, rzecz jasna chca
    otrzymac premie.

    Co z tym fantem zrobic? Czy pracodawca rzeczywiscie moze tak postapic i
    ot tak sobie z dnia na dzien anulowac wszystkie te nagrody roczne?
    Zwlaszcza ze wczesniej oficjalnie je zatwierdzil i zapewnil wszystkich
    pracownikow ze ow premie otrzymaja wraz z pensja za miesiac marzec?

    Co robic?

    Jacek Kustra

  • 2. Data: 2009-03-25 23:01:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości news:

    > Co z tym fantem zrobic? Czy pracodawca rzeczywiscie moze tak postapic i ot
    > tak sobie z dnia na dzien anulowac wszystkie te nagrody roczne? Zwlaszcza
    > ze wczesniej oficjalnie je zatwierdzil

    Znaczy była FORMALNA decyzja o ich przyznaniu czy nie?

  • 3. Data: 2009-03-25 23:04:21
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cavallino pisze:

    > Znaczy była FORMALNA decyzja o ich przyznaniu czy nie?

    Tak, byla formalna decyzja o ich przyznaniu. Byla takze przeprowadzona
    formalna ocena roczna przez przelozonego (wszystko wg regulaminu
    wynagradzania) na podstawie ktorej miala byc wyplacana nagroda roczna
    kazdemu pracownikowi (wysokosc tej nagrody zalezna jest od wyniku oceny
    rocznej)

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2009-03-25 23:07:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cavallino pisze:

    > Znaczy była FORMALNA decyzja o ich przyznaniu czy nie?

    Dodam jeszcze, ze wszystkie te oceny roczne i decyzje zostaly oficjalnie
    przekazane do dzialu HR i wraz z pensja marcowa mialy byc wyplacone,
    czyli w ciagu najblizszych 4 dni.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2009-03-26 01:26:01
    Od: "Filozof71" <f...@s...com>

> [...]
    > W dniu dziesiejszym Prezes Zarzadu wyslal oficjalnego maila, ze wszystkie
    > premie, ze wzgledu na kryzys, ze wzgledu na sytuacje finansowa

    A może warto się zastanowić z jakigo powodu podjęto taką decyzję. Czy
    chciwość powoduje że nie chcą wypłacić kasy a kryzys to tylko wygodne
    wytłumaczenie czy też rzczywiście mają nóz na gardle ? Może pracownicy są w
    stanie wywalczyć te premie, ale co z tego, jeśli firma padnie za jakiś czas
    i stracą pracę. Czasami wykazanie lojalności w trudnych czasach może wyjść
    na dobre.

    pozdr Filozof71

  • 6. Data: 2009-03-26 06:42:24
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 02:26:01 +0100, Filozof71 napisał(a):

    > A może warto się zastanowić z jakigo powodu podjęto taką decyzję.

    To raz. A na przyszlosc nauczyc sie nie wydawac pieniedzy ktorych sie nie
    ma, bo to nie swiadczy najlepiej o madrosci wydajacego
    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-03-26 06:46:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W dniu dziesiejszym Prezes Zarzadu wyslal oficjalnego maila, ze
    > wszystkie premie, ze wzgledu na kryzys, ze wzgledu na sytuacje finansowa
    > spolki itp (same ogolniki) zostaja zawieszone. Oczywiscie oburzenie

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,64268
    35,Byly_podwyzki__sa_zwolnienia.html

    Moze czasami lepiej pomyslec a nie grupowo tylko sie oburzac. Zobacz bilans
    za 2008 i 2007 rok (jak Ci nie dadza w firmie to masz go w KRS) i porownaj.

    Jezeli sie okaze, ze dane sa tak samo dobre to znaczy, ze oszczednosc pod
    przykrywka kryzysu. Jak zysk spada na leb lub go nie ma to nie dziw sie, ze
    prezes tnie koszty.

    Moze poprostu najpierw wydawalo sie, ze dane sa lepsze a teraz jak bilans
    jest na ukonczeniu to jednak trzeba bylo podjac inna decyzje ??

    Pomysl czasami o miejscu pracy zony a nie tylko o swoim zakichanym interesie
    jednostki.

    Icek

  • 8. Data: 2009-03-26 07:15:19
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 26 Mar, 02:26, "Filozof71" <f...@s...com> wrote:

> [...]
    > i stracą pracę. Czasami wykazanie lojalności w trudnych czasach może wyjść

    Firma caly czas, na kazdym kroku podkresla jak to dobrze im idzie i
    jacy sa zadowolenie z dzialan :)
    Dodam ze jest to wielka amerykanska korporacja :)
    No i inna sprawa, ze po prostu mogli od razu powiedziec ze tych nagrod
    nie bedzie, a nie mydlic ludziom oczy i jeszcze pare dni temu
    zapewniac, ze oczywiscie nagrody beda. Uwazam ze to nie jest w
    porzadku wobec pracownikow, zwlaszcza, jak pisalem, gdzie czesc ludzi
    juz na poczet tych nagrod poczynila jakies kroki.

  • 9. Data: 2009-03-26 07:18:33
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 26 Mar, 07:46, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    > Pomysl czasami o miejscu pracy zony a nie tylko o swoim zakichanym interesie
    > jednostki.

    Ja mam myslec o pracy mojej zony? Ja pytam w jej imieniu po prostu i
    tyle. No i tak sie sklada, ze moja zona z tej pracy odchodzi w
    niedlugim czasie bo ma dosc tam pracy. No ale nie ukrywam, ze takze
    liczyla na nagrode za caly przepracowany poprzedni rok.

  • 10. Data: 2009-03-26 07:42:31
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > niedlugim czasie bo ma dosc tam pracy. No ale nie ukrywam, ze takze
    > liczyla na nagrode za caly przepracowany poprzedni rok.

    Chec wyplaty premi nalezy tylko i wylacznie w gesti prezesa, wlasciciela.
    Chce wyplacic to wyplaci nie to nie. To tylko od nich zalezy a ty nie
    wywalczysz tego