  • 1. Data: 2009-03-25 15:23:19
    Temat: postanowienie sądowe
    Od: Majka2000 <"majka200082[ns]"@wp.pl>

    Witam,

    Gdzie mogę znaleźć jakiś formularz lub wzór pisma o wydanie orzeczenia
    przez sąd. Miałam jakiś czas temu rozprawę sądową (złożyłam zarzuty od
    nakazu zapłaty) wygrałam ale do tej pory nie otrzymałam
    postanowienia/orzeczenia.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2009-03-25 16:51:45
    Temat: Re: postanowienie sądowe
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Majka2000 pisze:
> [...]
    > przez sąd. Miałam jakiś czas temu rozprawę sądową (złożyłam zarzuty od
    > nakazu zapłaty) wygrałam ale do tej pory nie otrzymałam

    Np tak:

    Idź do sekretariatu wydziału, w którym sprawa się toczyła, sprawdź jaki
    na pewno jest wyrok i czy się uprawomocnił. Jeżeli dalej będziesz
    chciała odpis, to prosisz o kartkę papieru i piszesz:

    Proszę o wydanie odpisu wyroku wydanego przez Sąd....(tu piszesz jaki
    sąd) w dniu .... ( wstawiasz datę wydania wyroku) w sprawie o sygnaturze
    akt .....

    Naklejasz znaczki sądowe za 6 zł i składasz w sekretariacie, powinni Ci
    w międzyczasie przygotować odpis.

    Jeżeli natomiast sąd w wyroku na Twoją rzecz coś zasądził, czego druga
    strona nie zapłaciła i chcesz iść z tym do komornika, to początek pisma
    brzmi: Proszę o nadanie klauzuli wykonalności wyrokowi Sądu ... z dnia
    .... wydanemu w sprawie .... i doręczenie/wydanie odpisu wyroku z nadaną
    klauzulą.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-03-25 18:42:54
    Od: Majka2000 <"majka200082[ns]"@wp.pl>

    Roman Rumpel pisze:
> [...]
    > brzmi: Proszę o nadanie klauzuli wykonalności wyrokowi Sądu ... z dnia
    > .... wydanemu w sprawie .... i doręczenie/wydanie odpisu wyroku z nadaną

    Dzięki wielkie :)

    Mam jeszcze pytanko: powód dochodził swoich roszczeń jednak mu się nie
    udało ponieważ moje zarzuty okazały się skuteczne. Czy w takim przypadku
    może dalej występować na drogę sądową i dochodzić należności? Dziś
    właśnie otrzymałam jakiś list polecony od niego - nieodebrałam - bo jak
    mniemam jest związany z wierzytelnością.

  • 4. Data: 2009-03-25 19:00:38
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Majka2000 <majka200082[ns]@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > właśnie otrzymałam jakiś list polecony od niego - nieodebrałam - bo jak
    > mniemam jest związany z wierzytelnością.

    Uscislijmy - jeżeli złożyłaś prawidłowo zarzuty od nakazu zapłaty, to nie
    znaczy, że sprawę wygrałaś, tylko że proces będzie się toczył w normalnym
    trybie i zostanie wyznaczona rozprawa.
    W takim wypadku to, co nie odebrałaś, to z duzym prawdopodobieństwem odpis
    pisma procesowego drugiej strony sporu złozonego do sądu. Straciłaś szansę
    (choć nie bezpowrotnie) dowiedzieć sie, jakie argumenty druga strona podniosła
    w toku procesu przed sądem...

  • 5. Data: 2009-03-25 19:04:58
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 25-03-2009 o 16:23:19 Majka2000 <"majka200082[ns]"@wp.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Gdzie mogę znaleźć jakiś formularz lub wzór pisma o wydanie orzeczenia

    To może i ja podepnę się pod pytanie. Mam zasądzony wyrok od byłego
    pracodawcy o wypłate reszty należnej odprawy wraz z ustawowymi odsetkami z
    klauzulą natychmiastowej wykonalności. Wyrok uległ już uprawomocnieniu
    (minęło 21 dni) i teraz chciałbym uzyskać odpis tego wyroku. Czy można to
    załatwić tylko listownie czy trzeba jechać do sądu ? Pytam sie ponieważ
    przeprowadziłem się z tej miejscocowści o 300 km i nie chce mie się tam
    jechac po papierek. Jeśli można to załatwic to co oprócz pisma powinienem
    dołączyć żeby odbyło się to skutecznie i bez przeszkód ?
    Pozdrawiam
    qnick

  • 6. Data: 2009-03-25 19:22:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majka2000 pisze:

> [...]
    > właśnie otrzymałam jakiś list polecony od niego - nieodebrałam - bo jak
    > mniemam jest związany z wierzytelnością.

    Zależy - wyrok był już prawomocny?

  • 7. Data: 2009-03-25 19:22:45
    Od: Majka2000 <"majka200082[ns]"@wp.pl>

    jb pisze:

> [...]
    > (choć nie bezpowrotnie) dowiedzieć sie, jakie argumenty druga strona podniosła

    Byłam na procesie, powód nie stawił sie i sąd orzekł że moje zarzuty
    były skuteczne... Było to m.w. 3 m-ce temu. Teraz chciała bym otrzymać
    na piśmie ten wyrok/orzeczenie. Czy w dalszym ciągu wierzyciel może
    domagać się wierzytelności przed sądem? Ten polecony od niego domyślam
    się że był właśnie w tej sprawie.

  • 8. Data: 2009-03-26 08:26:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Qnick pisze:
    . Czy można
    > to załatwić tylko listownie czy trzeba jechać do sądu ?

    Można listownie, piszesz na końcu że prosisz nie o wydanie, a o doręczenie

    Jeśli można to załatwic to co oprócz pisma
    > powinienem dołączyć żeby odbyło się to skutecznie i bez przeszkód ?

    Nic

  • 9. Data: 2009-03-26 08:29:02
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Majka2000 pisze:

> [...]
    > właśnie otrzymałam jakiś list polecony od niego - nieodebrałam - bo jak
    > mniemam jest związany z wierzytelnością.

    Zrobiłaś błąd
    Listy polecone skierowane na adres zameldowania się odbiera.
    Nieodebranie może powodować wyłącznie negatywne skutki.

    Teraz Ty nic nie wiesz, o co chodziło i nikt Ci nie podpowie, o co mogło
    chodzić.

  • 10. Data: 2009-03-26 09:56:05
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 09:26:51 Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >

    > Można listownie, piszesz na końcu że prosisz nie o wydanie, a o
    > doręczenie
    >
    > Jeśli można to załatwic to co oprócz pisma

    To zaczynam działać.
    Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam