  • 1. Data: 2009-03-26 08:56:20
    Temat: zawiadomienie a wypis
    Od: "ArturSZ" <a...@n...pl>

    Witam
    dostałem z sądu zawiadomienie o "wpisie na hipotekę" w księdze wieczystej.
    Na ile tego rodzaju dokument jest dokumentem prawnie wiążącym, tzn. czy
    branie kolejnego wypisu z hipoteki nie jest prawnym mnożeniem
    bytów/dokumentów.
    Rozumiem że definicja słowa "wypis" nie jest tożsama z "zawiadomienie",
    jednakże zawiadomienie potwierdza dokonanie czynności prawnej polegającej na
    wpisie hipoteki do księgi wieczystej, więc branie następnego dnia wypisy tej
    hipoteki jest czynnością nieco nielogiczną.
    Dlaczego bankom przy kredycie hipotecznym nie wystarczy to potwierdzenie?
    Czyżby to potwierdzenie nie miało żadnego umocowania prawnego?

    OŚWIEĆCIE mnie.

    Pozdrawiam
    PS. Na pytanie w sądzie, pani w wydziale ksąg wieczystych, tylko ciężko
    westchnęła.

    --
    ArturS
    naświetlarnia drukarni PRO MEDIA Opole 442 80 11

  • 2. Data: 2009-03-26 09:20:46
    Temat: Re: zawiadomienie, a wypis
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ponieważ masz 7 dni na złożenie sprzeciwu od postanowienia sądu (tak generalnie).
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-03-26 09:28:30
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    ArturSZ pisze:
> [...]
    > Dlaczego bankom przy kredycie hipotecznym nie wystarczy to
    > potwierdzenie? Czyżby to potwierdzenie nie miało żadnego umocowania

    Informacja o wpisie zawiera tylko informacje o dokonaniu zmian w KW, z
    wyszczególnieniem co gdzie wpisano. Bank będzie chciał od Ciebie odpis
    zwykły(nie mylić z wpisem, ani odpisem pełnym) KW, gdzie masz
    wyszczególnione wszystkie działy KW z aktualnym na chwilę generowania
    odpisu. Po co?
    Ano po to, żeby np. nie okazało się że wpis hipoteki jest na ich rzecz
    oraz na rzecz jeszcze jednego banku np.
    Podsumowując odżałuj 30 zł i weź ten odpis, znacznie uprościsz sobie życie.

    --
    MZ

  • 4. Data: 2009-03-26 10:03:02
    Od: "ArturSZ" <a...@n...pl>

> [...]
    > oraz na rzecz jeszcze jednego banku np.
    > Podsumowując odżałuj 30 zł i weź ten odpis, znacznie uprościsz sobie

    Być może
    tylko,
    to miał być jeden wpis - okazało się iż jest podwójny czyli dwa i podwójna
    opłata - bo hipoteka zwykła i kaucyjna
    pojedynczy pit, a powinne być dwa dla każdej "czynności prawnej " osobno
    wymuszono na mnie założenie płatnego konta do obsługi tego kredytu kredytu

    i takie tam duperele
    więc może choć tu nie musiałbym, kolejny raz jechać do sądu i traćić szmal i
    czas

  • 5. Data: 2009-03-26 11:58:57
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    ArturSZ pisze:
> [...]
    > podwójna opłata - bo hipoteka zwykła i kaucyjna
    > pojedynczy pit, a powinne być dwa dla każdej "czynności prawnej " osobno
    Nie PIT tylko PCC-3, rzeczywiście dla dwóch hipotek należy złożyć dwa
    zgłoszenia. Zwykła jest traktowana ryczałtem (groszowo), niestety
    kaucyjna to jakiśprocent od kwoty, zwykle kilkaset zlotych. Jak złożysz
    źle to US Cię wyprostuje (od razu przy okienu bezpłatnie albo po jakimś
    czasie, z żądaniem wyjaśnień i karą) Należy dokładnie czytać umowy
    kredytowe, pewnie w niej było jakie hipoteki będziesz musiał ustanowić.
    Zwykła zabezpiecza kapitał, kaucyjna odsetki.
    > wymuszono na mnie założenie płatnego konta do obsługi tego kredytu kredytu
    J/w, czytać, czytać, czytanie nie boli. Podpisywanie w ciemno zwykle boli.

    > i takie tam duperele
    > więc może choć tu nie musiałbym, kolejny raz jechać do sądu i traćić
    > szmal i czas
    Możesz oszczędzić doraźnie "szmal i czas" i olać, ale pewnie wtedy bank
    nadal będzie Ci doliczać dodatkowe odsetki i/lub nie zwróci
    ubezpieczenia do momentu wpisu w księdze (zależnie jak masz to w umowie,
    czytać, czytać...). Koniec końców zamiast 30 zł i godzinki (księgi są
    teraz elektroniczne) możesz stracić kilkaset-kilka tysięcy złotych
    niepotrzebnych kosztów zabezpieczenia. Wybór jak zwykle należy do
    Ciebie. Odpis możesz wziąć w dowolnym miejscu Polski. W Warszawie odpis
    to jakieś 5-60 min, zależnie o której się pojedzie i gdzie (jest kilka
    punktów).

    --
    MZ

  • 6. Data: 2009-03-27 19:58:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie bierz aktualnego wypisu z KW wczesniej niż po 21 dniach od dokonania wpisu, bo
    znów stracisz czas i szmal.
    JaC

    -----