  • 1. Data: 2009-03-25 21:17:50
    Temat: Kradzież wspólnych pieniedzy?
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    taka oto sytuacja:
    Małżeństwo bez rozdzielności majątkowej, konta bankowe założone na męża z
    pełnomocnictwem dla żony. Nagle mąż zabiera pełnomocnictwo (btw żona sie o
    tym dowiaduje w banku). Rozumiem, że można złożyć pozew o rozwód i podział
    majątku, ale do tego czasu ta kasa może wyparować. Czy można zgłosić na
    policję to jako kradzież pieniędzy? W końcu były wspólne... ale z kolei
    jeśli wspólne to jaka kradzież? Jak argumentować ewentyalne "olanie" przez
    policję? Chodzi mi o to, żeby policja szybko zareagowała bo są ewidentne
    dowody przecież, a zanim dojdzie do sprawy rozwodowej to może się dużo
    wydarzyć.

    Pozdrawiam,
    Maniek

  • 2. Data: 2009-03-25 21:31:01
    Temat: Re: Kradzież wspólnych pieniedzy?
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Marian Paździoch <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > majątku, ale do tego czasu ta kasa może wyparować. Czy można zgłosić na

    A wyparowały już one z konta?

> [...]
    > policję? Chodzi mi o to, żeby policja szybko zareagowała bo są ewidentne

    Na co?

    >a zanim dojdzie do sprawy rozwodowej to może się dużo
    > wydarzyć.

    Np. wybuchnąć wojna atomowa.

  • 3. Data: 2009-03-25 21:46:59
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A wyparowały już one z konta?

    Tego nie wiadomo, ale nie ma do nich dostępu.

    > Na co?

    Na to, że zostały zabrane pełnomocnictwa. Chodzi mi o to, że to jest
    ewidentana sytuacja, a nie domyślanie się kto ukradł Ci portfel.

    > Np. wybuchnąć wojna atomowa.

    Na przykład mogą się wydać...

  • 4. Data: 2009-03-25 23:48:27
    Od: "Poker" <p...@o...pl>

> [...]
    > policję? Chodzi mi o to, żeby policja szybko zareagowała bo są ewidentne
    > dowody przecież, a zanim dojdzie do sprawy rozwodowej to może się dużo

    Gdyby małżonka była współwłaścicielem, to pieniądze byłyby wspólne.
    Pełnomocnik to coś zupełnie innego - on może tylko dokonywać operacji w
    banku.

  • 5. Data: 2009-03-26 00:45:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.03.2009 Poker <p...@o...pl> napisał/a:
    > Gdyby małżonka była współwłaścicielem, to pieniądze byłyby wspólne.
    > Pełnomocnik to coś zupełnie innego - on może tylko dokonywać operacji w
    > banku.

    Co ma wspólnego brak lub obecność pełnomocnictwa z własnością czegoś?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-03-26 06:32:17
    Temat: Re: Kradzie
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Marian Pa pisze:
    > Ma??enstwo bez rozdzielno?ci maj?tkowej, konta bankowe za?o?one na me?a z
    > pe?nomocnictwem dla ?ony. Nagle m?? zabiera pe?nomocnictwo (btw ?ona sie o

    Można próbować wciągnąć policję. Jak sam zauważyłeś, nie da się ukraść
    czegoś wspólnego. Prokuratura umarza.
    Aby ta sprawa nabrała rozpędu trzeba by jakoś bardzo sprytnie ją
    uzasadnić. Sam jestem bardzo zainteresowany jak :-)

    Co do rozwodu, sam fakt sporu o pieniądze nie jest wystarczającym
    powodem. Można też wystąpić o zniesienie wspólności i to z datą
    wsteczną. Tu oczywiście też jest ważne aby tej wspólności faktycznie nie
    było.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 7. Data: 2009-03-26 06:42:13
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr NetExpert" <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    napisał w wiadomości news:gqf7iv$578$1@news.task.gda.pl...

    > Co do rozwodu, sam fakt sporu o pieniądze nie jest wystarczającym powodem.

    To jest osobna sprawa i nie chodzi o pieniądze.

    Pozdrawiam,
    Maniek

  • 8. Data: 2009-03-26 08:43:26
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tego nie wiadomo, ale nie ma do nich dostępu.

    Też coś takiego zrobiłem. Było to podniesione na sprawie rozwodowej.
    Bezskutecznie.
    Inna sprawa, że byłem jedynym zasilającym wspólne konto, a żona wydawała
    więcej niż wpływało :)
    Cofnięcie pełnomocnictwa było jedynym rozsądnym krokiem ratującym budżet
    domowy przed bankructwem.

    --
    Paweł

  • 9. Data: 2009-03-26 08:51:07
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej niż wpływało :)
    > Cofnięcie pełnomocnictwa było jedynym rozsądnym krokiem ratującym budżet

    W Twoim przypadku mogło tak być, ale tutaj sytuacja jest zupełnie odmienna.
    Żona nie jest rozrzutna, a dodatkowo prowadzi firmę ze swoim mężem. W
    dodatku jest szantażowana (ja oddam pełnomocnictwo jeśli ty coś tam...)

    Pzdr.
    Maniek

  • 10. Data: 2009-03-26 09:31:11
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Marian Paździoch wrote:
    > W Twoim przypadku mogło tak być, ale tutaj sytuacja jest zupełnie odmienna.
    > Żona nie jest rozrzutna, a dodatkowo prowadzi firmę ze swoim mężem. W

    A kim ty jestes dla tej zony?

    > dodatku jest szantażowana (ja oddam pełnomocnictwo jeśli ty coś tam...)

    Hmm - moze rozwin ta mysl z "cos tam" bo mi same sprosnosci do glowy
    przychodza ;-)

    Pozdro

    Maseł