  • 21. Data: 2009-03-26 12:38:43
    Temat: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Cavallino pisze:

    > Zależy.
    > Jeśli rzeczywiście dołek załapali, to jest w porządku.

    Moralnie być może tak, ale dla twórcy wątku istotne jest chyba co innego.

    Odpowiadając zatem na pytanie początkowe. Jeżeli premia jest
    przewidziana w regulaminie i zostały spełnione przewidziane regulaminem
    premiowania warunki nabycia premii, to podlega ona ochronie takiej samej
    jak należne wynagrodzenie za pracę. Innymi słowy Zarząd nie może jej nie
    wypłacić, a jeśli tego nie zrobi, to pracownicy mają roszczenie o
    wypłatę należnej premii. Do wygrania przed sądem pracy na jednej rozprawie.

    Zupełnie inną sprawą jest to, czy następnie nie straci się tej pracy,
    ale o to wątkotwórca nie pytał.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 22. Data: 2009-03-26 12:51:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiadając zatem na pytanie początkowe. Jeżeli premia jest przewidziana
    > w regulaminie

    Możliwość jej braku również jest.

    > i zostały spełnione przewidziane regulaminem premiowania warunki nabycia
    > premii, to podlega ona ochronie takiej samej jak należne wynagrodzenie za
    > pracę. Innymi słowy Zarząd nie może jej nie wypłacić,

    Nie czytałeś o możliwości że jednak może, zawarte w tym samym regulaminie?

  • 23. Data: 2009-03-26 13:32:21
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 26 Mar, 13:38, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wypłacić, a jeśli tego nie zrobi, to pracownicy mają roszczenie o
    > wypłatę należnej premii. Do wygrania przed sądem pracy na jednej rozprawie.

    Wreszcie jakas odpowiedz na temat, a nie odpowiedzi umoralniajace ;)

  • 24. Data: 2009-03-26 13:35:29
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 26 Mar, 13:51, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Możliwość jej braku również jest.

    Doslownie to tego nie ma. Jest napisane ze nagroda zostaje przyznawana
    decyzja Prezesa Zarzadu. Ta decyzja zostala podjeta, a odpowiednie
    dokumenty przez niego podpisane zostaly przekazane do dzialu HR.
    Nagrody mialybyc wyplacone razem z pensja za miesiac marzec. W
    regulaminie jest ponadto zapis, ze w razie klopotow finansowych
    nagroda moze byc wyplacona w ratach. Jeszcze raz powtarzam, nie ma ani
    slowa o tym, ze przyznana nagroda moze zostac niewyplacona w ogole.
    Skoro wpisali zapis o klopotach finansowych i mozliwosci wyplacania w
    ratach to dlaczego nie wpisali do regulaminu zapisu o zawieszeniu/
    anulowaniu nagrody?

  • 25. Data: 2009-03-26 13:39:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    >nagroda moze byc wyplacona w ratach. Jeszcze raz powtarzam, nie ma ani
    >slowa o tym, ze przyznana nagroda moze zostac niewyplacona w ogole.

    Aha, no to źle zrozumiałem.
    W takim wypadku warto się burzyć, zwłaszcza gdy i tak jest się na wylocie.
    Sąd jest za friko, więc co szkodzi spróbować?

  • 26. Data: 2009-03-26 13:41:58
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Firma caly czas, na kazdym kroku podkresla jak to dobrze im idzie i
    > jacy sa zadowolenie z dzialan :)

    A co, mają mówić, że ogólnie to jest do dupy i właściwie to zaraz wszystko
    pierdyknie?

    > Dodam ze jest to wielka amerykanska korporacja :)

    No to już masz odpowiedź ;-)

    > Uwazam ze to nie jest w porzadku wobec pracownikow,

    Ten kryzys to w ogóle jest nie w porządku, nie sądzisz?

    > zwlaszcza, jak pisalem, gdzie czesc ludzi
    > juz na poczet tych nagrod poczynila jakies kroki.

    Ale to już ich problem, że podzielili skórę na niedźwiedziu w tak niepewnych
    czasach. Bardzo współczuję sytuacji, ale nie zachowujcie się jak nie
    przymierzając związkowcy, którzy twierdzą, że kryzys ich nie obchodzi i mają
    być podwyżki i koniec. Równie dobrze Twoja żona mogła dostać wypowiedzenie,
    choć umowę ma zagwarantowaną, podpisaną na czas nieokreślony i miesiąc temu
    nikt nie przypuszczał, że pojawi się potrzeba zwolnienia np. połowy ludzi.
    Premie to nie wynagrodzenia zasadnicze. Gdyby nie wypłacili tych drugich,
    sprawa mogłaby nawet trafić do sądu. Natomiast tutaj, to szczerze mówiąc
    trudno nawet coś doradzić.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 27. Data: 2009-03-26 13:47:12
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Wreszcie jakas odpowiedz na temat, a nie odpowiedzi umoralniajace ;)

    Nie na temat, tylko po Twojej myśli, a to duża różnica.
    Sam napisałeś, że premie są zawieszone i mogą być wypłacane ratalnie w
    sytuacjach trudnych dla firmy.
    Czy ktoś powiedział wyraźnie - tych premii już nigdy nie dostaniecie?
    Może pieklicie się zupełnie niepotrzebnie, bo zwyciężyły emocje, zamiast
    rozsądek i policzenie do 10.
    Wszystko da się ustalić na spokojnie, tylko trzeba chcieć i umieć dochodzić
    do kompromisu.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 28. Data: 2009-03-26 13:58:41
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 26 Mar, 14:47, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > Nie na temat, tylko po Twojej myśli, a to duża różnica.

    Nie, nie chodzi ze po mojej mysli, tylko to jeden z nielicznych postow
    wolnych od moralnych porad.
    Nie pytam o aspekty moralne tylko prawne i tyle.

    Co do mojej zony, to ona tam nie bedzie juz pracowac wiec czy by dali
    jej zwolnienie czy nie to bez roznicy akurat w tym wypadku.

    Co do oficjalnego stanowiska, to firma nabrala wody w usta i niczego
    nie ma ochoty mowic, ani wyjasniac.
    Co do pieklenia sie, to dalecy od tego jestesmy :) Moja zona ani ja
    nie czynilismy wydatkow zwiazanych z ta premia - nie mamy takiej
    potrzeby. A i bez tej nagrody sobie doskonale poradzimy. Zona po
    prostu prosila mnie o dowiedzenie sie czegos w tej sprawie wiec pytam
    i tyle :)

  • 29. Data: 2009-03-26 18:17:44
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 26 Mar, 10:19, "Daniel" <w...@w...pl> wrote:

    > Zawieszone? Wiec może odsunięte w czasie?

    Moze, na razie zadnych szczegolow Prezes nie chce zdradzac.

> [...]

    sie cos obiecuje, co chwila sie przedstawia wizje jak to jest
    wspaniale, a pozniej okazuje sie ze pracownik jest tylko glupim

    Jak pisalem, moja zona z tej pracy i tak odchodzi, z przyczyn roznych
    i na zaden zasilek dla bezrobotnych nie idzie, a wrecz przeciwnie ;)

    Wręcz przeciwnie?
    Przeciez na zasiłku jest najfajniej.
    Płacą za Ciebie ZUS, Nie musisz płacić podatku
    i jeszcze jak Ci przestaną płacić a ktworzysz działalność to dostaniesz
    18.000 na start :-)
    Szkoda nie iśc na zasiłek dla bezrobotnych.
    A naprawde nikomu nie przeszkadza że po zasiłek podjeżdzasz S Clasą z 6
    litrowym silnikiem :)
    Niech sie zona jeszcze zastanowi ;)
    Bo przy okazji z mopsu można jeszcze coś wyrwać :)

  • 30. Data: 2009-03-26 20:32:22
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Płacą za Ciebie ZUS, Nie musisz płacić podatku
    > i jeszcze jak Ci przestaną płacić a ktworzysz działalność to dostaniesz
    > 18.000 na start :-)

    I można spać do 12:00 !
    A do tego nie jest sie ogromnie oburzonym.

    Ja gdybym miał tylko czas, to natychmiast zostałbym bezrobotnym!

    D.