  • 51. Data: 2009-03-29 16:39:15
    Temat: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Takie zapisy umowne, regulaminowe są przygotowywane z udziałem prawników
    > dysponujących doświadczeniem, znajomością rzeczy i są dobrze przemyślane.
    > Najlepszy dowód, że to pracownicy mają kłopot, a nie pracodawca - oszust i
    > kombinator.

    czemu zawsze dla Ciebie prcodawca jest oszustem a pracownik nie ?

    Zacytowany wczesniej regulamin wynagradzania jest bardzo jasny, mail od
    prezesa zdawkowy (i nie moze z niegowynikac, ze to Ty dostales premie gdyz
    nie jest spersonalizowany), sytuacja sie rozwiaze przy najblizszej okazji.
    Nie wymagajcie od prezesa, zeby zajmowal sie tematami z dnia na dzien.

    Icek

  • 52. Data: 2009-03-29 16:43:33
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Temat dotyczy wszystkich pracownikow (bez wyjatku) zatrudnionych na etat
    > w Warszawie. Kazdy pracownik zostal oceniony przez przelozonego. Na
    > specjalnych formularzach. Na podstawie tej oceny zostawala wyznaczona
    > nagroda - czyli 4% nagrody dla wszystkich, bez wzgledu na wyniki w pracy
    > + % zalezny od oceny rocznej danego pracownika. Ta ocene roczna kazdy
    > pracownik otrzymal podpisana przez osobe upowazniona. Maksymalna
    > wysokosc nagrody rocznej to 10% rocznych dochodow pracownika.

    cos tu krecisz. Nagrode mial zatwierdzac prezes (takie prawo okreslil
    regulamin). Oceny dokonal kazdego pracownika przelozony. Nikt zatem
    jeszcze formalnie nie podjal decyzji o wyplacie premii.

    Nie bylo by problemu gdyby mail byl znany ale w mojej ocenie napewno nie
    wygladal on:

    "Szanowna Pani XXX YYY, Zostala pani przyznana decyzja moja nagroda roczna w
    wysokosci XXX zlotych platna do konca marca".

    Dostales (czy Twoja zona) maila o tresci "Informuje, ze nagrody roczne
    wyplacone beda pracownikom do konca marca" co nalezy bardziej rozumiec jako
    ustalenie terminu wyplaty a nie jednostkowej decyzji o wysokosci i terminie
    wyplaty dla kazdego pracownika.

    W jednym z postow twierdzisz inaczej ale twierdzenia te nie do konca sa
    zgodne z poczatkowymi zalozeniami. Do tego w mojej ocenie blednie
    interpretujesz regulamin, ktory w mojej ocenie daje prezesowi prawo
    zawieszenia wyplaty premii. Moze zatem i maila tez blednie interpretujesz.

    Icek

  • 53. Data: 2009-03-29 16:45:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > centrali, żeby kasy nie puszczać. nie ma co teraz ludzi winić że się
    > domagają tego, co im ktoś obiecał.
    > to co zrobiła firma jest bardzo nie fair wobec pracowników i nie chodzi
    > o to, ze ktos cos kupił na konto premii, czy ze pracownicy chca rozwalić
    > firme domagając sie premii. nie wierzycie chyba ze wypłata premii moze
    > zachwiać płynnością firmy? gdyby tak było, to powstaje pytanie jak
    > zarzad planuje wydatki? nie wiedział w grudniu o kryzysie? mógł 10 razy
    > policzyć wszystko a dopiero potem rozpowidać pracownikom o nagrodzie.

    sytuacja jest moralnie do dupy. Prezes pewnie czuje sie z tym srednio.
    Sytuacja pewnie sie wyjasni ale potrzeba do tego dni a nie oczekiwania na
    reakcje prezesa w jeden dzien.

    Reakcja zalogi jest zrozumiala jednak w mojej ocenie przesadzona.

    Icek

  • 54. Data: 2009-03-29 17:00:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqo077$j23$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > czemu zawsze (...) prcodawca jest oszustem
    Nie wiem. Może to immanentna cecha pracodawców.

    > Zacytowany wczesniej regulamin wynagradzania jest bardzo jasny,
    Nie ma zacytowanego regulaminu. Są tylko urywki.
    I na ich podstawie napisałem, co napisałem.

    > mail od prezesa zdawkowy
    Ciekawe czemu? Sprawa ważna, powinien być konkretny.

    > Nie wymagajcie od prezesa, zeby zajmowal sie tematami z dnia na dzien.
    To jest kwestia wynagrodzeń pracowniczych. Zajmowanie się nią należy do
    podstawowych obowiązków pracodawcy.

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2009-03-29 18:01:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

    > nigdzie wczesniej nie pisales, ze kazdy dostal spersonalizowanego maila z
    > informacja o nagrodzie.

    Nie, nikt nie dostal spersonalizowanego maila, a zostal wyslany
    oficlajny mail do wszyskich pracownikow, bo nagrode otrzymuja wszyscy -
    trudno aby Prezes Zarzadu, wysylal do 300 osob z osobna takiego maila.
    Takie sa zasady w firmie mojej zony, i tak to wyglada od lat. FIrma z
    pracownikami komunikuje sie droga mailowa.

    > Wiesz nowoczsnosc nowoczesnoscia ale decyzje prezes zarzadu podejmuje w
    > odpowiedniej formie wiec ja moglbym dyskutowac czy forma byla zachowana a i
    > czy tresc byla napewno przez wszystkich zrozumiala tak samo

    W jakiej odpowiedniej formie? U mojej zony jest przyjeta taka forma a
    nie inna. Chyba w kazdej firmie tak jest, ze o roznych sprawach
    informuje sie pracownikow w sposob przyjety u danego pracodawcy.
    Jeden wysle oficjalnego maila, drugi wywiesi stosowna informacje na
    tablicy ogloszen itp itd

    Jacek Kustra

  • 56. Data: 2009-03-29 18:02:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    > nie jest spersonalizowany), sytuacja sie rozwiaze przy najblizszej okazji.
    > Nie wymagajcie od prezesa, zeby zajmowal sie tematami z dnia na dzien.

    Jaki zdawkowy mail? Jeszcze raz CI tlumacze, ze nagroda przewidziana
    jest dla kazdego pracownika etatowego bez wyjatku. Druga sprawa jest jej
    wysokosc, bo ta juz zalezy od oceny rocznej.

    Jacek Kustra

  • 57. Data: 2009-03-29 18:09:56
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

    > cos tu krecisz. Nagrode mial zatwierdzac prezes (takie prawo okreslil
    > regulamin). Oceny dokonal kazdego pracownika przelozony. Nikt zatem
    > jeszcze formalnie nie podjal decyzji o wyplacie premii.

    Co krece? Nagroda regulaminowa wynosi 4% + % w zaleznosci od oceny
    rocznej. Trudno aby to Prezes przeprowadzal ocene roczna kazdego z
    pracownikow. Po tej ocenie rocznej kazdy z pracownikow otrzymal maila na
    swoja skrzynke z informacja, ze nagroda roczna zostanie wyplacona
    kazdemu pracownikowi do konca marca. Czego jeszcze nie rozumiesz?

> [...]
    >
    > "Szanowna Pani XXX YYY, Zostala pani przyznana decyzja moja nagroda roczna w
    > wysokosci XXX zlotych platna do konca marca".

    No to zostal wyslany wlasnie miej wiecej taki mail, tylko bez
    wymieniania kazdego pracownika z imienia i nazwiska.
    Wysokosc nagrody wynika z regulaminu i zalezne jest od oceny rocznej.
    Wszystko w tym oficjalnym mailu bylo napisane.

> [...]
    > ustalenie terminu wyplaty a nie jednostkowej decyzji o wysokosci i terminie

    Wysokosc i termin zostaly ustalone i w regulaminie i w mailu. Nagroda
    jest okreslona w % poniewaz kazdy z pracownikow zarabia inaczej.

    > W jednym z postow twierdzisz inaczej ale twierdzenia te nie do konca sa
    > zgodne z poczatkowymi zalozeniami.

    Jak inaczej?

    > Do tego w mojej ocenie blednie
    > interpretujesz regulamin, ktory w mojej ocenie daje prezesowi prawo
    > zawieszenia wyplaty premii. Moze zatem i maila tez blednie interpretujesz.

    Jak moge blednie interpretowac cos co jest czarno na bialym? Ja te
    wszystkie dokumenty widzialem, zapisy odnosnie nagrody tutaj przepisalem.

    Jacek Kustra

  • 58. Data: 2009-03-29 21:47:06
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > informuje sie pracownikow w sposob przyjety u danego pracodawcy.
    > Jeden wysle oficjalnego maila, drugi wywiesi stosowna informacje na

    ehh ale spam wyslany do 300 luda to nie decyzja prezesa o wyplacie premii
    tylko w takim razie decyzja mowiaca, ze ktos komu prezes przyznal premie
    dostanie ja w marcu

    Icek