  • 41. Data: 2009-03-29 09:52:59
    Temat: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cavallino pisze:

    > Nawet jak regulamin je przewiduje?
    > Jako opóźnienie?

    Ja nie wiem czy przewiduje do konca. Ja ten zapis o wyplacie w ratach
    rozumiem tak, ze nagroda moze byc wyplacana w ratach do konca pierwszego
    kwartalu - czyli czesc w styczniu, czesc w lutym, a czesc w marcu.

    Jacek Kustra

  • 42. Data: 2009-03-29 10:03:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    >
    > - jezeli prezes napisal maila do wszystkich "premie regulaminowe za zeszly
    > rok wyplacone beda z pensja za marzec" to ja to rozumiem, ze ten kto
    > spelnial wszystkie wymogi to moze oczekiwac premii a nie ten kto otrzymal
    > maila gdyz ten zapewne nie brzmial "Pani Ireno dostala Pani premie, ktora
    > zostanie wyplacona w marcu"
    >
    > Pytanie zatem czy jednego maila "do wszystkich kogo moze on dotyczyc" czyli
    > generalnie do calej zalogi mozna odbierac jako obietnice otrzymania premii
    > czy tylko deklaracji o terminie wyplaty dla tych, ktorych temat dotyczy

    Temat dotyczy wszystkich pracownikow (bez wyjatku) zatrudnionych na etat
    w Warszawie. Kazdy pracownik zostal oceniony przez przelozonego. Na
    specjalnych formularzach. Na podstawie tej oceny zostawala wyznaczona
    nagroda - czyli 4% nagrody dla wszystkich, bez wzgledu na wyniki w pracy
    + % zalezny od oceny rocznej danego pracownika. Ta ocene roczna kazdy
    pracownik otrzymal podpisana przez osobe upowazniona. Maksymalna
    wysokosc nagrody rocznej to 10% rocznych dochodow pracownika.

    > Jezeli premia jest uznaniowa (a jest bo zapisano, ze to prezes podejmuje
    > decyzje) to musi on podjac decyzje dotyczaca konkretnych pracownikow lub
    > grup pracownikow.

    Jest to roczna nagroda motywacyjna, a nie premia uznaniowa ;) Jak
    pisalem, zgodnie z regulaminem i zasadami panujacymi w firmie,
    przyznawana jest ona kazdemu pracownikowi zatrudnionemu na umowe o prace.

    Jacek Kustra

  • 43. Data: 2009-03-29 10:07:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol pisze:

    > Prezesa zapytac sie nie da, poniewaz ten, zaraz po tym jak poinformowal
    > pracownikow ze nagrdy sa zawieszone, wyjechal sluzbowo za granice :D Na
    > maile nie odpowiada, poniewaz takowe, z pytaniami byly wysylane.

    Prostuje :) Prezes jednak odpowiedzial na pytania, tyle ze z duzym
    opoznieniem. Odpowiedzial, ze nie jest w stanie powiedziec kiedy to
    zostanie wyplacone, i ze jest mu bardzo przykro, bo prezes musi czasem
    podejmowac niepopularne decyzje.

    Prezes zostal takze poproszony, przez przedstawiciela zalogi pracownikow
    (nie mylic ze zwiazkami) o spotkanie z pracownikami w celu wyjasnienia
    calej sytuacji, i na to prezez nie zareagowal w ogole.

    Jacek Kustra

  • 44. Data: 2009-03-29 10:22:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Wątkotwórca nie pisał o opóźnianiu, tylko o ewentualności wypłacania w
    > ratach.

    Ja tez tak rozumiem ten zapis regulaminowy. Moze zacytuje go dokladnie:

    "Roczna nagroda motywacyjna ustanawiana jest decyzja Prezesa Zarzadu.
    Nagroda wyplacana jest za dany rok kalendarzowy, raz do roku, do konca
    pierwszego kwartalu roku nastepnego. Decyzja Prezesa Zarzadu roczna
    nagroda motywacyjna moze byc wyplacana zaliczkowo. W przypadkach
    uzasadnionych sytuacja finansowa Spolki (plynnosc finansowa) roczna
    nagroda motywacyjna moze byc wyplacana ratalnie."

    Nie ma ani slowa o opoznieniu, nie ma ani slowa o zawieszeniu. Jednym
    slowem nic :)

    Jacek Kustra

  • 45. Data: 2009-03-29 12:09:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > uzasadnionych sytuacja finansowa Spolki (plynnosc finansowa) roczna
    > nagroda motywacyjna moze byc wyplacana ratalnie."

    No to chyba źle to rozumiesz, jeśli uważasz, że z tytułu złej sytuacji
    nagrodę masz dostać (w części) wcześniej niż przy dobrej.
    Ja bym to interpretował, że wypłata może w ratach ZAMIAST jednorazowej
    wypłaty do końca marca.

  • 46. Data: 2009-03-29 12:39:48
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > nagrodę masz dostać (w części) wcześniej niż przy dobrej.
    > Ja bym to interpretował, że wypłata może w ratach ZAMIAST jednorazowej

    Czyli ratalnie, np przez 10 lat? :) Moim zdaniem firma chciala sie
    zabezpieczyc, ale troche im nie wyszlo i zamiast napisac ladnie i
    porzadnie, to napisali na szybko i sa takie kwiatki.

    Jacek Kustra

  • 47. Data: 2009-03-29 13:29:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli ratalnie, np przez 10 lat? :)

    Ograniczenia sobie nie zafundowali.

    >Moim zdaniem firma chciala sie zabezpieczyc, ale troche im nie wyszlo i
    >zamiast napisac ladnie i porzadnie, to napisali na szybko

    A to też prawda, ten zapis jest bardzo niejasny

  • 48. Data: 2009-03-29 14:55:59
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Daniel napisał:

    > Zawieszone? Wiec może odsunięte w czasie?

    > Ja bym się natychmiast ogromnie zwolnił :-)

    > Jasne, trzeba walczyć. Jak firma potem zbankrutuje to jeszcze można się
    > załapać na zasiłek dla bezrobotnych. Fajna sprawa.
    >
    > D.

    albo prezes jest dupa ze tak to wszystko rozegrał albo dostał rozkaz z
    centrali, żeby kasy nie puszczać. nie ma co teraz ludzi winić że się
    domagają tego, co im ktoś obiecał.
    to co zrobiła firma jest bardzo nie fair wobec pracowników i nie chodzi
    o to, ze ktos cos kupił na konto premii, czy ze pracownicy chca rozwalić
    firme domagając sie premii. nie wierzycie chyba ze wypłata premii moze
    zachwiać płynnością firmy? gdyby tak było, to powstaje pytanie jak
    zarzad planuje wydatki? nie wiedział w grudniu o kryzysie? mógł 10 razy
    policzyć wszystko a dopiero potem rozpowidać pracownikom o nagrodzie.

  • 49. Data: 2009-03-29 15:36:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:49cf6c2d$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Czyli ratalnie, np przez 10 lat? :) Moim zdaniem firma chciala sie
    > zabezpieczyc, ale troche im nie wyszlo
    Wyszło im, wyszło.
    Takie zapisy umowne, regulaminowe są przygotowywane z udziałem prawników
    dysponujących doświadczeniem, znajomością rzeczy i są dobrze przemyślane.
    Najlepszy dowód, że to pracownicy mają kłopot, a nie pracodawca - oszust i
    kombinator.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-03-29 16:34:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Chyba jednak nie czytales tego co pisalem. To nie byly plotki tylko
    > oficjalne info o tym ze nagroduy (i w jakiej wystokosci kazdemu) zostana
    > wyplacone do konca marca, wraz z pensja za marzec.
    >
    > Pensja za marzec mojej zonie juz przyszla, nagroda nie.

    nigdzie wczesniej nie pisales, ze kazdy dostal spersonalizowanego maila z
    informacja o nagrodzie.

    Wiesz nowoczsnosc nowoczesnoscia ale decyzje prezes zarzadu podejmuje w
    odpowiedniej formie wiec ja moglbym dyskutowac czy forma byla zachowana a i
    czy tresc byla napewno przez wszystkich zrozumiala tak samo

    Icek