  • 1. Data: 2006-01-11 10:01:30
    Temat: Emigracja do Polski
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    znajoma mieszkająca w USA chciałaby się przenieść do Polski, tutaj mieszkać,
    dokończyć studia, pracować. Nie zna polskiego, więc ja się podjąłem zapytać
    P.T. Forumowiczów w nastepujących sprawach:

    - czy może założyć na siebie konto /dolarowe/ w polskim banku, czy wpierw
    musi mieć polskie obywatelstwo?
    Jeśli nie - czy ktoś mógłby użyczyć ew. swojego konta do przelewu jej
    środków ? Zupełnie nie jestem zorientowany w temacie, a nie chciałbym jej
    narazić na kłopoty - musi być to prawnie możliwe...
    Jak to mogłyby "widzieć" rózne polskie urzędy i bank ?

    - czy obcokrajowiec może kupić tu mieszkanie?

    Z góry dzięki za sugestie.

  • 2. Data: 2006-01-11 10:07:11
    Temat: Re: Emigracja do Polski
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > podjąłem zapytać P.T. Forumowiczów w nastepujących sprawach:
    >
    > - czy może założyć na siebie konto /dolarowe/ w polskim banku, czy

    W niektórych bankach nie, wniektórych bez żadnych problemów, w
    większości gdy zamieszka w Polsce.

    > Jeśli nie - czy ktoś mógłby użyczyć ew. swojego konta do przelewu jej
    > środków ? Zupełnie nie jestem zorientowany w temacie, a nie chciałbym
    > jej narazić na kłopoty - musi być to prawnie możliwe...

    Raczej nikt rozsądny.

    > Jak to mogłyby "widzieć" rózne polskie urzędy i bank ?

    Podejrzliwie zwłaszcza prze kwotach >=15000 E. Niezależnie od kwoty w
    najlepszym wypadku podatek od depozytu nieprawidłowego.

    > - czy obcokrajowiec może kupić tu mieszkanie?

    A to nie wiem.

  • 3. Data: 2006-01-11 10:38:08
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Spółdzielcze własnosciowe prawo do lokalu bez żadnego problemu i w każdej chwili.
    JaC

  • 4. Data: 2006-01-11 13:11:00
    Od: newsfeed <d...@c...com>

    jureq wrote:

    > W niektórych bankach nie, wniektórych bez żadnych problemów, w
    > większości gdy zamieszka w Polsce.

    Jakas glupia czy co? Beda ja okradac oplatami manipulacyjnycmi, ze za
    pol roku nic nie zostanie. Przeciez moze miec dostep do swojego banku
    bez oplat za granica.

  • 5. Data: 2006-01-11 14:39:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    666 wrote:

    > Spółdzielcze własnosciowe prawo do lokalu bez żadnego problemu i w

    Tak z ciekawości: każdy czy tylko z UE?

  • 6. Data: 2006-01-11 16:30:15
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Zapoznaj się z pytaniem i napisz nam, kiedy USA złozyły wniosek o przystapienie do
    EU, bo moze czegoś nie
    zauwazylismy...
    JaC

  • 7. Data: 2006-01-12 07:35:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    666 wrote:

    > Zapoznaj się z pytaniem i napisz nam, kiedy USA złozyły wniosek o
    > przystapienie do EU, bo moze czegoś nie zauwazylismy...
    > JaC

    Ja tylko pytam czy twoja odpowiedź nie dotyczy przypadkiem wyłącznie
    obcokrajowców z UE.

    A poza tym polecam ściągniętą sygnaturkę

    --
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???

  • 8. Data: 2006-01-12 08:22:57
    Od: Sero <s...@w...pl>

    newsfeed wrote:

    > Jakas glupia czy co? Beda ja okradac oplatami manipulacyjnycmi, ze za
    > pol roku nic nie zostanie. Przeciez moze miec dostep do swojego banku
    > bez oplat za granica.

    Chyba nie wiesz jakie są prowizje za przelewy zagraniczne :P

    W formularzu jaki daje mBank do wypełnienia jest niby pole "obywatelstwo",
    ale PESEL też trzeba podać (cały mBank jest też po angielsku
    http://www.mbank.com.pl/eng/index.html). Nie wiem jak jest u nich z
    rachunkami walutowymi, ale na koncie które daje WBK z Allekartą nie było
    problemów żeby otworzyć rachunek w USD.

  • 9. Data: 2006-01-12 11:50:14
    Od: "Michall" <m...@i...pl>

    > Chyba nie wiesz jakie są prowizje za przelewy zagraniczne :P

    Przelalem sobie ostatnio z konta w Niemczech do Polski i zero oplat :)