    From: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Emigracja do Polski
    Date: Wed, 11 Jan 2006 10:01:30 +0000 (UTC)

    Witam,
    znajoma mieszkająca w USA chciałaby się przenieść do Polski, tutaj mieszkać,
    dokończyć studia, pracować. Nie zna polskiego, więc ja się podjąłem zapytać
    P.T. Forumowiczów w nastepujących sprawach:

    - czy może założyć na siebie konto /dolarowe/ w polskim banku, czy wpierw
    musi mieć polskie obywatelstwo?
    Jeśli nie - czy ktoś mógłby użyczyć ew. swojego konta do przelewu jej
    środków ? Zupełnie nie jestem zorientowany w temacie, a nie chciałbym jej
    narazić na kłopoty - musi być to prawnie możliwe...
    Jak to mogłyby "widzieć" rózne polskie urzędy i bank ?

    - czy obcokrajowiec może kupić tu mieszkanie?

    Z góry dzięki za sugestie.