  • 11. Data: 2010-08-11 09:31:39
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > A to przepraszam. W projekt ustawy się nie wczytywałem. Emeryci, to nieco
    > inna para kaloszy, choć trudno nazwać uczciwą konkurencją istnienie na
    > rynku pracy ludzi, którzy mizerny, ale jednak byt maja już zapewniony, a
    > pracują, by sobie dorobić. Inni pracują by utrzymać rodzinę, bez poduchy z
    > emerytury - trudno im konkurować na rynku z emerytami.

    Tak samo jak konkurują studenci, kobiety dorabiające sobie u boku
    męża do kieszonkowego itp. itd. Świat jest jaki jest i "problem"
    dorabiających emerytów, to nie żaden problem, który trzeba "rozwiązywać"
    (eutanazja? bo jak inaczej nazwać uniemożliwianie dorobienia do
    potrzebnych leków?), tylko sytuacja do której należy się dostosować.

    > Ale i tak prawdziwy skandal, to emerytury mundurowe: szwej, który wydawał
    > przysłowiowe gacie w magazynie, ma takie same uprawnienia emerytalne jak
    > komandos, albo policjant z patrolu. Młody, zdrowy emeryt jest wielce
    > pożądany na rynku pracy :(

    Dlatego państwo w ogóle nie powinno się brać za wypłatę emerytur, bo
    - jak wszystko - spieprzy.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-08-11 09:46:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-11, SQLwiel <n...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Przykładowa składka emerytalna (600zł/mies) odkładana przez 40 lat na
    > przyzwoitą lokatę (obecnie 5%) daje blisko 1mln zł. [...]

    Wszystko pięknie tylko totalnie olewasz spadek wartości pieniądza.
    Te obietnice fortun z odkładanych przez lata małych kwot, to sobie
    można między bajki włożyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2010-08-11 09:49:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Wszystko pięknie tylko totalnie olewasz spadek wartości pieniądza.
    > Te obietnice fortun z odkładanych przez lata małych kwot, to sobie

    A jaki jest sens oszczędzać w perspektywie kilkudziesięcioletniej w
    jakimkolwiek "papierowym" pieniądzu?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-08-11 09:54:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A jaki jest sens oszczędzać w perspektywie kilkudziesięcioletniej w
    > jakimkolwiek "papierowym" pieniądzu?

    Biernie? Żaden. I nie jest tu istotne, czy to papierowy pieniądz, czy nie.
    Dlatego napisałem wyżej, że te fortuny to można sobie między bajki włożyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-08-11 09:57:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 10:56, SQLwiel pisze:

    > Piszesz "zasiłek" i niestety większość motłochu tak właśnie myśli.

    Kolega pisał o RENTACH. Ciągle nie odróżniasz?

    > Emerytura nie jest zasiłkiem. Jest należnym "jak psu zupa" świadczeniem,
    > wypłacanym z uskładanego przez ~40 lat kapitału.

    Obecnie - z składanego przeciętnie w ciągu 25 lat.
    W przypadku służb mundurowych, może to być nawet 5 lat.

    > I ch.j ZUSowi do tego,
    > czy emeryt sobie dorabia na boku, czy nie.

    Po raz kolejny - nikt nie ma zamiaru zabraniać dorabiania do emerytury.
    Masz zwidy.

    > Świadczenie bierze się ze
    > składek, jest należne i ma być (Q..A!!!) wypłacane.

    Widzisz, podobno lekarstwem dla dzisiejszego systemu ma być
    - podniesienie wieku emerytalnego do 65 lat
    - zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn
    - zlikwidowanie patologicznie wczesnych emerytur mundurowych (35-letni
    emerycie)
    - w zawodach w których emerytury mają być jednak przyznawane wcześniej,
    zwiększenie składek (chyba logiczne - krócej się odkłada - trzeba
    odkładać miesięcznie więcej.)

    Bo by zasadniczo zrównało system z Twoim rewolucyjnym pomysłem.
    Z dodatkową ochroną przed wykorzystaniem oszczędności na bieżące
    potrzeby oszczędzających (o czym dalej).

    A teraz wyobraź sobie rząd który przepchnie te zmiany przez sejm i senat.
    Potrafisz? Zacznij pisać opowiadania sci-fi, zarobisz fortunę.

    > Dla zilustrowania tych fakt rzucem kilka cifr.
    > Przykładowa składka emerytalna (600zł/mies) odkładana przez 40 lat na
    > przyzwoitą lokatę (obecnie 5%) daje blisko 1mln zł.

    Zakładasz, ze 99% Polaków, jak będzie miało o 600zł więcej w kieszeni z
    niezapłaconego ZUS (większość będzie miała znacznie mniej, jakieś
    200-300) to grzecznie to odłoży i zaciśnie zęby, jak zabraknie na
    bieżące potrzeby?
    A jak będą chwilowo bezrobotni, albo ciężko zachorują, albo spotka ich
    "radosna niespodzianka" w postaci nieplanowanej ciąży (podobno 3/4 ciąż
    w Polsce jest nieplanowana) to nie sięgną po oszczędności?

    Fantasta, to nie ulega wątpliwości.

    > Odsetki od tej kwoty
    > dają 4kpln/mies, a kapitał zostaje i może zostać
    > odziedziczony/podarowany/skonsumowany. A jak komu te 4kpln/mies mało, to
    > może sobie sam wypłacać więcej czerpiąc z kapitału.

    Szansa uzbierania takiego kapitału przez _większość_ obywateli jest
    bliska zeru.
    W dodatku zakładasz w miarę stabilną sytuacje gospodarczą przez 40 lat i
    żadnych bankructw w sektorze bankowym (hint: sprawdź jaka jest kwota
    pokrywana z BFG w przypadku niewypłacalności banku - masz podstawy
    sądzić ze drastycznie wzrośnie).

    To jest czyste sci-fi.

    > No i jeszcze argument dialektyczny:
    > Gdyby ubezp. emerytalne było dla ubezpieczonego korzystne, to nie byłoby
    > obowiązkowe.

    Jedno z drugiego wcale nie wynika.
    Ale jeżeli wynika, to na pewno potrafisz to udowodnić.
    Więc poproszę o dowód.
    Inaczej "ubezp. emerytalne" można zastąpić dowolnym nielubianym
    obowiązkiem i będzie w takim samym stopniu prawdziwe.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-08-11 10:02:00
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 11:31:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > (eutanazja? bo jak inaczej nazwać uniemożliwianie dorobienia do
    > potrzebnych leków?), tylko sytuacja do której należy się dostosować.

    Nie, nie tak samo. Oni nie są opłacani z podatków/budżetu/ZUS, czy jak to
    zwał.

    > Dlatego państwo w ogóle nie powinno się brać za wypłatę emerytur, bo
    > - jak wszystko - spieprzy.

    A tu, zgoda w całej rozciągłości.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 17. Data: 2010-08-11 10:08:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > Nie, nie tak samo. Oni nie są opłacani z podatków/budżetu/ZUS, czy jak to
    > zwał.

    Ale nie można czynić z tego dla nich zarzutu, skoro wcześniej to samo
    państwo pod groźbą kary głodowej, a nieraz i więzienia, pobierało od
    tychże przyszłych emerytów haracz zwany dla niepoznaki "składką"
    "emerytalną". Jak się okazuje, ani to nie składka, ani emerytalna.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-08-11 10:20:22
    Od: Piotr Zawiły <z...@o...eu>

    W dniu 2010-08-11 09:49, Maddy pisze:
    (..)
    > Tak to wygląda jak się wiedzę o świecie czerpie z nagłówków Faktu czy
    > innego Super Expresu.
    Nie z Faktu, czy innego Super Expresu, tylko ze strony Ministerstwa
    Pracy i Polityki Społecznej.
    Jakby tego nie nazwał, jest to projekt ustawy, choć zmienione zostanie
    kilka punktów.
    "Projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych (projekt z 9 czerwca 2010 r.)"
    --
    Piotr Zawiły

  • 19. Data: 2010-08-11 10:30:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 12:20, Piotr Zawiły pisze:
> [...]
    > "Projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu
    > Ubezpieczeń Społecznych (projekt z 9 czerwca 2010 r.)"

    I wyczytałeś tam, ze emeryci (a także RENCIŚCI) nie będą mogli dorabiać?
    Dokładnie to?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-08-11 10:52:00
    Od: Piotr Zawiły <z...@o...eu>

    W dniu 2010-08-11 12:30, Maddy pisze:
    (..)
    > Dokładnie to?
    NIE!!! Nie wyczytałem tego z projektu ustawy.
    Z mojej strony EOT
    --
    Piotr Zawiły