  • 1. Data: 2005-10-10 05:17:19
    Temat: E.Leclerk - zabieranie paragonów
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    Witam ponownie,

    Jak widać kilka wątków wyżej E.Leclerk ma u mnie "na pieńku". Napiszę co
    sobie ostatnio wymyślili: otóż jeśli klient kupuje towar w opakowaniach
    wymiennych ( np. piwo ) i ma takie opakowanie na wymiane ( czyli pustą
    butelke po piwie ), to procedura odzyskiwanie kaucji wygląda
    następująco:

    1. przed wejściem na sale sprzedaży należy butelke oddać do depozytu w
    punkcie obsługi klienta;
    2. po dokonaniu zakupu i uiszczeniu należności w kasie, z paragonem
    należy wrócić do POK, gdzie wypłacają kaucje i - UWAGA !!! - zabierają
    paragon. Dopiero na żądanie klienta panie leniwie wykonują ksero
    paragonu i te ksero wydają. O otrzymaniu oryginału paragonu nie ma mowy.
    Jak mówi kierownik sprzedaży albo kasa albo oryginał.

    I tu mam dylemat: jakim prawem pozbawiają mnie paragonu. Przecież w
    przypadku dochodzenia swoich praw z tytułu rękojmi wymagany jest
    paragon, a nie jego nędzna kopia.

    A może jestem już za bardzo upierdliwy ;)

    pozdr.

    Sendy

    p.s.
    czemu tam jeszcze chodze: to jedyny hipermarket w mojej dziurze :(

  • 2. Data: 2005-10-10 07:36:50
    Temat: Re: E.Leclerk - zabieranie paragonów
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Sendy" <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
    wiadomości

    > I tu mam dylemat: jakim prawem pozbawiają mnie paragonu. Przecież w
    > przypadku dochodzenia swoich praw z tytułu rękojmi wymagany jest
    > paragon, a nie jego nędzna kopia.
    >
    > A może jestem już za bardzo upierdliwy ;)

    Zawsze mozesz poprosic o fakture :)
    Ale IMO to oni powinni sobie zabrac kopie paragonu a tobie oddac oryginal,
    jesli odmawiaja wystawienia paragonu to popelniaja przestepstwo

    Jacek

  • 3. Data: 2005-10-10 08:09:48
    Od: "Stolat" <cyrax[bez smieci]@go2.pl>

    > A może jestem już za bardzo upierdliwy ;)
    >
    > pozdr.
    >
    > Sendy
    >
    > p.s.
    > czemu tam jeszcze chodze: to jedyny hipermarket w mojej dziurze :(

    Hehe znam ten sklep to Leclerc w Kłodzku :) troche tam sie krecilem od
    kuchni jakis czas temu :)
    To sa po prostu takie sklepy , on dziala na zasadzie "franchising" czyli to
    nie jest sieciowka tak jak
    np Carrefour czy Tesco ale jest prywatny wlasciciel . Brak konkurencji to
    typwe dzilanie monopolistyczne ale
    cos sie tam bedzie chyba u was kiedys budowalo :).

    POzdrawiam Michał

  • 4. Data: 2005-10-10 10:21:52
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Mon, 10 Oct 2005 09:36:50 +0200, castrol <j...@w...blumen.pl> wrote:

    > Zawsze mozesz poprosic o fakture :)

    Dopiero później mi to przyszło do głowy :)

    > Ale IMO to oni powinni sobie zabrac kopie paragonu a tobie oddac oryginal,
    > jesli odmawiaja wystawienia paragonu to popelniaja przestepstwo

    Do tej pory zatrzymywali sobie kopie, ale teraz coś zaczeli wydziwiać.
    Podobno oryginały muszą mieć dla Urzędu Skarbowego czy coś takiego.

    Pozdrawiam,

    S.

  • 5. Data: 2005-10-10 10:21:53
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Mon, 10 Oct 2005 10:09:48 +0200, Stolat <cyrax> wrote:

    > Hehe znam ten sklep to Leclerc w Kłodzku :) troche tam sie krecilem od
    > kuchni jakis czas temu :)

    Jaki ten świat mały :))

> [...]
    > typwe dzilanie monopolistyczne ale
    > cos sie tam bedzie chyba u was kiedys budowalo :).

    Jak pewnie wiesz, Kłodzko od lat wykazuje wielką niechęć do budowy
    hipermarketów, co "wtajemniczeni" tłumaczą kolizją interesów ze sklepami
    pewnego posła ;)

    Pozdr.

    S.

  • 6. Data: 2005-10-10 10:46:03
    Od: "Stolat" <cyrax[bez smieci]@go2.pl>

> [...]
    > przypadku dochodzenia swoich praw z tytułu rękojmi wymagany jest
    > paragon, a nie jego nędzna kopia.
    >
    > A może jestem już za bardzo upierdliwy ;)

    HEhe :) jak chcesz im utrudnic zycie to mozesz takie przypadki do PIH-u
    zgalszac :)
    Panstwowa Inspekcja Handlu

  • 7. Data: 2005-10-10 11:04:35
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:slrndkju7f.1sk.sender_receiver@deb.dom.pl
    użytkownik *Sendy* napisał(a):

> [...]
    > mowy.
    > Jak mówi kierownik sprzedaży albo kasa albo oryginał.
    > A może jestem już za bardzo upierdliwy ;)

    Paragon zwrócony = towar nie sprzedany = nie zapłacony podatek. Pewnie
    zainteresowałby się tym US ;)

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2005-10-10 16:29:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stolat napisał(a):
    > HEhe :) jak chcesz im utrudnic zycie to mozesz takie przypadki do PIH-u
    > zgalszac :)
    > Panstwowa Inspekcja Handlu

    Inspekcja Handlowa, już nie 'Państwowa'

    KG

  • 9. Data: 2005-10-11 04:57:14
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Mon, 10 Oct 2005 12:46:03 +0200, Stolat <cyrax> wrote:

    > HEhe :) jak chcesz im utrudnic zycie to mozesz takie przypadki do PIH-u
    > zgalszac :)

    Niechcę im niczego utrudniać, ale nie lubię być traktowany jak przez
    kierowce PKSu w PRLu. Skargę do Izby Handlowej już wysłałem.

    Pozdrawiam,

    S.

  • 10. Data: 2005-10-11 14:34:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Sendy wrote:
    > Do tej pory zatrzymywali sobie kopie, ale teraz coś zaczeli wydziwiać.
    > Podobno oryginały muszą mieć dla Urzędu Skarbowego czy coś takiego.

    Napisz do właściwego US, że sklep niezwłocznie po sprzedaży zabiera paragony
    za niezwrócony towar "uzasadniając cel takiego działania wykorzystaniem
    paragonów do bliżej nieokreślonych rozliczeń podatkowych z US" (w domyśle:
    zaniżanie obrotu). Najwyraźniej firma lubi mieć kontrole skarbowe.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>