  • 1. Data: 2005-10-09 20:41:31
    Temat: Supermarket i wypadek
    Od: "Tyba" <t...@p...onet.pl>

    Witam, mój znajomy w supermarkecie wpadł na pozostawionom drabinę, i trafił
    do szpitala (złamał sobie rękę). Przy okazji jak wpadał na nią uszkodził
    towar, który chciał kupić. Czy może on domagać się odszkodowania od
    właściciela sklepu, i czy jakieś przepisy regółują właśnie nieprawidłowe
    rozstawienie tejże drabiny w sklepie (czy obejmuje to BHP czy być może
    wewnętrzny rególamin sklepu).
    Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-11 11:30:05
    Temat: Re: Supermarket i wypadek
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > pozostawionom
    > regółują
    > rególamin

    Nie lubię wytykać błędów ort., ale takie rzeczy naprawdę rażą w oczy :(

  • 3. Data: 2005-10-11 12:02:08
    Od: "Tyba" <t...@p...onet.pl>

    Nie lubię wytykać błędów ort., ale takie rzeczy naprawdę rażą w oczy :(

    Ach ten pospiech, dzięki za zwrócenie uwagi.
    Pozdrawiam

    Tak więc jeszcze raz:

    Witam, mój znajomy w supermarkecie wpadł na pozostawioną drabinę, i trafił
    do szpitala (złamał sobie rękę). Przy okazji jak wpadał na nią uszkodził
    towar, który chciał kupić. Czy może on domagać się odszkodowania od
    właściciela sklepu, i czy jakieś przepisy regulują właśnie nieprawidłowe
    rozstawienie tejże drabiny w sklepie (czy obejmuje to BHP czy być może
    wewnętrzny regulamin sklepu).

  • 4. Data: 2005-10-11 13:20:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dig76l$a7s$1@nemesis.news.tpi.pl>, Tyba wrote:
> [...]
    > towar, który chciał kupić. Czy może on domagać się odszkodowania od
    > właściciela sklepu, i czy jakieś przepisy regółują właśnie nieprawidłowe

    Zamaskowana była?

    Renata

  • 5. Data: 2005-10-11 13:29:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wewnętrzny regulamin sklepu).
    > Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

    nie wiem czy dobrze zrozumialem, stała drabina a on prosto w nia wlazl
    lamiac reke i teraz chce za to odszkodowania tak?

    P.

  • 6. Data: 2005-10-11 16:37:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tyba" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli ta drabina jakoś nie była schowana, czy też nie spadła na niego
    w chwili przechodzenia, to raczej market od znajomego może się domagać
    odszkodowania za zniszczenia, nie zaś znajomy od marketu. Drabina nie
    jest czymś, czego przechodząc przez sklep nie można się spodziewać,
    czy czego pozostawianie było by zabronione.

  • 7. Data: 2005-10-11 16:52:22
    Od: "Tyba" <t...@p...onet.pl>

    Drabina ta stała na środku. Ale służyła do celów remontowych (nie stała
    powiedzmy w dziale z drabinami) on na nią wpadł, choć powinien ją był
    wcześniej widzieć. Natomiast jestem ciekaw czy może jakieś przepisy BHP,
    (normy?) regulują zasady zabezpieczania prowadzonych w sklepie prac. Na
    pewno była by podstawa do roszczenia jeżeli byłby on pracownikiem (BHP
    przecież regulują kwestie miejsca pracy i zasad bezpieczeństwa w nim - a
    niezabezpieczona drabina nie spełnia tych wymogów) Kolejna sprawa w
    supermarketach jak coś remontują/przestawiają to często wyłączają z ruchu
    dany regał np. przez założenie taśm, zastanawiam się czy te działania
    opierają się na obowiązku jaki mają na podstawie prawa czy też jest to ich
    wewnętrzna regulacja.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-10-11 19:23:44
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    > jest czymś, czego przechodząc przez sklep nie można się spodziewać,
    > czy czego pozostawianie było by zabronione.

    Na drabine mógl wpasc np:
    - niewidomy
    - dziecko

    Własciwe zabezpieczenie niebezpiecznych urzadzen to chyba jednak jest
    OBOWIAZEK marketu? Jesli drabina zostala samopas bez nikogo obok niej to wg
    mnie powazne uchybienie.
    Ja bym jednak domagal sie odszkodowania.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-10-11 20:38:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SQLwysyn" <s...@s...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > jest OBOWIAZEK marketu? Jesli drabina zostala samopas bez nikogo
    > obok niej to wg mnie powazne uchybienie.
    > Ja bym jednak domagal sie odszkodowania.
    Ale Twoja argumentacja zmierza do udowodnienia _winy_ supermarketu
    względem przepisów czy to p.poż. czy to bhp itd.
    Nie zmierza jeszcze do tego, by owo ewentualne złamanie przepisów
    przez smarket wskazać jako bezpośrednią przyczynę zdarzenia,
    w którym ktoś został poszkodowany.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-10-11 21:00:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn wrote:

    > Na drabine mógl wpasc np:
    > - niewidomy
    > - dziecko

    Dziecko czy niewidomy mogą równie dobrze wpaść na półkę.

    > Własciwe zabezpieczenie niebezpiecznych urzadzen to chyba jednak jest
    > OBOWIAZEK marketu? Jesli drabina zostala samopas bez nikogo obok niej to
    > wg mnie powazne uchybienie.

    A co ze stojącymi samopas półkami?

    > Ja bym jednak domagal sie odszkodowania.

    A mówią, że to ja jestem pieniacz...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)