  • 1. Data: 2005-10-10 00:43:29
    Temat: Panstwo prawa. Znowu.
    Od: helena <d...@w...pl>

    Dzisiejsza Rzepa:

    Autorka listów uwolniona

    Sąd Najwyższy uznał, że należy zwolnić ze szpitala psychiatrycznego
    kobietę, która pisała listy zniesławiające prokuratora i sędziego
    (pisaliśmy o tym w "Rz" 9 maja 2005 r.). Uchylenia postanowienia sądu,
    który skazał ją na pobyt w tej placówce domagał się rzecznik praw
    obywatelskich. Wcześniej zastosowany został wobec niej 10-miesięczny
    areszt. Nie doprowadzano jej też na posiedzenia sądu i nie zjawiała się
    na nich adwokatka ustanowiona z urzędu.

    Podczas rozprawy w SN kasację rzecznika zdecydowanie poparła
    przedstawicielka Prokuratury Krajowej, wskazując na liczne błędy sądu
    rejonowego.

    Uwzględniając w całości kasację na korzyść Krystyny W. ( która w
    artykule występowała jako Anna T.), SN stwierdził, że przemawia za tym
    przede wszystkim rozpoznanie sprawy pod nieobecność podejrzanej.
    Wczorajszy wyrok SN oznacza, że Krystyna W., która dotychczas przebywa w
    zamkniętym zakładzie psychiatrycznym, wyjdzie na wolność. I już pewnie
    nigdy nie odważy się zawiadomić organów ścigania o swoich podejrzeniach
    o korupcji prokuratora czy innej osoby zajmującej eksponowane stanowisko.

    Wątpliwości budzi stanowisko ministra sprawiedliwości, wyrażone 1 lipca
    w odpowiedzi na wystąpienie rzecznika w sprawie ukarania dyscyplinarnego
    sędziów rozstrzygających o tymczasowym aresztowaniu Krystyny W. i
    stosowaniu wobec niej środka zabezpieczającego. Minister nie miał
    zastrzeżeń do ich postępowania. Tymczasem, po wyroku SN sprawa Krystyny
    W. wraca do Sądu Rejonowego w Nowym Dworze.
    Dorota Krzysztoń, starszy specjalista w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich

    cccccccccc

    zdaje sie ze Lech Kutas Gardocki przegral juz w Strasbourgu identyczna
    sprawe Nowickiej z Lodzi.

  • 2. Data: 2005-10-10 11:25:52
    Temat: Re: Panstwo prawa. Znowu.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >. Wcześniej zastosowany został wobec niej 10-miesięczny areszt.

    jakim cudem otrzymala areszt za zniewazenie prokuratora ?
    Wydaje mi sie ze ubarwiles nieco.

    P.

  • 3. Data: 2005-10-10 13:09:53
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    "Przemek R..." napisał(a):

    > jakim cudem otrzymala areszt za zniewazenie prokuratora ?
    > Wydaje mi sie ze ubarwiles nieco.
    >
    > P.

    Nikt tu nic nie ubarwial - kilka dni temu czytalam o tym na
    www.gazeta.pl .
    pzdr
    A.

  • 4. Data: 2005-10-10 18:43:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nikt tu nic nie ubarwial - kilka dni temu czytalam o tym na
    > www.gazeta.pl .

    oni tez mogli ubarwic :) jakos nie chce mi sie w to wierzyc.

    P.