  • 1. Data: 2005-10-09 20:55:01
    Temat: rozwód a wyjazd dzieka za granic
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    Jestem po rozwodzie. Z pierwszego małżeństwa mam dziecko. Mój były mąż nie
    ma ograniczonych praw rodzicielskich. Chcę wyjść ponownie za mąż za
    cudzoziemca i zamieszkać na stałe razem z córką i nowym mężem za granicą.
    I tu rodzą się moje wątpliwości i pytanie:
    1. Czy ojciec dziecka może zablokować dziecku paszport? Jeżeli tak, to w
    jaki sposób?
    2. Czy ojciec dziecka może nie wyrazić zgody na wyjazd i pobyt stały swojej
    córki za granicą skoro sąd ustalił, że miejsce zamieszkania matki jest
    miejscem zamieszkania dziecka?
    3. Czy ja i moja córka jako tzw. obywatelki UE możemy mieszkać w dowolnym
    miejscu Unii i byłemu mężowi nic do tego?
    Pozdrawiam
    Stryjenka

  • 2. Data: 2005-10-10 13:12:09
    Temat: Re: rozwód a wyjazd dzieka za granic
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Stryjenka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I tu rodzą się moje wątpliwości i pytanie:
    > 1. Czy ojciec dziecka może zablokować dziecku paszport? Jeżeli tak, to w
    > jaki sposób?

    Tak. Nie zgodzic sie na wydanie paszportu.

> [...]
    > 3. Czy ja i moja córka jako tzw. obywatelki UE możemy mieszkać w dowolnym
    > miejscu Unii i byłemu mężowi nic do tego?

    Ojciec dziecka rowniez ma prawo decydowac o tym gdzie ma dziecko przebywac,
    do jakiej szkoly chodzic. Zdaje sie, ze zapomnialas, ze dziecko nie jest
    twoja wlasnoscia poki co. A sad powierzyl Tobie jedynie opieke nad
    dzieckiem.
    Pozdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-10-10 17:42:32
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    Nie zgodzic sie na wydanie paszportu.

    Paszport już istnieje. Chodzi mi o to, czy ojciec dziecka może go
    unieważnić. Jeżeli tak, to w jaki sposób? Bo głupio by było, jadąc np. na
    wycieczke zagraniczną, gdyby nas zawrócili np z lotniska.

> [...]
    > do jakiej szkoly chodzic. Zdaje sie, ze zapomnialas, ze dziecko nie jest
    > twoja wlasnoscia poki co. A sad powierzyl Tobie jedynie opieke nad

    Nie zapomniałam. Wcale nie mam zamiaru ograniczać mu kontaktów z dzieckiem.
    Ale trudno wymagać ode mnie, żebym była przywiązana do byłego męża, jak
    kobyła do płota. I z powodu złośliwego uporu Ex nie mogła zmienić miejsca
    zamieszkania.

    Prawa ojca - prawem ojca, ale nie przypuszczam, żeby były Szanowny byłby
    zachwycony gdyby musiał na stałe opiekować się dzieckiem. Rola ojca
    niedzielnego (2 x w miesiącu) bardzo mu pasuje. I nie mówię tego złośliwie,
    po prostu stwierdzam fakt.

    A dziecko... no cóż... nie jest niczyją własnością, bo to nie przedmiot.

  • 4. Data: 2005-10-12 21:34:57
    Od: "zebi" <z...@p...fm>

> [...]
    > Ale trudno wymagać ode mnie, żebym była przywiązana do byłego męża, jak
    > kobyła do płota. I z powodu złośliwego uporu Ex nie mogła zmienić miejsca

    wcale nie jesteś przywiązana, ale nie myśl że twoja córka musi być do ciebie
    przywiązana jak źrebak do kobyły

> [...]
    > zachwycony gdyby musiał na stałe opiekować się dzieckiem. Rola ojca
    > niedzielnego (2 x w miesiącu) bardzo mu pasuje. I nie mówię tego

    a może to tobie nie pasuje rola płacenia alimentów na dziecko w przypadku
    pozostania dziecka z ojcem? (poprostu stwierdzam fakt)

  • 5. Data: 2005-10-13 07:07:58
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    I tak... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

  • 6. Data: 2005-10-14 14:56:11
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    >I tak... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

    Zatem uprowadzenie dziecka za granice alezy od punktu siedzenia... niezle.