  • 21. Data: 2008-01-22 20:35:54
    Temat: Re: Działalnosc szwagra u mnie w domu
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    s...@a...pl wrote:

    > Ustawa o o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników mówi, że:
    > Zgłoszenie identyfikacyjne podatników (...) zawiera w szczególności
    > (...) adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej (...)
    >
    > A skoro musisz podać, to zapewne musisz też tam trzymać.

    Ja bym to zinterpretował tak: jeśli trzymasz w miejscu które może być
    zidentyfikowane przez adres, to musisz ten adres podać. Jest zakaz
    noszenia KPiR przy sobie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 22. Data: 2008-01-22 21:37:52
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > ATSD to z czego wynika obowiązek trzymania dokumentów pod wskazanym
    > adresem? Nie można trzymać np. w skrytce bankowej? Albo przy sobie?

    Ordynacja podatkowa:
    art. 86
    § 1. Podatnicy obowiązani do prowadzenia ksiąg podatkowych przechowują
    księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu okresu
    przedawnienia zobowiązania podatkowego.

    § 2. W razie likwidacji lub rozwiązania osoby prawnej lub jednostki
    organizacyjnej niemającej osobowości prawnej podmiot dokonujący jej
    likwidacji lub rozwiązania zawiadamia pisemnie właściwy organ podatkowy,
    nie później niż w ostatnim dniu istnienia tej osoby prawnej lub
    jednostki organizacyjnej, o miejscu przechowywania ksiąg podatkowych
    oraz dokumentów związanych z ich prowadzeniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz