  • 11. Data: 2008-01-21 15:38:38
    Temat: Re: Działalnosc szwagra u mnie w domu
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Krasnal wrote:

    > - kontroli mojego wlasnego komputera (wykonuje tele prace i moj
    > pracodwaca dostarczyl mi sprzet, taka przypadkowa kontrola ew.
    > zabranie tego komputera sprowadzic mi moze na glowe klopoty.

    Kiedys pewna firma chciala u mnie postawic serwer dostepowy do
    internetu. Przygotowalismy umowe bezplatnego uzyczenia 1 metra
    kwadratowego.. ( w zamian za sygnal internetowy). W takiej sytuacji
    chyba reszta (moja) jest nietykalna? i ew. kontrole moga sprawdzac tylko
    sprzet - wlasnosc owej firmy ?

    --
    go!

  • 12. Data: 2008-01-21 15:40:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Zająć to zajmie wszystko, a Ty się później tłumacz.
    > JaC

    Jednak wynika to z faktu, że szwagier tam mieszka, a nie że prowadzi DG.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-01-21 16:03:18
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    [cut]

    Generalnie jak szwagier z szwagierka wpadna w dlugi, to moze do Twojego
    mieszkania przyjsc komornik, jako do siedziby osoby prowadzacej DG i zajac
    wyposazenie mieszkania.

  • 14. Data: 2008-01-21 23:05:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Kiedys pewna firma chciala u mnie postawic serwer dostepowy do internetu.
    > Przygotowalismy umowe bezplatnego uzyczenia 1 metra kwadratowego.. ( w
    > zamian za sygnal internetowy).

    To chyba ktoś coś kombinował, bo użyczenie z zasady jest bezpłatne. A tu
    była płatnosć sygnałem internetowym. Więc to nie byłoby użyczenie a najem.
    Tak mi siewydaje.
    A i podatkowo niewygodne to do rozliczania.

  • 15. Data: 2008-01-22 00:46:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, mvoicem wrote:

    > Już dawno nie ma takiego wymogu.

    O ile ostatnio (?) nie zmienili, to jest śmiesznie: jest kara, nie
    ma wymogu :) (przynajmniej w istotnej większości przypadków, bo
    jakieś wybrane przy których może być nakaz oznaczenia pewnie istnieją).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-01-22 00:56:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, Krasnal wrote:

    > ... sluchajcie przeciez chyba mnostwo osob w tym kraju prowadzi na
    > siebie dzialalnosc i chyba nie jest jednak dramatycznie.

    Prowadzi.

    > Szwagier zajmuje sie geodezja, i pracuje w jakiejs firmie normalnie,
    > ale doszedl do wniosku ze bedzie mu lepiej rozliczac sie z roznych
    > dodatkoych "fuch" za posrednictewm wlasnej firmy. Wiec moj lokal to
    > "tylko" adres w papierach i na pieczatce,

    Adresy (a raczej typy adresów, bo np. msc prowadzenia może
    być kilka) są trzy:
    - miejsce zamieszkania; to jest to cóś co bywa przez niektórych
    poszukiwane jako "siedziba firmy" :), a przy OF takiej "siedziby"
    nie ma. To jest miejsce, pod którym można znaleźć PRZEDSIĘBIORCĘ.
    Czyli przy spzoo/SA siedziba tej osoby prawnej, przy DG OF miejsce
    zamieszkania tejże osoby.
    Jakiś urząd *może* tu wpaść, ale raczej z okazji poszukiwania
    prowadzącego DG :)
    Do pomysłów z kontrolą kompa się nie odnoszę, bo co BSA wymyśla
    to nie wiem.
    - miejsce przechowywania dokumentów. W to miejsce lubi wpadać US
    z kontrolą :), przy czym dokumenty można trzymać w biurze podatkowym,
    a i "normalna" kontrola nie jest jakąś tragedią - wpadną, zechcą
    może obejrzeć np. książkę kontroli czy "bieżące" dane (np.
    odnotować sobie ostatnie numery wpisów do ewidencji) i umówią się
    kiedy wpaść na "przetrzepanie".
    - miejsce prowadzenia DG. I tu może zechcieć wpaść więcej urzędów,
    w tym US (np. na remanent).

    J.w. :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-01-22 08:28:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming pisze:
> [...]
    > mieszkania przyjsc komornik, jako do siedziby osoby prowadzacej DG i zajac

    Komornik i tak może przyjść, bez względu na to czy szwagier ma DG,
    czy nie, i zająć, ponieważ szwagier tam mieszka.

  • 18. Data: 2008-01-22 14:22:30
    Od: Krasnal <k...@t...pl>

    > Komornik i tak może przyjść, bez względu na to czy szwagier ma DG,
    > czy nie, i zająć, ponieważ szwagier tam mieszka.

    w zasadzie to racja, nie pomyslalem o tym ale faktycznie.

    reasumujac dzieki za informacje, jeszcze tylko sie co do jednego
    upewnie,
    szwagier moze w urzedzie podac miejsce prowadzenia dzialalnosci inne
    niz moje mieszkanie.
    Tylko czy on musi miec jakos umowe najmu tego lokalu?

  • 19. Data: 2008-01-22 19:18:28
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > - miejsce przechowywania dokumentów.

    ATSD to z czego wynika obowiązek trzymania dokumentów pod wskazanym
    adresem? Nie można trzymać np. w skrytce bankowej? Albo przy sobie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 20. Data: 2008-01-22 20:13:00
    Od: <s...@a...pl>

    > ATSD to z czego wynika obowiązek trzymania dokumentów pod wskazanym
    > adresem? Nie można trzymać np. w skrytce bankowej? Albo przy sobie?

    Ustawa o o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników mówi, że:
    Zgłoszenie identyfikacyjne podatników (...) zawiera w szczególności (...)
    adres miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej (...)

    A skoro musisz podać, to zapewne musisz też tam trzymać.